Gå til innhold

en uke før lønning....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cecilia_*
Skrevet

er du? Totalt bankerott altså?

Så blakk at du ikke kan låne vekk 300 kroner i tre timer?

Når det er en hel uke igjen til lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tror jeg stort sett skulle klare å skrape sammen 300kr ved behov. Men den siste uka før lønn er jeg veldig flinkt il å ikke bruke penger.

Første uka etter lønn derimot... Da er det liksom om å gjøre å bruke pengene før de blir borte...Hi,hi... :ler::ler: Som om jeg får kjøpt noe mer for dem hvis jeg gjør det fort!

Gjest Gjest
Skrevet

Har aldri vært blakk, og håper jeg aldri jeg blir det! Gode, gamle sparekontoen min....

Gjest StoreSky
Skrevet

Noen ganger (spes i høst) var jeg så blakk ja...

Gjest Gjest
Skrevet

Er alltid blakk, både rett før og rett etter lønn....jobber i kommunesektoren og lønnen er akkurat nok til alle de faste utgiftene :tristbla:

*Lang utdanning*

Skrevet

Ja, jeg er flink til å være blakk, dvs.. at jeg har 0-1000kr igjen på konto.. ;) Men denne gangen hadde jeg faktisk 2000kr igjen! Hurra!

Uansett kan jeg alltid låne vekk penger om det er nødvendig.. Har krisekredittkort.

Skrevet

Jeg er ikke blakk en uke før lønn nei.

Om jeg var sikker på å få dem tilbake kunne jeg lånt bort tre tusen kroner i tre dager jeg (eller tre uker) så 300 i tre timer skulle ikke vært noe problem.

Men, om jeg ikke følte meg sikker på at vedkommende ville betale tilbake, så hadde jeg kanskje tatt en hvit løgn (om vedkommend ikke kjente min økonomi da, vel og merke. Ellers ville de visst at det ikke var sant...)

Jeg er ikke blakk, uansett om det er en time eller en måned til lønn. Jeg har alltid en buffer, uansett. Og bruker ikke opp lønningen på n måned (sparer, vi skal jo kjøpe hus.... trenger parepenger da... så alt jeg klarer å la være å bruke går til "sparepotten")

Skrevet

Nei jeg er aldri så blakk, men det er da godt mulig at jeg kunne bruke det som unnskyldning for ikke å låne penger bort.

Skrevet

Ja, jeg er alltid blakk før "lønning" som kommer fra Lånekassa... Dette bekymerer meg sjelden eller aldri siden jeg alltid har betalt de faste avgiftene mine innen den tid. Når jeg får litt mer økonomisk ansvar og en skikelig lønn kommer jeg nok til å åpne en sparekonto.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, siden januar har jeg vært så blakk en uke før lønning. MEN; da har regninger vært betalt, og jeg har nok mat og andre husholdningsartikler å leve på siste uka. (Har bare ikke penger å KJØPE noe for...)

En annen sak er at ikke låner bort mine siste 300 kroner til noen, hvis jeg selv er skrapa. Jeg har i grunnen funnet ut at folk ikke "husker" at du har vært grei med dem, så nå tar jeg mer hensyn til meg selv enn andre. De får gå løs på en annen de kjenner for å låne de 300 kronene.

Skrevet

Får inntrykk av at de fleste jeg kjenner er det..

Skrevet

Det har hendt at jeg har vert så blakk ja, men det er ikke ofte. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Så blakk at jeg ikke kan låne bort 300 kroner i tre timer er jeg aldri.

Gjest Gjesta
Skrevet

Er alltid blakk en uke før "lønning". Skulle ønske jeg var flinkere til å styre pengene, for det er stress å drive å pante flasker for å (prøve å) få nok til mat. :forvirret: Men jeg har ingen andre enn meg selv å skylde på, så jeg skal ikke klage ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Nei, så blakk er jeg ikke lenger, men rimelig blakk allikevel.

Nå har jeg en liten reserve i bakhånd så venninner som trenger en hjelp får det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...