AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #21 Del Skrevet i går, 18:23 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis du fortsatt ikke har fått svar på rtg er det jo vanskelig for legen å gjøre noe. Svaret vil jo si hva som vil være nødvendig av utredning.. Det tenkte jeg var ganske opplagt? Anonymkode: 42a8d...ab2 Og da skal hn bruke timen på å presse på meg psykisk helsebehandling som jeg ikke ønsker? Altså… Anonymkode: 3457f...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #22 Del Skrevet i går, 18:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er dette for slags gammel fordom? Jeg har sannsynligvis masse notater i journalen min fra da jeg var utbrent og deprimert, men har vitterlig ikke opplevd å ikke bli tatt på alvor når jeg har oppsøkt hjelp for fysiske problemer. Helt fair at det ikke var dette du oppsøkte hjelp for, men det er bare idiotisk å spre slike fordommer. Anonymkode: fe4bb...151 Hva er problemet ditt egentlig? Er det noen som har vært slem med deg og du har behov for å ta ut aggresjon på en 3.part? Anonymkode: 5dca2...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #23 Del Skrevet i går, 18:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er problemet ditt egentlig? Er det noen som har vært slem med deg og du har behov for å ta ut aggresjon på en 3.part? Anonymkode: 5dca2...120 Hvis du tolker mitt svar som aggressivt så er det nok du som har et problem. Her er det vel heller du som hisser deg opp. Det må være lov å påpeke at det er tullete å spre slike fordommer, slik at usikre mennesker som behøver hjelp kanskje ikke tør å be om det. Anonymkode: fe4bb...151 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:31 #24 Del Skrevet i går, 18:31 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kan jo lure på om noen har ringt legen din med bekymring om din psykiske helse? Du bør jo være takknemlig for at det er noen som bryr seg isåfall. Anonymkode: 9b41b...c1b Ingen ved sine fulle fem graver opp info om fastlegen til folk, og sender bekymringsmelding. Og leger tar selvsagt ikke i mot slike beskjeder fra andre enn pasienten selv. Takknemlig? Det er jo oppførsel som er fullstendig uakseptabel! Anonymkode: 5dca2...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:32 #25 Del Skrevet i går, 18:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tull!! Anonymkode: 72154...377 Det er faktisk ikke tull. Jeg måtte kjempe i 11 år med helsetilsynet og Statsforvalteren fordi det var skrevet at jeg var pillemisbruker. Det skulle egentlig stå at min mor, som jeg da bodde hos var det. Dette resulterte i at jeg på 11 år aldri fikk annet enn paracet, selv ikke ved brudd og akutt keisersnitt. Anonymkode: 07a7c...9e2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:33 #26 Del Skrevet i går, 18:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du tolker mitt svar som aggressivt så er det nok du som har et problem. Her er det vel heller du som hisser deg opp. Det må være lov å påpeke at det er tullete å spre slike fordommer, slik at usikre mennesker som behøver hjelp kanskje ikke tør å be om det. Anonymkode: fe4bb...151 Selvfølgelig er ikke det tullete, all den tid det ikke er noen "fordom", jeg resgerer på personangrepet. Jeg kunne også kalt deg en idiot, men jeg holder meg for god for det. Anonymkode: 5dca2...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:33 #27 Del Skrevet i går, 18:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du tolker mitt svar som aggressivt så er det nok du som har et problem. Her er det vel heller du som hisser deg opp. Det må være lov å påpeke at det er tullete å spre slike fordommer, slik at usikre mennesker som behøver hjelp kanskje ikke tør å be om det. Anonymkode: fe4bb...151 Ikke alle er klar over at alt har konsekvenser, også det å ha slikt stående i journalen sin gir store konsekvenser. Og jeg ønsker ikke å ha sånt stående i journalen når jeg absolutt ikke har ønske om noe psykisk hjelp. Legen snakket som om det er noe galt med meg, jeg svarte avvisende og smilende at jeg har det fint, og har en til i familien som opplevde den legen som nedlatende som lo da vedkommende begynte å gråte pga en helsetilstand under en legetime. Det er jo ikke normalt å le av pasientene sine heller. Anonymkode: 3457f...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:34 #28 Del Skrevet i går, 18:34 De estimerer vel at ca 70-80 % av all rygg/nakke vondter ikke har en kjent fysisk årsak.. det er et faktum at traumer i barndom henger sammen med fysiske plager i voksen alder. Anonymkode: fc9ec...12b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:37 #29 Del Skrevet i går, 18:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De estimerer vel at ca 70-80 % av all rygg/nakke vondter ikke har en kjent fysisk årsak.. det er et faktum at traumer i barndom henger sammen med fysiske plager i voksen alder. Anonymkode: fc9ec...12b Og så har man de som blir påkjørt i bil og får varige nakkeskader, da er det jo ikke riktig å avvise plagene med at det bare er oppi deres hode. En fysisk plage blir lett gjort om til «psykisk» om legen vrir nok på det. Derfor er det en ulempe å ha slikt i journalen. Anonymkode: 3457f...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:37 #30 Del Skrevet i går, 18:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utredning? Nei? Ble henvist til rtg. Har ikke fått noen ordentlig utredning for hva det kan være. Ble en rask sjekk hos lege, så henvisning til rtg. Venter på svar. Det er alt. Uansett, skal ikke bli overkjørt med tusen spørsmål om hvordan jeg har det, er jo ikke derfor jeg er til legen. Om jeg ønsket psykolog, hadde jeg bedt om henvisning til det. Anonymkode: 3457f...1f5 Hvorfor hadde du ny legetime før resultat fra røntgen er kommet? Det er veldig lite å gjøre før man har resultat av undersøkelsen. Når svaret er klart vil dere basert på det legge en plan videre. Anonymkode: e07fe...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:38 #31 Del Skrevet i går, 18:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig er ikke det tullete, all den tid det ikke er noen "fordom", jeg resgerer på personangrepet. Jeg kunne også kalt deg en idiot, men jeg holder meg for god for det. Anonymkode: 5dca2...120 Du forstår ikke forskjellen på å bruke adjektivet idiotisk og å kalle noen substantivet idiot, altså. Anonymkode: fe4bb...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:39 #32 Del Skrevet i går, 18:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De estimerer vel at ca 70-80 % av all rygg/nakke vondter ikke har en kjent fysisk årsak.. det er et faktum at traumer i barndom henger sammen med fysiske plager i voksen alder. Anonymkode: fc9ec...12b Hvem er "de"? Anonymkode: 5dca2...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:39 #33 Del Skrevet i går, 18:39 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er faktisk ikke tull. Jeg måtte kjempe i 11 år med helsetilsynet og Statsforvalteren fordi det var skrevet at jeg var pillemisbruker. Det skulle egentlig stå at min mor, som jeg da bodde hos var det. Dette resulterte i at jeg på 11 år aldri fikk annet enn paracet, selv ikke ved brudd og akutt keisersnitt. Anonymkode: 07a7c...9e2 Det er noe annet, hvis det er feilført i journal eller folk leser journal feil. Anonymkode: 20f0b...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:39 #34 Del Skrevet i går, 18:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor hadde du ny legetime før resultat fra røntgen er kommet? Det er veldig lite å gjøre før man har resultat av undersøkelsen. Når svaret er klart vil dere basert på det legge en plan videre. Anonymkode: e07fe...95d Det ble satt opp for oppfølging etter rtg. Men det hadde ikke kommet resultat, noe jeg trodde fordi det er legen som får svaret. Så legen brukte timen på å spørre spørsmål om hvordan jeg har det. Jeg har det fint, svarte jeg smilende. Jeg hadde egentlig en veldig fin dag den dagen. Den ble noe komprimert etter den timen der. Blir jo så man tenker sitt… Anonymkode: 3457f...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:40 #35 Del Skrevet i går, 18:40 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle er klar over at alt har konsekvenser, også det å ha slikt stående i journalen sin gir store konsekvenser. Og jeg ønsker ikke å ha sånt stående i journalen når jeg absolutt ikke har ønske om noe psykisk hjelp. Legen snakket som om det er noe galt med meg, jeg svarte avvisende og smilende at jeg har det fint, og har en til i familien som opplevde den legen som nedlatende som lo da vedkommende begynte å gråte pga en helsetilstand under en legetime. Det er jo ikke normalt å le av pasientene sine heller. Anonymkode: 3457f...1f5 Hvilke konsekvenser tenker du på? Her lyser det fordømmerfra det du skriver. jeg har vært psykisk syk siden jeg var i tenårene. Har mye i journalen min om det, men jeg har likevel aldri opplevd at det hindrer meg i å få helsehjelp for somatiske tilstander når jeg trenger det. Jeg blir tatt på alvor, lyttet til og henvist til relevante undersøkelser ved behov. Her tror jeg du med fordel kan nyansere dine egne meninger om psykisk helse. Anonymkode: e07fe...95d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:40 #36 Del Skrevet i går, 18:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du forstår ikke forskjellen på å bruke adjektivet idiotisk og å kalle noen substantivet idiot, altså. Anonymkode: fe4bb...151 Ok, reformulert, jeg kunne kalt sprøytet du kommer med for idiotisk, for det er jo det det er. Fornøyd nå? Anonymkode: 5dca2...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:41 #37 Del Skrevet i går, 18:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ble satt opp for oppfølging etter rtg. Men det hadde ikke kommet resultat, noe jeg trodde fordi det er legen som får svaret. Så legen brukte timen på å spørre spørsmål om hvordan jeg har det. Jeg har det fint, svarte jeg smilende. Jeg hadde egentlig en veldig fin dag den dagen. Den ble noe komprimert etter den timen der. Blir jo så man tenker sitt… Anonymkode: 3457f...1f5 Men legen har ikke noe annet å bruke tiden på når resultat av røntgen ikke foreligger. Da brukte han tiden på å spørre om hvordan du hadde det, noe du tydeligvis reagerer på. Hva mener du han burde gjort isteden? Anonymkode: e07fe...95d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:42 #38 Del Skrevet i går, 18:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er noe annet, hvis det er feilført i journal eller folk leser journal feil. Anonymkode: 20f0b...578 Hvis man er til legen for skulderskade, og legen begynner å fable om psykiske problemer i journalen, så er det feilføring. Anonymkode: 5dca2...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #39 Del Skrevet i går, 18:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, reformulert, jeg kunne kalt sprøytet du kommer med for idiotisk, for det er jo det det er. Fornøyd nå? Anonymkode: 5dca2...120 Hvem er det som egentlig er aggressiv her? Du bør visst holde deg unna nettfora dersom du ikke tåler å bli motsagt eller at andre er uenige med deg. Anonymkode: fe4bb...151 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:45 #40 Del Skrevet i går, 18:45 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men legen har ikke noe annet å bruke tiden på når resultat av røntgen ikke foreligger. Da brukte han tiden på å spørre om hvordan du hadde det, noe du tydeligvis reagerer på. Hva mener du han burde gjort isteden? Anonymkode: e07fe...95d Vedkommende hadde allerede bestemt seg for å gi meg telefonnummeret, jeg ba ikke om hjelp, jeg sa at jeg har det fint, jeg fortalte litt fordi legen stilte spørsmål så jeg svarte lett at sånn og sånn var det, jeg har lagt det bak meg, og gjør det beste ut av livet som det er i dag. Det er jo litt frekt. Anonymkode: 3457f...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå