AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:28 #21 Del Skrevet lørdag kl 21:28 Nei, jeg tror ikke politiet hadde gjort noe med dette. Jeg har til gode å se dem ta ut tiltale i straffesak hvor det "kun" fremkommer psykisk vold. Jeg hadde selvsagt meldt bekymring til barneverntjenesten. Anonymkode: b09a8...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:30 #22 Del Skrevet lørdag kl 22:30 Kan utdype litt siden det er flere som nevner å melde til barnevernet. Barnevernet har jeg snakket med, da omsorgspersonen var fostermor for barnet når hendelsene skjedde. Og siden barnet ikke lenger bor der får ikke barnevernet gjort noe i forhold til det som har skjedd. Siden jeg nå har omsorgen er det jeg som må ta det videre. Men barnevernet er støttende ift barnet, og har er på tilbudsiden ift støttesamtaler for barnet hvis jeg ser at det er behov for det. Hoved motivasjonen min er at de ikke skal få et nytt fosterbarn som de kan utsette for lignende ting. Samt at barnet mitt skal få oppleve at jeg tar det som fortelles på alvor. Jeg vet at det skal mye til for at noen blir tiltalt for psykisk vold. Men det er det for andre handlinger også, men det betyr ikke at å anmelde er bortkastet. All vold mot barn er ulovlig, og når det er fosterhjem som får betalt for å gi barnet et trygt hjem når jeg var pga sykdom ikke i stand til å ivareta barnet syntes jeg at det er enda verre. Barnet har hatt vansker med å stå opp for seg selv og tro på egen verdi etter dette, derfor har jeg tenkt at det er viktig at jeg står opp for barnet med handling som viser at dette er noe som er viktig å melde fra om og ikke greit at ble gjort mot barnet når det allerede var i en sårbar situasjon. Jeg lagde denne tråden i håp om å få en bekreftelse på at det er riktig valg å gå å snakke med politiet om det som barnet har fortalt meg og blitt delvis observert av andre. Det føler jeg at jeg nå har fått. Anonymkode: a261c...6b2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet lørdag kl 22:41 #23 Del Skrevet lørdag kl 22:41 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville du anmeldt barnets omsorgsperson hvis vedkommende hadde -holdt fast et barn som har fobi mot edderkopper i et lite rom hvor det er en stor edderkopp for å "kurere fobien. Barnet fikk panikk og måtte bryte seg løs for å komme seg løs. -stengt barnet inne i et mørkt rom når barnet er mørkeredd -kalt barnet ødelagt, dum osv. -latterliggjort barns meninger og avvise barnet når de viser tydelig tegn på behov for emosjonell støtte. -tvinge barnet til å jobbe i 8+ timer ungen å få lov til å ta andre pauser enn når de skal spise middag -bli truet med å bli fratatt leker eller telefon hvis ikke barnet gjennomfører en handling som barnet ikke klarer pga frykt. Og faktisk fratatt tingene når barnet ikke klarte det. Anonymkode: a261c...6b2 Ja, på øyeblikket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet i går, 04:39 #24 Del Skrevet i går, 04:39 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan utdype litt siden det er flere som nevner å melde til barnevernet. Barnevernet har jeg snakket med, da omsorgspersonen var fostermor for barnet når hendelsene skjedde. Og siden barnet ikke lenger bor der får ikke barnevernet gjort noe i forhold til det som har skjedd. Siden jeg nå har omsorgen er det jeg som må ta det videre. Men barnevernet er støttende ift barnet, og har er på tilbudsiden ift støttesamtaler for barnet hvis jeg ser at det er behov for det. Hoved motivasjonen min er at de ikke skal få et nytt fosterbarn som de kan utsette for lignende ting. Samt at barnet mitt skal få oppleve at jeg tar det som fortelles på alvor. Jeg vet at det skal mye til for at noen blir tiltalt for psykisk vold. Men det er det for andre handlinger også, men det betyr ikke at å anmelde er bortkastet. All vold mot barn er ulovlig, og når det er fosterhjem som får betalt for å gi barnet et trygt hjem når jeg var pga sykdom ikke i stand til å ivareta barnet syntes jeg at det er enda verre. Barnet har hatt vansker med å stå opp for seg selv og tro på egen verdi etter dette, derfor har jeg tenkt at det er viktig at jeg står opp for barnet med handling som viser at dette er noe som er viktig å melde fra om og ikke greit at ble gjort mot barnet når det allerede var i en sårbar situasjon. Jeg lagde denne tråden i håp om å få en bekreftelse på at det er riktig valg å gå å snakke med politiet om det som barnet har fortalt meg og blitt delvis observert av andre. Det føler jeg at jeg nå har fått. Anonymkode: a261c...6b2 Fornuftig å prate med politiet om det. Antar de vil kunne gi deg råd om hva du bør gjøre. Jeg vet ikke om det at du anmelder er tilstrekkelig til at de ikke får fortsette å være fosterforeldre. I forhold til evt. straff så ser det ut til at noen forhold foreldes etter 2 år. Hvis forholdet er foreldet er det ikke sikkert politiet vil bruke ressurser på det. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 04:56 #25 Del Skrevet i går, 04:56 Nei det ville jeg ikke anmelde opplevde det samme på Barnehjem så det må være ok siden det skjedde under Barnevernets omsorg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:58 #26 Del Skrevet i går, 04:58 Dette er faktisk slik jeg har hatt det i min oppvekst + vold og andre ting. Gjør veldig godt å se at mange ville sagt ifra selv om ingen gjorde det med meg Anonymkode: 98cd8...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan utdype litt siden det er flere som nevner å melde til barnevernet. Barnevernet har jeg snakket med, da omsorgspersonen var fostermor for barnet når hendelsene skjedde. Og siden barnet ikke lenger bor der får ikke barnevernet gjort noe i forhold til det som har skjedd. Siden jeg nå har omsorgen er det jeg som må ta det videre. Men barnevernet er støttende ift barnet, og har er på tilbudsiden ift støttesamtaler for barnet hvis jeg ser at det er behov for det. Hoved motivasjonen min er at de ikke skal få et nytt fosterbarn som de kan utsette for lignende ting. Samt at barnet mitt skal få oppleve at jeg tar det som fortelles på alvor. Jeg vet at det skal mye til for at noen blir tiltalt for psykisk vold. Men det er det for andre handlinger også, men det betyr ikke at å anmelde er bortkastet. All vold mot barn er ulovlig, og når det er fosterhjem som får betalt for å gi barnet et trygt hjem når jeg var pga sykdom ikke i stand til å ivareta barnet syntes jeg at det er enda verre. Barnet har hatt vansker med å stå opp for seg selv og tro på egen verdi etter dette, derfor har jeg tenkt at det er viktig at jeg står opp for barnet med handling som viser at dette er noe som er viktig å melde fra om og ikke greit at ble gjort mot barnet når det allerede var i en sårbar situasjon. Jeg lagde denne tråden i håp om å få en bekreftelse på at det er riktig valg å gå å snakke med politiet om det som barnet har fortalt meg og blitt delvis observert av andre. Det føler jeg at jeg nå har fått. Anonymkode: a261c...6b2 Så til syvende og sist så er dette en hevnaksjon, enten fra barnet ditt eller deg... Anonymkode: bd216...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Så til syvende og sist så er dette en hevnaksjon, enten fra barnet ditt eller deg... Anonymkode: bd216...112 Dette er ikke hevnaksjon, for fosterhjemsplasseringen var frivillig og initiert av meg. barnet flyttet hjem igjen med en gang etter jeg ble ikke lenger var syk. Flere av hendelsene er observert og dokumentert av tilsynsfører og barnas kontakt i barnevernet. Dette samsvarer med det barnet forteller. Anonymkode: a261c...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden Du anmelder, så ser du hva politiet vurderer om det. Du behøver ikke planlegge hele løpet der. Når du anmelder, så sier du ganske enkelt at: «Dette synes ikke jeg var greit, og jeg vil at dere i politiet skal se på det opp imot om noe lovverk ble brutt» Så overlater du til dem å ta en vurdering på det, og hva er riktig at skjer videre. Anonymkode: 62849...b81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #30 Del Skrevet 19 timer siden Dette er mishandling, så ring politiet. Anonymkode: a0d2a...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå