AnonymBruker Skrevet i går, 16:03 #1 Del Skrevet i går, 16:03 Jeg hadde time til vikarlege for å utrede en ødelagt skulder. Venter fortsatt på svar fra rtg. Men med en gang jeg kom inn på kontoret til legen, ønsket ikke legen å finne løsning på det men spurte meg heller ut om hvordan jeg har det, jeg har det fint, svarte jeg avvisende, og ønsket å få en løsning på skulderen. Legen spurte om igjen og jeg svarte bekreftende at jeg har det fint, mens jeg smilte. Jeg nevnte en gang tidligere da hn spurte om meg og forholdet til mine foreldre(!) ;((legen har også min far som pasient. Faren er psykisk syk men det betyr ikke at jeg er det)) som svar på det at forholdet til min far er dårlig og ja barndommen kunne ha vært bedre (mye vold, mye psykisk terror osv) hvorpå vikarlegen spurte meg om dette, og jeg svarte som sant var da at jo det har vært ille, virkelig ille og det har påvirket meg men jeg har det så bra som man kan ha det - i dag. Likevel ble det ikke snakket mer om skulderen, som jeg ønsker en løsning på og kom til legen for - men hn gav meg en lapp med telefonnummer til kommunens rask psykisk helsehjelp, et lavterskeltilbud for de som sliter psykisk… Jeg sa takk, men det er nok ikke det som behøves akkurat nå, jeg gikk til psykolog i mange år for det, ting er bearbeidet, det er årevis siden og psykologen avslutta behandlingen og jeg har fått reflektert mye over det. Likevel stilte legen spørsmål, da jeg svarte på det som det ble spurt om, avbrøt legen bare brått med: er du ferdig? J er svarte da at ja, selvfølgelig. Så står man der med en lapp i hånda med telefonnummer til et lavterskeltilbud for psykisk helse, og har fått påprakket seg å kontakte psykisk helse selv om jeg ikke ønsker det og det var så utrolig nedverdigende og så malplassert å gjøre noe sånt… Jeg ønsker heller ikke å ha noe om psykisk helse i journalen min engang for da blir man satt i bås og sjeldent får hjelp for det fysiske. Jeg fikk jo som sagt ikke noe hjelp for skulderen. Jeg har ikke akutt behov for noe psykisk hjelp, og oppsøkte lege for en skulder som ikke er på plass… Så har man da fått en regning på en legetime som var totalt bortkastet, samtidig som man har blitt satt i en bås… Hva i all verden gjør man med sånt… Anonymkode: 3457f...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #2 Del Skrevet i går, 16:12 Men hvis du venter svar på røntgen må du jo ha vært på utredning? Anonymkode: 9901c...2f0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:18 #3 Del Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ønsker heller ikke å ha noe om psykisk helse i journalen min engang for da blir man satt i bås og sjeldent får hjelp for det fysiske. Hva er dette for slags gammel fordom? Jeg har sannsynligvis masse notater i journalen min fra da jeg var utbrent og deprimert, men har vitterlig ikke opplevd å ikke bli tatt på alvor når jeg har oppsøkt hjelp for fysiske problemer. Helt fair at det ikke var dette du oppsøkte hjelp for, men det er bare idiotisk å spre slike fordommer. Anonymkode: fe4bb...151 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:18 #4 Del Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvis du venter svar på røntgen må du jo ha vært på utredning? Anonymkode: 9901c...2f0 Utredning? Nei? Ble henvist til rtg. Har ikke fått noen ordentlig utredning for hva det kan være. Ble en rask sjekk hos lege, så henvisning til rtg. Venter på svar. Det er alt. Uansett, skal ikke bli overkjørt med tusen spørsmål om hvordan jeg har det, er jo ikke derfor jeg er til legen. Om jeg ønsket psykolog, hadde jeg bedt om henvisning til det. Anonymkode: 3457f...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:20 #5 Del Skrevet i går, 16:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utredning? Nei? Ble henvist til rtg. Har ikke fått noen ordentlig utredning for hva det kan være. Ble en rask sjekk hos lege, så henvisning til rtg. Venter på svar. Det er alt. Uansett, skal ikke bli overkjørt med tusen spørsmål om hvordan jeg har det, er jo ikke derfor jeg er til legen. Om jeg ønsket psykolog, hadde jeg bedt om henvisning til det. Anonymkode: 3457f...1f5 Du anerkjenner ikke at røntgenundersøkelse er en del av utredningen? Anonymkode: fe4bb...151 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:32 #6 Del Skrevet i går, 16:32 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du anerkjenner ikke at røntgenundersøkelse er en del av utredningen? Anonymkode: fe4bb...151 Selvfølgelig men jeg skjønte ikke helt hva du mente. Anonymkode: 3457f...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:33 #7 Del Skrevet i går, 16:33 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva er dette for slags gammel fordom? Jeg har sannsynligvis masse notater i journalen min fra da jeg var utbrent og deprimert, men har vitterlig ikke opplevd å ikke bli tatt på alvor når jeg har oppsøkt hjelp for fysiske problemer. Helt fair at det ikke var dette du oppsøkte hjelp for, men det er bare idiotisk å spre slike fordommer. Anonymkode: fe4bb...151 Sprer ikke fordommer. Personlig ønsker jeg ikke å ha noe om psykisk helse i journalen min. Er ikke noen hemmelighet at man raskt blir satt i bås da. Anonymkode: 3457f...1f5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #8 Del Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sprer ikke fordommer. Personlig ønsker jeg ikke å ha noe om psykisk helse i journalen min. Er ikke noen hemmelighet at man raskt blir satt i bås da. Anonymkode: 3457f...1f5 Tull!! Anonymkode: 72154...377 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:40 #9 Del Skrevet i går, 16:40 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du anerkjenner ikke at røntgenundersøkelse er en del av utredningen? Anonymkode: fe4bb...151 Du spurte jo om jeg ikke hadde hatt utredning som om røntgen ikke er en del av det? Anonymkode: 3457f...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet i går, 16:53 #10 Del Skrevet i går, 16:53 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg hadde time til vikarlege for å utrede en ødelagt skulder. Venter fortsatt på svar fra rtg. Men med en gang jeg kom inn på kontoret til legen, ønsket ikke legen å finne løsning på det men spurte meg heller ut om hvordan jeg har det, jeg har det fint, svarte jeg avvisende, og ønsket å få en løsning på skulderen. Legen spurte om igjen og jeg svarte bekreftende at jeg har det fint, mens jeg smilte. Jeg nevnte en gang tidligere da hn spurte om meg og forholdet til mine foreldre(!) ;((legen har også min far som pasient. Faren er psykisk syk men det betyr ikke at jeg er det)) som svar på det at forholdet til min far er dårlig og ja barndommen kunne ha vært bedre (mye vold, mye psykisk terror osv) hvorpå vikarlegen spurte meg om dette, og jeg svarte som sant var da at jo det har vært ille, virkelig ille og det har påvirket meg men jeg har det så bra som man kan ha det - i dag. Likevel ble det ikke snakket mer om skulderen, som jeg ønsker en løsning på og kom til legen for - men hn gav meg en lapp med telefonnummer til kommunens rask psykisk helsehjelp, et lavterskeltilbud for de som sliter psykisk… Jeg sa takk, men det er nok ikke det som behøves akkurat nå, jeg gikk til psykolog i mange år for det, ting er bearbeidet, det er årevis siden og psykologen avslutta behandlingen og jeg har fått reflektert mye over det. Likevel stilte legen spørsmål, da jeg svarte på det som det ble spurt om, avbrøt legen bare brått med: er du ferdig? J er svarte da at ja, selvfølgelig. Så står man der med en lapp i hånda med telefonnummer til et lavterskeltilbud for psykisk helse, og har fått påprakket seg å kontakte psykisk helse selv om jeg ikke ønsker det og det var så utrolig nedverdigende og så malplassert å gjøre noe sånt… Jeg ønsker heller ikke å ha noe om psykisk helse i journalen min engang for da blir man satt i bås og sjeldent får hjelp for det fysiske. Jeg fikk jo som sagt ikke noe hjelp for skulderen. Jeg har ikke akutt behov for noe psykisk hjelp, og oppsøkte lege for en skulder som ikke er på plass… Så har man da fått en regning på en legetime som var totalt bortkastet, samtidig som man har blitt satt i en bås… Hva i all verden gjør man med sånt… Anonymkode: 3457f...1f5 Du blir ikke satt i noen bås fordi det snakkes om psykisk helse i en legetime, og jeg synes det er ganske fordomsfullt å si at du ikke vil ha noe om psykisk helse i journalen din. Det sier mer om ditt syn på psykisk helse enn om helsevesenets syn på deg. Men når det er sagt, så synes jeg det var en rar avsporing fra legen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:03 #11 Del Skrevet i går, 17:03 Grüner skrev (5 minutter siden): Du blir ikke satt i noen bås fordi det snakkes om psykisk helse i en legetime, og jeg synes det er ganske fordomsfullt å si at du ikke vil ha noe om psykisk helse i journalen din. Det sier mer om ditt syn på psykisk helse enn om helsevesenets syn på deg. Men når det er sagt, så synes jeg det var en rar avsporing fra legen. Nei en venn av meg som også er lege fraråder på det sterkeste å få noe slikt i journalen pga da blir man bare satt i bås. Egen erfaring fra tyveårene tilsier også det, da med en gang man hadde noe psykisk (depresjon) så ble man undervurdert og fikk mangelfull behandling. Er ikke noe nytt det. Syns likevel ikke at det er greit å overkjøre med å prakke på en å kontakte psykisk helsehjelp når man absolutt verken ytrer ønske om det eller har behov for det. Livet er ikke perfekt eller en rosa sky. Og sånn er det for mange. Barndom og fortid kan ikke fikses med å prate det ihjel heller. Noen ganger må man bare gjøre det beste ut av det man har fått i livet, og det er det jeg gjør. Jeg har ingen depresjon eller er suicidal, heller ingen avhengigheter, jeg er total avholds i tillegg. Så poenget med å drive og prakke på pasientene sine slikt? Anonymkode: 3457f...1f5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:30 #12 Del Skrevet i går, 17:30 Å gå på kg for å få hjelp er å leke med tullingene.. Her er sjeldent godhjerta svar. Det er å ta alle uansett hva du spør om! Ville meldt inn vikarlegen, dette høres ikke noe godt ut, du skal bli tatt på alvor. Du sa det flere ganger at det ikke var den psykiske helsen,den har du jobbet med og den er bra. Det er skulderen. Ingen hjelp for den? Så ikle på den engang? For en merkelig lege og for en klein time.. I tilegg betale for noe så dumt! Snakk med legen din neste gang!Makan til frekkas! Anonymkode: 4d229...744 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:32 #13 Del Skrevet i går, 17:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Likevel ble det ikke snakket mer om skulderen, som jeg ønsker en løsning på og kom til legen for - men hn gav meg en lapp med telefonnummer til kommunens rask psykisk helsehjelp, et lavterskeltilbud for de som sliter psykisk… Jeg sa takk, men det er nok ikke det som behøves akkurat nå, jeg gikk til psykolog i mange år for det, ting er bearbeidet, det er årevis siden og psykologen avslutta behandlingen og jeg har fått reflektert mye over det. Anonymkode: 3457f...1f5 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Sprer ikke fordommer. Personlig ønsker jeg ikke å ha noe om psykisk helse i journalen min. Er ikke noen hemmelighet at man raskt blir satt i bås da. Anonymkode: 3457f...1f5 Det toget har kjørt. Anonymkode: d6812...b91 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:38 #14 Del Skrevet i går, 17:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utredning? Nei? Ble henvist til rtg. Har ikke fått noen ordentlig utredning for hva det kan være. Ble en rask sjekk hos lege, så henvisning til rtg. Venter på svar. Det er alt. Uansett, skal ikke bli overkjørt med tusen spørsmål om hvordan jeg har det, er jo ikke derfor jeg er til legen. Om jeg ønsket psykolog, hadde jeg bedt