AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Hei! Jeg har fått et jobbtilbud med en vanvittig god lønn, men det krever at jeg flytter til en annen by på den andre siden av landet. Samboeren blir med meg uansett hva jeg velger ettersom han har hjemmekontor og spiller ingen rolle for ham. Vi har knapt venner her, så det er ingen stort tap for oss å flytte. Jeg tenker mest på barna. Vi har to barn som er snart tenåringer. De har venner og nettverk her. Vi har ingen nettverk i denne byen som jeg har fått jobbtilbud i. Akkurat nå holder jeg på å skrive ned en liste med for og mot. Som f.eks. For, bedre lønn, bedre kollektivtransport, flere kultur og idrettstilbud for barna, osv… Mot, barna må skaffe nye venner, litt dyrere å bo der, osv… Dere som har vært i en lignende situasjon tidligere - hva slags ting bør jeg tenke på? Eller ha med i min vurdering? Anonymkode: 70684...1d2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Det er en veldig, veldig sårbar alder for barna. Tror faktisk at jeg hadde luftet det for dem. Hva de tenker. Og du kjenner jo barna dine. Vil de få nye venner fort, eller vil de slite? Hvis du vet du har et sårbart barn som nå har det fint i trygge omgivelser, så kan det fort koste mer enn det smaker å flytte til andre siden av landet bare for å tjene mer penger... Anonymkode: f3354...41b
AnonymBruker Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Barna først. Vil de flytte så er det greit hvis ikke dropper du det. Anonymkode: 8b2e9...198
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Trådstarteren her, takker for rådene. Jeg ønsker selvsagt å sette barna først, men økonomien er ganske stramt for tiden. Vi har knapt råd til klær eller frisør til barna. Min nåværende jobb har ikke råd til å gi meg lønnsøkning. Har faktisk hatt samme lønn i de 3-4 siste årene mens matprisene steg til været. Min sjef luftet til og med tanken om å redusere stillingene for å redde firmaet. Dessverre er det sånn i disse tider. Det kan bli verre med Trumps tollmurer. Den andre jobben er statlig - og jeg tror ikke at jeg kommer til å miste jobben der. Da får vi bedre råd til mat, klær og diverse aktiviteter med barna. Anonymkode: 70684...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå