Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hjelpestønad sats 2 på mitt barn på 16 år på ADHD. Kom over at man da kunne ha krav på en erstatning dersom man har barne/uførforsikring pluss. Jeg tegnet forsikringa 1,5 år før diagnosen.

Nå mener de at jeg ikke får dette fordi barnet har vist tegn på atferdsproblematikk siden førsteklasse. Dette er jo dokumentert av PPT og skole. Bup kom på banen først ved ungdomsskolestart da vi begynte å diskutere om vi skulle utrede for ADHD, for å, som de sa, evt utelukke det. 

Jeg har klaget fordi atferdsproblematikken har jeg tatt som et tegn på at barnet mistet sin far plutselig som liten, at barnet har blitt mobbet og utestengt av andre barn, og opplevd sykdom og død i nær familie. Ja, det KAN være symptomer på ADHD, men også ikke. Jeg har heller ikke blitt anbefalt å utrede før nå, og det står heller ingen steder. Men de mener altså at siden barnet har vist symptomer i årevis, får jeg avslag.

Erfaringer?? 

Anonymkode: 6c0d7...099

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vilkårene bruker være svært tydelige på at "tegn på" diagnosen diskvalifiserer. Du har en veldig svak sak hvis PPT var involvert før du tegnet forsikringen. 

Anonymkode: f7f54...e83

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vilkårene bruker være svært tydelige på at "tegn på" diagnosen diskvalifiserer. Du har en veldig svak sak hvis PPT var involvert før du tegnet forsikringen. 

Anonymkode: f7f54...e83

Men da burde vel forsikringsselskapet fanget opp dette før, og ført opp unntak i forsikringen? Vi har barn som har hatt udiagnostiserte plager (feis mageproblemer), og forsikringen gjelder derfor ikke disse tilstandene. Men dette står jo i forsikringspapirene.Dersom det ikke er ført opp noen slike unntak når forsikringen ble tegnet burde jo forsikringen gjelder? Med mindre de mener det er holdt tilbake viktige opplysninger, det er kanskje det de tenker her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke du kommer noen vei her, dessverre

Anonymkode: 4981b...31e

AnonymBruker
Skrevet

ADVOKAT:tommelopp2:

Anonymkode: 0a789...2ed

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva grunnen til symptomene var. Symptomene var der før du tegnet forsikring, det er dokumentert, og det står i vilkårene at slike tilfeller ikke dekkes. Et klart avslag og hverken urimelig eller urettferdig. 

Det er mange diagnoser som de bruker lang tid på å utrede. Uansett hva det er så gjelder vilkårene for alle typer diagnoser. "Vi trodde det var noe annet" blir litt for dumt. Det var jo ikke noe annet heller 🤷🏼‍♀️

Dette er en ikke-sak.

Anonymkode: 26069...2db

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...