om henvisning til det. Anonymkode: 3457f...1f5 Tenker det samme. Det har faktisk STOR betysning for forsikringsselskap hva som sies i journal. Men vikarlegen mente det jo godt, og du burde forklart at du har vært i terapi og dette er godt dekket. Anonymkode: 3e7c1...e83 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:39 #15 Del Skrevet i går, 17:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde time til vikarlege for å utrede en ødelagt skulder. Venter fortsatt på svar fra rtg. Anonymkode: 3457f...1f5 Hvis du fortsatt ikke har fått svar på rtg er det jo vanskelig for legen å gjøre noe. Svaret vil jo si hva som vil være nødvendig av utredning.. Det tenkte jeg var ganske opplagt? Anonymkode: 42a8d...ab2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:41 #16 Del Skrevet i går, 17:41 Kan jo lure på om noen har ringt legen din med bekymring om din psykiske helse? Du bør jo være takknemlig for at det er noen som bryr seg isåfall. Anonymkode: 9b41b...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:17 #17 Del Skrevet i går, 18:17 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Å gå på kg for å få hjelp er å leke med tullingene.. Her er sjeldent godhjerta svar. Det er å ta alle uansett hva du spør om! Ville meldt inn vikarlegen, dette høres ikke noe godt ut, du skal bli tatt på alvor. Du sa det flere ganger at det ikke var den psykiske helsen,den har du jobbet med og den er bra. Det er skulderen. Ingen hjelp for den? Så ikle på den engang? For en merkelig lege og for en klein time.. I tilegg betale for noe så dumt! Snakk med legen din neste gang!Makan til frekkas! Anonymkode: 4d229...744 Fastlegen er ikke tilbake før 2026, permittert ut 2025. Må man virkelig gå privat for å bli tatt på alvor da? Koster jo minst 700kr per time til privat lege. Anonymkode: 3457f...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:18 #18 Del Skrevet i går, 18:18 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det toget har kjørt. Anonymkode: d6812...b91 Nei fordi journalen der er ikke tilknyttet det legekontoret. Så står ingenting. Anonymkode: 3457f...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #19 Del Skrevet i går, 18:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fastlegen er ikke tilbake før 2026, permittert ut 2025. Må man virkelig gå privat for å bli tatt på alvor da? Koster jo minst 700kr per time til privat lege. Anonymkode: 3457f...1f5 Men hva slags utredning er det du forventer før resultatet fra røntgenundersøkelsen foreligger? Hvis du har tannverk vil tannlegen gjerne ta et røntgenbilde av tannen før videre undersøkelser. Noen ganger er årsaken til tannverk tydelig og synlig på røntgenbildet, men er det ikke det, begynner man å undersøke videre. Anonymkode: fe4bb...151 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #20 Del Skrevet i går, 18:23 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan jo lure på om noen har ringt legen din med bekymring om din psykiske helse? Du bør jo være takknemlig for at det er noen som bryr seg isåfall. Anonymkode: 9b41b...c1b Ja har jo tirra på meg en nabo som har gjort mye hærverk på våre eiendeler, det har vært tyveri etc etc. Naboen er narkoman så det har vært et problem med de for flere her og vedkommende har og bråkt om nettene så vi anmeldte til slutt. Hevn isåfall. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tenker det samme. Det har faktisk STOR betysning for forsikringsselskap hva som sies i journal. Men vikarlegen mente det jo godt, og du burde forklart at du har vært i terapi og dette er godt dekket. Anonymkode: 3e7c1...e83 Jeg svarte jo at jeg har vært til psykolog og at ting er greit nå. Om vikarlegen mente det godt, hadde hn nok spurt meg om jeg ønsker å snakke med noen. Et hav av forskjell fra å dytte på meg et telefonnummer og forlange at jeg ringer de. Noe så nedverdigende. Anonymkode: 3457f...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå