Gjest StumpyHero Skrevet 9. mars #21 Del Skrevet 9. mars https://www.finn.no/397098116 250km rekkevidde kan du bare droppe til 100k tror jeg. Men her har du en bil som er godt utstyrt og ned mot ditt prisnivå. Ioniq har historikk på seg for å være svært driftssikker. I tillegg skal hovedbatteriet være ganske solid, selv etter lang kilometer. Du kan sjekke ut Tesla Bjørn på youtube og se hvor mye batteriet taper seg. Ioniq lader rask da den kun har 28kw batteri og lader mellom 60-70. Det er en svært energieffektiv bil. Kan varmt anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #22 Del Skrevet 9. mars En halvny Kia Soul. Anonymkode: b3b7f...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #23 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 16.35): Slippe å lade på veien til hytta. Trodde 25 mil var et nøkternt krav. For meg er det mye penger. Aldri brukt i nærheten av så mye på bil. Ligger over 800 biler til under 100k på finn. 84 med kjørelengde over 25 mil. Men det er kanskje i nedoverbakke på sommeren... Ikke lyst på kina-bil. Anonymkode: 739e4...964 Med det budsjettet ditt forsvinner kjapt «ikke lyst på» ut vinduet. Jeg har en hyundai kona. Rekkevidde når det er skikkelig kaldt er 300-350 km. Rekkevidde sommer er 500 ca. (Sommerdekk og vinterdekk gjør mye av dette). Dette er en rimelig bil, men den koster det dobbelte av ditt budsjett. Hvis det er for godt til å være sant er det som oftest nettopp det. Du får ikke 250 km rekkevidde vinterstid for 100000. Hvertfall ikke om du utelukker kinabiler. Doble budsjettet ditt, så får du nok noe som oppfyller behovet. Anonymkode: de1a5...774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #24 Del Skrevet 9. mars StumpyHero skrev (12 minutter siden): Men her har du en bil som er godt utstyrt og ned mot ditt prisnivå. Takk, men som jeg skrev ønsker jeg minst mulig utstyr som kan gå istykker. "Teknikkpakke, soltak, skinnseter med varme og kjøling, rattvarme. Speil- og seteinnstilling med memory." er vel nesten så langt fra dette man kan komme. Mangler bare 4-hjulsdrift. Angående rekkevidde så innser jeg at jeg må kjøre fossilt en stund til... Anonymkode: 739e4...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StumpyHero Skrevet 9. mars #25 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk, men som jeg skrev ønsker jeg minst mulig utstyr som kan gå istykker. "Teknikkpakke, soltak, skinnseter med varme og kjøling, rattvarme. Speil- og seteinnstilling med memory." er vel nesten så langt fra dette man kan komme. Mangler bare 4-hjulsdrift. Angående rekkevidde så innser jeg at jeg må kjøre fossilt en stund til... Anonymkode: 739e4...964 Ja, ser den. Det ligger en til 80 000 uten teknikkpakke i Bergen. Det er det spinkleste man kan gå for som har noe lunde rekkevidde. Under dette så er det leaf, up, eller i3 med 40-70km rekkevidde om vinteren. Uten teknikk pakke så er det mange modeller som ikke har varmepumpe og da mister man følgelig litt rekkevidde. De fleste elbiler i dag har mye utstyr som skal overvåke alle mulige systemer, så noe teknologi må man ha på disse bilene. Min egen erfaring er at disse systemene er mer robuste i dag enn i gamle dager når de første fossilbilene fikk "hjerne". Hvis du virkelig ikke er interessert i verken kjørekomfort eller utseendet så slår jeg et slag for Toyota Hiace, da snakker vi livets bil! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #26 Del Skrevet 9. mars StumpyHero skrev (29 minutter siden): ikke er interessert i verken kjørekomfort eller utseendet så slår jeg et slag for Toyota Hiace Elektrisk Hiace er utenfor rekkevidde. Og det er snakk om helt unødvendig utstyr som fordyrer nypris og vedlikehold. Utseende har ingen betydning. Utenom Fiat Multipla.. Anonymkode: 739e4...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StumpyHero Skrevet 9. mars #27 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Elektrisk Hiace er utenfor rekkevidde. Og det er snakk om helt unødvendig utstyr som fordyrer nypris og vedlikehold. Utseende har ingen betydning. Utenom Fiat Multipla.. Anonymkode: 739e4...964 Tenkte mer på en fossil Hiace siden du tenker å fortsette med fossilbil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #28 Del Skrevet 10. mars Siste skikkelige Hiace i Europa gikk ut av produksjonen i 2002: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_HiAce Man kan ikke i fullt alvor anbefale en snart et kvart århundre gammel varebil som et godt privatbilalternativ. 