Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære er ikke interessert i å bli kjent med familien min, og han er ikke interessert i å la meg bli kjent med hans. Jeg inviterer han hver gang det er noe som skjer, men han syns det er veldig ubehagelig å skulle delta. Han inviterer ikke meg til familiesammenkomster. Jeg får være sammen med han og barnet av og til, men han vil helst ikke være sammen med meg og mine barn (selv om vi har gjort det og, og det har vært vellykket).

Syns det er vanskelig når vi er så ulike rundt dette. Jeg vil jo gjerne at det skal være naturlig å være sammen i alle sammenhenger. Nå føler jeg at jeg maser på han. Jeg spør han stadig, men han sier «takk for tilbudet», «vi får ha det til gode», «jeg står over», «en annen gang» osv. Vil ikke sette han i vanskelige situasjoner, men samtidig er familie noe som er viktig for meg, og som knytter oss nærmere sammen.

Slik jeg kjenner han, er det ubehagelig for han å skulle involvere familie i relasjonen. Han sliter med å blande ulike roller. Virker som han trenger mye tid på slikt, og at han på veien skyver meg unna for å unngå ubehag. 

Noen som kjenner seg igjen, eller har noen tips?

Anonymkode: dca8c...7ec

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: eff36...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vi har hatt en relasjon siden 2021, der vi har vært eksklusive det meste av tiden, med unntak av to pauser på et par måneder. Grunnen var at han ikke ønsket å forplikte seg. Det endret seg for et halvt år siden, og vi har det kjempefint sammen. Men han ønsker ikke at vi involverer familie, og dette syns jeg er sårt. De gangene vi gjør det, er det mest for å tilfredsstille meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt en relasjon siden 2021, der vi har vært eksklusive det meste av tiden, med unntak av to pauser på et par måneder. Grunnen var at han ikke ønsket å forplikte seg. Det endret seg for et halvt år siden, og vi har det kjempefint sammen. Men han ønsker ikke at vi involverer familie, og dette syns jeg er sårt. De gangene vi gjør det, er det mest for å tilfredsstille meg. 

Dette er jo ikke noe forhold. Dere holder bare på litt, innimellom.

Fornuftig av han å ikke involvere familien før det er stabilt. 

Anonymkode: ff607...daf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så dere er ikke sammen engang? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så dere er ikke sammen engang? 

Jo vi er sammen. 

Skrevet

da er det jo igrunn ikke noe forhold..  Han vil jo bare ha deg nær det passer han.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo vi er sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er sammen med ham, han er ikke sammen med deg.

Du kan ikke tvinge ham til å forplikte seg, til å ønske seg at dere blir en familie, og når dere har vært on/off flere ganger er det dårlig gjort av deg å blande inn barna dine, de er uskyldige og fortjener å knytte bånd kun til mennesker som faktisk ønsker dem i livet sitt.
Det er en ekstremt rar dynamikk i dette slik du legger det frem, du ikke tar konsekvensen av det mannen beint ut forteller deg gjennom handlingene sine; han vil ikke det samme som deg. Han ønsker deg ikke inn i sin sfære eller familie. At han har gitt inn og dere "er et par" nå, er enten at han har kapitulert til deg og det at du vil ha en merkelapp, eller så har han vel store planer om å involvere mine og dine og viser interesse for familien og barna dine også? 

Det må gå an å ha selvrespekt nok til å gi seg mens leken er god i blant altså, spesielt når man har barn.

Anonymkode: 4a4fd...792

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare kverulanter her? 

Vi har vært kjærester «på ordentlig»  det siste halve året, og før det har vi hatt et kjæresteforhold, uten at han ville definere det. Vi har truffet hverandres barn og diverse familie i løpet av disse årene. Det er altså ikke noe nytt for folk rundt oss at vi er sammen, bortsett fra at han er veldig reservert rundt det.

Vi har ikke noe turbulent forhold… Det går bare veldig tregt i svingene. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg av det du opplever. Dere vil ulike ting med forholdet, virker det som. Du vil ha det mer familiært, han vil ha det mer som dating/kjæreste. Hvis du over tid ikke får den tryggheten du ønsker i forholdet ville jeg nok tenkt at jeg har det bedre alene.

Anonymkode: 9e52f...c4f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du er sammen med ham, han er ikke sammen med deg.

Du kan ikke tvinge ham til å forplikte seg, til å ønske seg at dere blir en familie, og når dere har vært on/off flere ganger er det dårlig gjort av deg å blande inn barna dine, de er uskyldige og fortjener å knytte bånd kun til mennesker som faktisk ønsker dem i livet sitt.
Det er en ekstremt rar dynamikk i dette slik du legger det frem, du ikke tar konsekvensen av det mannen beint ut forteller deg gjennom handlingene sine; han vil ikke det samme som deg. Han ønsker deg ikke inn i sin sfære eller familie. At han har gitt inn og dere "er et par" nå, er enten at han har kapitulert til deg og det at du vil ha en merkelapp, eller så har han vel store planer om å involvere mine og dine og viser interesse for familien og barna dine også? 

Det må gå an å ha selvrespekt nok til å gi seg mens leken er god i blant altså, spesielt når man har barn.

Dette!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det bare kverulanter her? 

Vi har vært kjærester «på ordentlig»  det siste halve året, og før det har vi hatt et kjæresteforhold, uten at han ville definere det. Vi har truffet hverandres barn og diverse familie i løpet av disse årene. Det er altså ikke noe nytt for folk rundt oss at vi er sammen, bortsett fra at han er veldig reservert rundt det.

Det er ikke kverulering å påpeke noe du selv sier; at dere har gjort det slutt to ganger før (og jeg vil si det er ustabilt ja, når man har barn).
Men jeg skjønner at når du ikke vil innse hva du selv gjør og setter deg selv og barna ut for, så vil du helst ikke ha ærlige svar heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om han er den fornuftige her, jeg hadde heller ikke introdusert noen for familien min når det er så ustabilt mellom dere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, jo. Ustabilt forhold. 

Og i slike situasjoner drar man ikke inn familien. 

Anonymkode: ff607...daf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han får fordelene du får ulempene. Dette er ikke ett seriøst forhold fra hans side, du er ikke den rette. Been there, done that, newer again.

Anonymkode: 9e259...7f6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke involvere familie før han vet du er den rette, ergo er du ikke det. I det minste ikke ennå

Anonymkode: f600c...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...