Gå til innhold

Visepresident Vance, kom dere til helvete ut !

kat-e

Anbefalte innlegg

Original artikkel er i Dagbladet, men finner ikke linken akkurat nå. Her er den via sol.no

https://sol.no/video/kom-dere-til-helvete-ut/uhmFUEIA

Det ser nok en gang ut til at den venstre vridde pressen prøver å vri å vende for å skape meloner av druer. 
Ganske tydelig at de satser på at folk ikke forstår amerikansk kultur eller er gode i engelsk. 😂😂😂

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er den venstrevridde pressen som du så ofte nevner?  Og hvem er i så fall de høyrevridde?  Mener du at vi nordmenn bør sette oss inn i amerikansk kultur for å mene noe om USA og politikken der?  

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrevridde eller høyrevridde har ikke noe så...ikke første eller siste gang en rasist forteller sine nye landsmenn om å "dra tilbake der du kom fra" 

Sånne har alltid eksistert og vil alltid eksistere.  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandpapirhode skrev (2 timer siden):

Venstrevridde eller høyrevridde har ikke noe så...ikke første eller siste gang en rasist forteller sine nye landsmenn om å "dra tilbake der du kom fra" 

Sånne har alltid eksistert og vil alltid eksistere.  

Nå sa han det til pressen og i en spøkefull tone, så ditt innlegg er et skinnende eksempel på hvor lett det er å påvirke folk med overskrifter. Du har ikke engang sett videoen og allerede har du sterke meninger basert på en overskrift.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha! For en gangs skyld enig med trumpistene. Det er pressen han sier det til, ikke innvandrerne, og det er ingen tvil om at han mener det humoristisk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (4 timer siden):

Ganske tydelig at de satser på at folk ikke forstår amerikansk kultur eller er gode i engelsk. 😂😂😂

Hvordan ville du selv oversatt "get the hell out of here"? Jada, han sa det åpenbart med humor, men siden du først er inne på engelskkunnskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kanskje sagt noe som. «Ok, folkens, få ræva i gir 😄»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sioux skrev (2 timer siden):

Nå sa han det til pressen og i en spøkefull tone, så ditt innlegg er et skinnende eksempel på hvor lett det er å påvirke folk med overskrifter. Du har ikke engang sett videoen og allerede har du sterke meninger basert på en overskrift.

Du skriver som om hele grunnlaget for mine "sterke meninger" er bygget på kun denne videoen og at jeg som en voksen person har aldri opplevd  noe rasisme. 

Jeg ble slått i ansiktet men knyttet neve da jeg gikk inn i tbanen og ble bedt om å dra tilbake til "terroristene"

Og forresten, du har rett : jeg har ikke sett på den videoen, det trenger jeg ikke for å vite at det finnes rasister når jeg er så heldig at jeg møter i virkeligheten :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver som om hele grunnlaget for mine "sterke meninger" er bygget på kun denne videoen og at jeg som en voksen person har aldri opplevd  noe rasisme. 

Jeg ble slått i ansiktet men knyttet neve da jeg gikk inn i tbanen og ble bedt om å dra tilbake til "terroristene"

Og forresten, du har rett : jeg har ikke sett på den videoen, det trenger jeg ikke for å vite at det finnes rasister når jeg er så heldig at jeg møter i virkeligheten :)

Du er så heldig at du ikke trenger fakta for å dømme noen, det er faktisk så nær definisjonen på fordommer man kan komme. Du har med den kommentaren fratatt deg selv all kredibilitet du muligens måtte ha.

Du kan gjerne mene noe om rasisme (som en viss Mr. Hamse gjorde for noen måneder siden), men det du kommer med er sterke meninger om at noen er rasister uten å ha sett den videoen tråden dreier seg om. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (39 minutter siden):

Du er så heldig at du ikke trenger fakta for å dømme noen, det er faktisk så nær definisjonen på fordommer man kan komme. Du har med den kommentaren fratatt deg selv all kredibilitet du muligens måtte ha.

Du kan gjerne mene noe om rasisme (som en viss Mr. Hamse gjorde for noen måneder siden), men det du kommer med er sterke meninger om at noen er rasister uten å ha sett den videoen tråden dreier seg om. 

Jeg vet det er rasister i Norge.  Om "fakta" hadde vært at det ikke finnes rasister i Norge så har jeg fortsatt allerede blitt slått rasisten Mr.Ola.

Om Mr.Ola var den eneste rasisten i Norge så betyr det forsatt at Norge ikke er fri rasisme. 

Blir den gjerning ugjort fordi jeg skal tro mer på dine "fakta"? 

Virker som om du støtter/unnskylder slike handlinger og det forteller meg alt jeg trenger å vite om deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandpapirhode skrev (1 time siden):

Jeg vet det er rasister i Norge.  Om "fakta" hadde vært at det ikke finnes rasister i Norge så har jeg fortsatt allerede blitt slått rasisten Mr.Ola.

Om Mr.Ola var den eneste rasisten i Norge så betyr det forsatt at Norge ikke er fri rasisme. 

Blir den gjerning ugjort fordi jeg skal tro mer på dine "fakta"? 

Virker som om du støtter/unnskylder slike handlinger og det forteller meg alt jeg trenger å vite om deg. 

Beklager dine opplevelser, men det endrer ikke poenget i mitt innlegg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (15 minutter siden):

Beklager dine opplevelser, men det endrer ikke poenget i mitt innlegg. 

Det går fint nå :)

Du hadde ingen poeng etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sandpapirhode skrev (3 minutter siden):

Det går fint nå :)

Du hadde ingen poeng etter min mening. 

Hadde ditt innlegg noe relevans til Vances litt sleivete kommentar, på en video du ikke giddet å se men tydeligvis mente noe om?

Hva jeg tenker om dine meninger fremgår av mitt første innlegg i denne tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (1 minutt siden):

Hadde ditt innlegg noe relevans til Vances litt sleivete kommentar, på en video du ikke giddet å se men tydeligvis mente noe om?

Hva jeg tenker om dine meninger fremgår av mitt første innlegg i denne tråden. 

Innlegget mitt hadde relevans for TS kommentar lagt til linken.  

Er det et krav å møtte åpne/lese linken for å kunne kommentere på en tråd her?  Jeg ser fortsatt ingen poeng i innlegget ditt om at jeg ikke kan bruke egne erfaringer som fakta, fordi det er "kun personlige erfaringer". Jeg opplever rasisme, ergo er det rasisme i Norge. Hva fakta sier om rasisme sletter ikke mine rasistiske opplevelser jeg har hatt med etniske nordmenn(flertall).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandpapirhode skrev (15 minutter siden):

Er det et krav å møtte åpne/lese linken for å kunne kommentere på en tråd her?  

Ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står det?

det er 74,8....

Trenger svaret mitt ha sammenheng med på innlegget ditt? hvor står det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (35 minutter siden):

det er 74,8....

Trenger svaret mitt ha sammenheng med på innlegget ditt? hvor står det?

Jeg siterte ikke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterte ikke deg. 

Hvor står det at jeg ikke kan svare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...