Gå til innhold

Svigers psykologiserer alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilien psykologiserer alt, og jeg er drittlei av at det ikke er lov å bare ha en fysisk plage uten at de skal synse i vei. De gir seg ikke selv om jeg og min inngiftede svigerinne ber dem stoppe. Mannen min er på jobb, ellers pleier han å få dem til å tone det litt ned. 

I dag er det familiebursdag for min manns nevø. Bursdagsbarnet har laktoseintoleranse som er diagnostisert av lege. Likevel sitter svigers å synser i vei om angst og skolevegring selv om gutten aldri har hatt noen sånne plager. Jeg synes det er respektløst. Jeg synes det på en måte er å tråkke på de som faktisk har angst, å synse om at diaré pga laktoseintoleranse er angst. Barna overhører synsingen og jeg vet fra før at det blir mange spørsmål i kveld eller i morgen.

Please ikke misforstå meg. Selvfølgelig kan fysiske plager ha opphav i det psykiske. Men svigers psykologiserer absolutt alt. Når de har lest i VG om skolevegring da «stempler» de første og beste person som skolevegrer. Har du fått influensa og har 40 i feber? Skolevegrer! Neste uke er det et kanskje PTSD på God morgen Norge så da får de en ny diagnose å slenge rundt seg med.

Anonymkode: 0909a...2dc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å si til barnet at gamlingene er forvirret og sier mye rart. 

Anonymkode: 7732c...ce0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykologiserer? 

Anonymkode: 3d2f9...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gir jo ingen mening måten du beskriver psykologiseringen deres. 

Anonymkode: 5b170...674

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det gir jo ingen mening måten du beskriver psykologiseringen deres. 

Anonymkode: 5b170...674

Det er nettopp derfor det er så irriterende! 

Anonymkode: 0909a...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...