🫠 Anonymkode: 529f1...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #29 Del Skrevet 10. mars Anbefalinger opptil 150k kr: https://www.elbil24.no/pro/fem-anbefalte-bruktkjop-til-150-000-kroner/82781324 Opel Ampera glemmer jeg alltid at fins. Nå var det noen her inne som sa at Opel er Tyskland sin Lada, og jeg har lyst til å si at det er vanskelig å føkke til elbil. Men det har jo både Opel/GM og Jaguar, tradisjon tro, klart. Likevel, en Ampera som er på veien i dag skal vel ha få fikset de fleste feilene sine. Anonymkode: 529f1...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #30 Del Skrevet 10. mars Elbil-hysteriet nådde nye høyder når Ampera ble lansert. Folk forlangte 430k for reservasjonsrett når nypris var 330. Anonymkode: 739e4...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #31 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Anbefalinger opptil 150k kr: https://www.elbil24.no/pro/fem-anbefalte-bruktkjop-til-150-000-kroner/82781324 Opel Ampera glemmer jeg alltid at fins. Nå var det noen her inne som sa at Opel er Tyskland sin Lada, og jeg har lyst til å si at det er vanskelig å føkke til elbil. Men det har jo både Opel/GM og Jaguar, tradisjon tro, klart. Likevel, en Ampera som er på veien i dag skal vel ha få fikset de fleste feilene sine. Anonymkode: 529f1...eef Nå er Opel en del av Stellantis og kan nok knapt regnes som en Lada lengre. Agentur i Norge eies av Bertel O. Steen, hadde mye hellere satset på bil derfra enn til eksempel Tesla som man knapt får reparert! Kjøper du en 5-6 år gammel elbil er det ikke rart det kommer vedlikeholdskostnader, det gjør det på alle biler. Anonymkode: de1a5...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #32 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er Opel en del av Stellantis og kan nok knapt regnes som en Lada lengre. Agentur i Norge eies av Bertel O. Steen, hadde mye hellere satset på bil derfra enn til eksempel Tesla som man knapt får reparert! Kjøper du en 5-6 år gammel elbil er det ikke rart det kommer vedlikeholdskostnader, det gjør det på alle biler. Anonymkode: de1a5...774 Stellantis, paraplyen som samler alle drittmerker unntatt Landrover/Range Rover? Her i Bergen er det mobile som har Opel, ikke BOS. Mobile er jo en skikkelig jallakjede. De har dessverre også Hyundai. Det holder igjen salget av Hyundai sine fantastisk gode biler her. Anonymkode: 529f1...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 10. mars #33 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Stellantis, paraplyen som samler alle drittmerker unntatt Landrover/Range Rover? Her i Bergen er det mobile som har Opel, ikke BOS. Mobile er jo en skikkelig jallakjede. De har dessverre også Hyundai. Det holder igjen salget av Hyundai sine fantastisk gode biler her. Anonymkode: 529f1...eef Ja, for Landrover/Range Rover er jo skikkelig kvalitetsbiler 😄 😄 *Ironi* Har Opel selv + at min far har hatt Opel i flere varianter opp gjennom (Ascona og 2 generasjoner av Astra). Han har ikke hatt noen problemer med noen av de Opel'ene han har hatt. Jeg har riktignok bare hatt min Opel i et par mnd, men så langt er jeg fornøyd. Skjønner ikke helt denne skeptismen mot Opel jeg. Nå som de er en del av Stellantis, så kan det vel ikke være en ulempe... 🤔 Jeg kommer i hvert fall ikke til å være skeptisk til å kjøpe Opel igjen. Kjøpte min hos Mobile og har bare positive ting å si om hele kjøpe-prosessen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #34 Del Skrevet 10. mars Mardina skrev (14 minutter siden): Ja, for Landrover/Range Rover er jo skikkelig kvalitetsbiler 😄 😄 *Ironi* Har Opel selv + at min far har hatt Opel i flere varianter opp gjennom (Ascona og 2 generasjoner av Astra). Han har ikke hatt noen problemer med noen av de Opel'ene han har hatt. Jeg har riktignok bare hatt min Opel i et par mnd, men så langt er jeg fornøyd. Skjønner ikke helt denne skeptismen mot Opel jeg. Nå som de er en del av Stellantis, så kan det vel ikke være en ulempe... 