Gå til innhold

Hvilken elbil når økonomien er begrenset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har maks 100k til innkjøp. Vedlikeholdskostnader er prioritert, vil ha minst mulig utstyr som kan gå istykker.
Trenger 25 mil vinter-rekkevidde.

Anonymkode: 739e4...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Leaf.

Anonymkode: ab310...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde nok også valgt en Leaf. Du må sjekke om du får 25 mil reelt på vinterstid. 

Kjører selv en BMW i3. 120 burde dekke ditt behov. Vet ikke hva de ligger på i pris i dag. 

Anonymkode: 49d75...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en Nissan Leaf fra 2018. Ser de ligger ute for rundt 130 000 nå. Vi har ikke 250 km rekkevidde på den på vinteren altså. Vet ikke om det er mulig å få så god rekkevidde til maks 100 000 kr...

Anonymkode: bff88...365

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

MG

Anonymkode: 9b3e5...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lykke til.

Du kan nok få en litt eldre leaf til den prisen, men da bør du ikke forvente en rekkevidde på mer enn 150-180 på vinter.

Anonymkode: dbac6...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nissan Leaf uten tvil, styr unna BMW i3 hvert fall pga bmw har dyre vedlikeholds kostnader 

Anonymkode: 30419...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nissan Leaf 62 kWt er det eneste reelle alternativet ditt, men det er ikke sikkert du får den til den prisen. Hvorfor trenger du så lang rekkevidde vinterstid?

Anonymkode: 529f1...eef

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

MG

Anonymkode: 9b3e5...9fe

Den bør bo i en vanntett garasje. Mange av disse bilene har hatt lekkasjeproblemer. 

Anonymkode: 470bc...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nissan Leaf uten tvil, styr unna BMW i3 hvert fall pga bmw har dyre vedlikeholds kostnader 

Anonymkode: 30419...1af

Jeg som har i3. Absolutt ikke dyre vedlikeholdskostnader. Har rimelig serviceavtale. Utover det har jeg kun skiftet bremseskiver og klosser foran en gang på 5 år. Det er forventet vedlikehold på en elbil. 

Anonymkode: 49d75...3b0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp en fossilbil. De holder mye lenger. 

Anonymkode: 930e0...d07

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke kjøpt elbil med kun 100K i budsjett.

Anonymkode: b7ec7...6a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor trenger du så lang rekkevidde vinterstid?

Slippe å lade på veien til hytta. Trodde 25 mil var et nøkternt krav.
 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke kjøpt elbil med kun 100K i budsjett.

For meg er det mye penger. Aldri brukt i nærheten av så mye på bil.
Ligger over 800 biler til under 100k på finn. 84 med kjørelengde over 25 mil. Men det er kanskje i nedoverbakke på sommeren...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

MG

Ikke lyst på kina-bil.

Anonymkode: 739e4...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slippe å lade på veien til hytta. Trodde 25 mil var et nøkternt krav.
 

For meg er det mye penger. Aldri brukt i nærheten av så mye på bil.
Ligger over 800 biler til under 100k på finn. 84 med kjørelengde over 25 mil. Men det er kanskje i nedoverbakke på sommeren...

Ikke lyst på kina-bil.

Anonymkode: 739e4...964

Det er rekkevidde på batteriet når det er nytt og under "standard forhold".

Jeg har e-up, 2017mod, som skal ha 80km på vinter med nytt batteri. I kuldeperiodene med -20 så har jeg 40 km om jeg vil ha varme i bilen.

Anonymkode: dbac6...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slippe å lade på veien til hytta. Trodde 25 mil var et nøkternt krav.

For meg er det mye penger. Aldri brukt i nærheten av så mye på bil.

Anonymkode: 739e4...964

Du kunne få en ny Leaf med 280 km sommerrekkevidde for 199k inntil for et år siden, eller en ny Dongfeng Nammibox til samme pris i dag, eller MG4 til litt mer. Men 250 km i et jafs er mye med det som er et magert bruktbilbudsjett. 100k er lite også for fossilbil.

Anonymkode: 529f1...eef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig i at 100 000,- er et litt knapt budsjett om man vil ha en forholdsvis ny elbil. Man må nok nærmere 200 000,- for å få noe mer brukbart. 

Jeg gav 184 900,- for min 3 år gamle elbil. Hadde gått 27 000,-, når jeg kjøpte den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla får du sikkert billig nå. Nazikjerre, men hvem bryr seg. 

Anonymkode: 8a7ea...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De koster antagelig mer, og jeg har ikke erfaring med gammel Hyndai kona, men har kjørt min fra 2021 problemfritt frem til nå. Bra rekkevidde også på vinter. 

Anonymkode: bf009...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tesla får du sikkert billig nå. Nazikjerre, men hvem bryr seg. 

Anonymkode: 8a7ea...d1c

Tesla til under 100 000,- ? Prøver du å være morsom? 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...