Gå til innhold

Liker ikke at "alt" er uten tilsatt sukker/sukkerfri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fint at vi er flere! Jeg selv opplevde merkelige ting med helsa da jeg drakk og spiste matvarer med kunstig søtning. Jeg vet at det fnnes naturlig søtning, men det er den kunstige som skremmer meg litt. Som flere nevner fikk jeg problem med mage og fordøyelsen, jeg opplevde også at psoriasis ble verre de periodene jeg drakk fun light saft. Andre har skrevet at de sliter med kviser, roscea, eksem, og betennelsestilstander blir verre med kunstig søtning. Jeg tenker vi bør være forsiktige. Ts. 

Anonymkode: 6d8a3...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det bare meg som er skeptisk til kunstig søtning? Jeg føler alle nyheter for tiden er uten sukker, flere og flere produkter blir det, summen av alt er at en kan kjøpe det meste i lett versjon. Jeg synes ikke at vi vet nok om følgene av kunstig søtning til å proppe i oss så mye. 

Hva tenker dere? 

Drikker fun light eller cola uten sukker i helgen. Ellers vann. Så mye uten sukker får ikke folk flest i seg? Bare å gjøre egne valg det!

Anonymkode: cea8c...65a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår helst kunstig søtning jeg også. Får vondt i magen av det. Drikker kun cola med sukker, men kun i helgen og ikke i så store mengder. I uka drikker jeg bare kullsyrevann. Eneste sukkerfrie brusene jeg liker er solo super julebrus og hamar sukkerfri julebrus. Men foretrekker den med sukker. Halspastiller kjøper jeg sukkerfritt, men er ikke så mye annet å få tak i. Den gule fisherman og den hvite originale er med sukker, ellers er det meste sukkerfritt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 13.34):

Er det bare meg som er skeptisk til kunstig søtning? Jeg føler alle nyheter for tiden er uten sukker, flere og flere produkter blir det, summen av alt er at en kan kjøpe det meste i lett versjon. Jeg synes ikke at vi vet nok om følgene av kunstig søtning til å proppe i oss så mye. 

Hva tenker dere? 

Dropp UP mat da, så unngår du hele problemet. 

Anonymkode: 3e961...6d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...