Gå til innhold

Må antagelig «si fra meg» de to yngste barna - altså kun se de annenhver helg. Jeg er i sorg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har totalt 4 barn. Fikk mine to første med tidligere ektemann, som døde av sykdom.

Møtte etter en del år en ny mann. Vi var lykkelige og fikk to barn sammen. Familie på 6. 

Våre to barn som vi har sammen er veldig små. Da minsten var 3 uker oppdaget jeg at han var utro og i et forhold med en ny. Jeg ønsket å redde forholdet, gå i terapi, forsøke osv, men han ville ikke. 

Alt i alt så endte deres forhold med brudd og vi skal nå selge vårt felles hus. Her vi bor er det dyrt å leve og jeg kan ikke flytte ut av kommunen (pga samvær og regler).

Jeg har ikke sjans til å eie et hjem hvor jeg kan huse alle mine 4 barn, og blir nå antagelig nødt til å kun se de to yngste annenhver helg.

De to eldste barna har jo bare meg og bor 100% hos meg. 

Jeg er i så stor sorg at jeg ikke klarer å se forbi tårene tidvis. Barnefar virker godt fornøyd med dette utfallet og sier det funger bra for han.

Føler meg selvsagt helt låst opp i et hjørne og med hender og bein bundet. Rett og slett en grusom situasjon.

Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her, men jeg er bare så ufattelig trist og lei meg.

Anonymkode: cf29f...64b

• Liker 1
  • Hjerte 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan flytte ut av kommunen, du må varsle, men du kan flytte. Ikke gi opp. Hvor mange soverom kan du få råd til? Barn kan dele rom. Om ikke eie, kan du leie. Jeg er selv skilt og på ingen måte fornøyd med leiligheten jeg eier nå, men jeg har som mål at det er midlertidig. 

Anonymkode: 9dae7...ebb

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke aktuelt å leie heller? Og barna kan da dele rom?

Anonymkode: a6353...f03

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan sove i stua, de to eldste på ett rom og de to yngste på ett?

Anonymkode: 24f68...ca8

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyy faen!! Du har min dypeste medfølelse! For et svik, som blir ekstra ille av alt både før og etter!

Forstår virkelig at dette blir vanskelig for deg! Jeg håper allikevel du klarer å finne en  «hodet over vannet»strategi, for alle barnas skyld. Hvordan blir det med barnebidrag, kommer det også til å gjøre økonomien verre? 

Nei fy! Håper du har støtte i familien og venner. Hvis ikke stiller jeg opp om du skulle bo i mitt område! 

Anonymkode: fb6b9...764

• Liker 6
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke, men jeg tviler på jeg vil klare å få så mye som 3 soverom en gang. De to eldste kan ikke dele rom, det vil simpelthen ikke gå. Og om jeg flytter ut av kommunen, vil jeg måtte kjøre ekstremt lang til barnehage, hvilket heller ikke er rettferdig for de minste. Kan ikke se hvordan man skal få til alt dette med jobb, skole og barnehage.

Det beste og mest stabile for dem blir nok farens «vinn». Og det ironiske er at jeg må flytte bort fra min hjemkommune, mens han som var tilflytter, får bli.

Jeg er bare så utrolig lei meg.

• Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du, dette blir nesten for dumt. Klart du skal ha barna dine mer enn annenhver helg? Barn kan dele rom, du kan sove på stua. Frem til du får litt bedre økonomi, eller kommunen får en ledig kommunal bolig du kan flytte inn i. 

Anonymkode: ed6a7...a3e

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke, men jeg tviler på jeg vil klare å få så mye som 3 soverom en gang. De to eldste kan ikke dele rom, det vil simpelthen ikke gå. Og om jeg flytter ut av kommunen, vil jeg måtte kjøre ekstremt lang til barnehage, hvilket heller ikke er rettferdig for de minste. Kan ikke se hvordan man skal få til alt dette med jobb, skole og barnehage.

Det beste og mest stabile for dem blir nok farens «vinn». Og det ironiske er at jeg må flytte bort fra min hjemkommune, mens han som var tilflytter, får bli.

Jeg er bare så utrolig lei meg.

Går det an å få hjelp av foreldre en periode? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke aktuelt å leie heller? Og barna kan da dele rom?

Finner ingen utleieleiligheter med så mange rom. Og skulle man komme over en, er de så dyre at man ikke har råd uansett. De eldste kan ikke dele nei. Det går bare ikke dessverre. 

Jeg blir nødt å betale barnebidrag også ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går det an å få hjelp av foreldre en periode? 

Faren min er ikke med oss lengre og min mor bor alene og har ikke noe midler til å hjelpe.

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du finner deg en leilighet med tre soverom, og gir ett hver til de to eldste, og det siste til de to minste. Du selv sover på sofaen. Klart du skal ha barna mer enn annenhver helg! Hvis yngste ikke er mer enn noen uker gammel? Vil du miste kontakten med det barnet ved å bare se det annenhver helg

Anonymkode: a76b6...37b

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er absolutt ikke svakt økonomisk stilt, men vi bor på et sted hvor det er svindyrt å leve. Jeg kunne selvsagt flyttet, men er jo ikke mulig pga at man må bo i samme kommune som barna. Jeg må kunne hente og levere i barnehage, ha en fulltidsjobb og være mamma for de to eldste også, som faktisk kun har meg.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du finner deg en leilighet med tre soverom, og gir ett hver til de to eldste, og det siste til de to minste. Du selv sover på sofaen. Klart du skal ha barna mer enn annenhver helg! Hvis yngste ikke er mer enn noen uker gammel? Vil du miste kontakten med det barnet ved å bare se det annenhver helg

Anonymkode: a76b6...37b

Minste er ikke så liten lengre, vi har bodd i felles hjem i to år nå, men skal nå selge. Barnefar har trenert salg. Da han ikke fikk det til å funke med elskerinnen, ble han verdens sinteste mann og forlot alt ansvar her hjemme og nektet å selge huset. Jeg måtte ta meg advokat for å få han til å forstå at vi må selge. Det er heldigvis løst nå, og huset skal selges denne våren.

MEN det er jo nå mine utfordringer dukker opp.

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er absolutt ikke svakt økonomisk stilt, men vi bor på et sted hvor det er svindyrt å leve. Jeg kunne selvsagt flyttet, men er jo ikke mulig pga at man må bo i samme kommune som barna. Jeg må kunne hente og levere i barnehage, ha en fulltidsjobb og være mamma for de to eldste også, som faktisk kun har meg.

Ja, men da har du jo bestemt deg da? 🤷‍♀️

Dersom du ikke er svakt økonomisk stilt så har du faktisk all mulighet til å flytte, bo litt trangt, men fortsatt ha minimum 50% omsorg for alle barna dine.

Men du har bestemt deg for at dette «ikke går».

Anonymkode: 8a1da...73a

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husbanken? Verdt å sjekke ut.

Kjenner det river i hjerterota av det du skriver. 
Ikke gi deg, tenk på barna også, de vil være hos både mamma og pappa.

Husk at et hjem defineres ikke av hvor stort og fint hus du har❤️

Anonymkode: d37b6...1be

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finner ingen utleieleiligheter med så mange rom. Og skulle man komme over en, er de så dyre at man ikke har råd uansett. De eldste kan ikke dele nei. Det går bare ikke dessverre. 

Jeg blir nødt å betale barnebidrag også ja. 

Kanskje du og en av de eldste kan lage til et lite skjermet område av stua og sove der? Del av med bokhyller, ha madrasser på gulvet, mange puter, koselige lysgirlandere osv. for å gjøre det litt trivelig? Skjønner det ikke er ideelt, men for en periode? Jeg hadde heller sovet i badekaret før jeg aksepterte å se barna mine så sjelden.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer å finne en bolig med tre soverom. De to eldste får hvert sitt rom, de minste deler og du bor i stua. Når de minste er hos far kan du sikkert sove på deres rom. Det kan umulig være så lenge til første barn er ute av redet så det er kun en overgangsordning.

Dette ordner seg, pust med magen. Oppsøk gjerne noen som kan komme med råd.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må de eldste bare fine s egg i å dele rom. Å dele rom er vanlig i andre land og det får de fint til. Så hvorfor skal man ikke få det til her - når man virkelig må. Mange mødre må sove på stua mens barna sover på rommene sine. 

Anonymkode: b28cb...cc9

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glem den tanken! Klart du skal ha barna dine. Prøv alt du kan, og tro også på at du vil klare det, så kommer en løsning til deg. 

Du har signert opp for en sterk sjelskontrakt, med tøffe prøvelser og lærdommer. Dette er et en prøvelse (nr 2?) for deg, meningen er at du skal gi slipp på det vanskelig, håpe og tro, og SE FOR DEG at det vil løse seg.
Gi bare slipp på alle vanskelig følelser, bitterhet og aggresjon etc, så løser det seg. Jeg lover deg❤️

Anonymkode: 5d837...d3f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...