Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har det god sammen, og en sønn på 2 år. Vi går igjennom opp og nedturer som sikkert de fleste par gjør i perioder, men har det godt og trygt i bunn. Vært sammen i 8 år. Vi har et svært godt samarbeid om barnet, han bidrar vel så mye som meg så upåklagelig der. 
Men jeg er så lei av svigers som blander seg, kommer på uanmeldt besøk støtt og stadig, sender meldinger å holder på. 

Det er meldinger som «har dere skrevet samboerkontrakt» «husk at dere må bevare kjærligheten» og «nå må dere ditt og datt»…. De vokter over alt vi gjør. Kommer på uanmeldt besøk, og kan komme med kommentarer som «du er hjemme ja, så bra!». Jeg har nå etter 3 år (først et år gravid, så de to første med barnet) først begynt å gjøre litt ting for meg selv. Dra ut med venner i helger, trene jevnlig gjennom uken, dra på konsert og rett og slett få litt frihet igjen. 
Og det plager vist mine svigerforeldre? De uttrykker bekymring til min samboer, spør om jeg er mye borte fra barnet osv. Kun fordi jeg endelig kan gjøre noe annet enn å være mor. 
Jeg er så leeiiiii. Dette er jo en positiv ting. 
Jeg prøver å ikke bry meg om det, og samboeren min bryr seg i hvert fall ikke om det. Men jeg kan jo ikke be de ti still heller. Sette seg ned å snakke med dem om det funker ikke, det blir bare trøbbel. 

Skal jeg bare holde ut? Min svigerinne har en sønn på 12 år og det holdt på i åresvis der sier hun. Det orker jeg bare ikke…..

Anonymkode: 8897e...cf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje det beste du kan gjøre er å gi som lite respons som mulig om du synes de sier noe upassende. Da slipper du å krangle/forsvare deg, men du gir samtidig et tydelig signal om at de gjør noe som ikke er greit.

Anonymkode: 2b8d1...aa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og det plager vist mine svigerforeldre? De uttrykker bekymring til min samboer, spør om jeg er mye borte fra barnet osv. Kun fordi jeg endelig kan gjøre noe annet enn å være mor. 

Anonymkode: 8897e...cf2

Spør svigers om årsaken til at de mener det er feil av deg å dra ut av huset at de har liten tiltro til sønnens egenskaper som far.

Anonymkode: f2d72...983

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...