🤔 Jeg kommer i hvert fall ikke til å være skeptisk til å kjøpe Opel igjen. Kjøpte min hos Mobile og har bare positive ting å si om hele kjøpe-prosessen der. Landrover/Range Rover eies av Tata, de er ikke med i Stellantis. Det er ingen merke i Stellantis-konsernet som fungerer godt. Kjøpte du en helt ny Opel? Jeg ønsker deg av hjertet lykke til. Har ingen beef her. Men min erfaring de siste 40 årene er at Opel kan være veldig ubekvemt å eie. Man kan håpe at enklere elbilteknologi hjelper dem et godt stykke på veien. Anonymkode: 529f1...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 10. mars #35 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Landrover/Range Rover eies av Tata, de er ikke med i Stellantis. Det er ingen merke i Stellantis-konsernet som fungerer godt. Kjøpte du en helt ny Opel? Jeg ønsker deg av hjertet lykke til. Har ingen beef her. Men min erfaring de siste 40 årene er at Opel kan være veldig ubekvemt å eie. Man kan håpe at enklere elbilteknologi hjelper dem et godt stykke på veien. Anonymkode: 529f1...eef Opel'en min er 3 år gammel. Selv om du har dårlig erfaring med Opel, så er det ikke sånn for alle. Mandagsbiler finner man blandt absolutt alle bilmerker. Kanskje mer hos enkelte, enn hos andre. Min far har som sagt eid et par Opel og jeg kan ikke huske at det var noen nevneverdige problemer med dem. Eneste grunnene til at de ble solgt, er fordi man ønsket noe større og mer praktisk. Jeg har ingen problemer med å anbefale Opel til andre. Jeg vil mye heller ha det enn f.eks en Tesla, som aldri kommer i mitt eie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #36 Del Skrevet 10. mars Mardina skrev (4 minutter siden): Opel'en min er 3 år gammel. Selv om du har dårlig erfaring med Opel, så er det ikke sånn for alle. Mandagsbiler finner man blandt absolutt alle bilmerker. Kanskje mer hos enkelte, enn hos andre. Min far har som sagt eid et par Opel og jeg kan ikke huske at det var noen nevneverdige problemer med dem. Eneste grunnene til at de ble solgt, er fordi man ønsket noe større og mer praktisk. Jeg har ingen problemer med å anbefale Opel til andre. Jeg vil mye heller ha det enn f.eks en Tesla, som aldri kommer i mitt eie. Fint for deg og far, men statistikken er ikke i Opel sitt favør. Den taler heller ikke for Tesla. Anonymkode: 529f1...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #37 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Landrover/Range Rover eies av Tata, de er ikke med i Stellantis. Det er ingen merke i Stellantis-konsernet som fungerer godt. Kjøpte du en helt ny Opel? Jeg ønsker deg av hjertet lykke til. Har ingen beef her. Men min erfaring de siste 40 årene er at Opel kan være veldig ubekvemt å eie. Man kan håpe at enklere elbilteknologi hjelper dem et godt stykke på veien. Anonymkode: 529f1...eef Har hatt flere Opeler, både gamle og nyere. Har vært lite tull og rimelige deler. Anonymkode: 3d5d4...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #38 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 13.52): Trenger 25 mil vinter-rekkevidde. Ikke mange elbiler i den prisklassen klarer det, faktisk mange nye som også sliter med det i praksis. Hvorfor kan du ikke lade underveis? (Elbil på langtur betyr gjerne lading, det er bare å akseptere det.) Anonymkode: 31c76...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #39 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke mange elbiler i den prisklassen klarer det, faktisk mange nye som også sliter med det i praksis. Hvorfor kan du ikke lade underveis? (Elbil på langtur betyr gjerne lading, det er bare å akseptere det.) Anonymkode: 31c76...4df Enig. Høres ut som TS har urealistiske forventninger til elbil på budsjett. Anonymkode: d8aa0...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #40 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Enig. Høres ut som TS har urealistiske forventninger til elbil på budsjett. Som jeg skrev: AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 19.14): Angående rekkevidde så innser jeg at jeg må kjøre fossilt en stund til... Anonymkode: 739e4...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå