Gå til innhold

Må sportskommentatorer skrike?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får helt fnatt av sportskommentatorer som skriker og gauler så inn i hampen - må de det? Jadda, jeg behøver ikke se på, men i mange familier er det jo gjerne noen som vil ha med seg dette. Er det fler enn meg som er drittlei denne skrikingen?

Anonymkode: c4bf0...d73

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det må de. ELSKER  engasjement og innlevelsen i sport.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fort gjort å heve stemmen når man blir engasjert - og høy stemme hos sportskommentatorer øker engasjementet hos seere.

Jeg synes høyrøstet ski- og fotballkommentering er irriterende, men finner høyrøstet motorsportskommentering engasjerende. Forskjellen er at jeg ikke utstår ski og fotball, men elsker motorsport. 

Anonymkode: d3ce7...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må nesten heve stemmen for å få fram "dramatikken" i øyeblikket. Og de gjør det ofte av refleks fordi det er så engasjerende. 

Men jeg savner at de holder mer kjeft under større øyeblikk. Særlig i fotballen. Det er ikke om å gjøre å skrike og rope ihjel et øyeblikk. Jeg vil ha mer ro og publikumsjubel enn en kommentator med skrikediaré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig. De tror vel at roping og skriking = engasjement. 

Jeg synes ski-VM er alt for bråkete å se på! 

Anonymkode: f8cf8...328

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så "heldig" at jeg bor alene så jeg kan unngå skrikende kommentatorer. Ser ikke på noe slags sport, og er jeg så uheldig å treffe på noen av arten er jeg snar til å dempe lyden. Det er noe som har irritert meg i mange år!

Anonymkode: df9a7...ae2

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sportskommentatorer har vel generelt skreket mye bestandig. Det hører jo litt med til engasjementet og jeg synes det hører med, innenfor rimelighetens grenser. Er mer oppgitt over skriking i andre programmer - typisk underholdningsprogrammer med programledere som tror de er flinkere til mer de skriker. Spesielt innenfor visse barne- og ungdomskonsepter virker de som om skriking er mer utbredt.

Anonymkode: 14012...63d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kalles å være emosjonelt engasjert. Det er rett og slett følelsene som får komme ut. TV uten følelser hadde vært temmelig dårlig TV. Følelser er grunnen til at man ser på sport i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0b1f0...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To like tråder er slått sammen. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spennende med engasjement😃🇧🇻

Anonymkode: 27174...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med ts! Den skrikinga går gjennom marg og bein og er fryktelig slitsom. Men så er jeg helt uinteressert i sport, så jeg slår av eller bytter kanal når det kommer på, og særboer må være hjemme hos seg selv om han vil se på sport. 

Anonymkode: fd639...be1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svitsj over til svt hvis det blir for støyende. Der snakker de generelt veldig lite. 

Anonymkode: cf8dd...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk så ekstremt kjedelig det ville vært om de kommentatorene som prøver å få engasjert både seere og det som er, skulle hatt en heeelt monoton og "grå" stemme da.

Men jajaj, la vær å se på med kommentator? eller skru av lyden? 

Anonymkode: 6f88a...387

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke super keen på sport sånn generelt men er en kløpper på håndball. Jeg hadde irritert meg grønn om kommentatorene hadde hatt en veldig pedagogisk innestemme, noe mer trøttsomt og drita kjedelig da gitt🥱:gjesp:

Nei la sporten flomme over av engasjement, iver, jubbelrus, ekstase og stemning. Sport er vel kanskje det eneste området vi nordmenn kan tillate oss å være entusiastisk og engasjert, ellers er det jo ikke måte på hvor stille, usynlige og knapt hørbare vi skal være.

Meditasjon, zen øyeblikk og snoze stemme får en heller spare til eldretrimmen, eller yoga klassen. I skisporet, fotballbanen eller håndball VM er det få ting som er så fantastisk som når engasjementet samsvarer med det som skjer foran oss.

Lenge leve gode høylytte engasjerte sportskommentatorer👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har null interesse for sport, men har ingen problemer med å forstå at de som kommenterer blir engasjert.

Forstår du hva engasjert er, TS?

Anonymkode: 64d65...f23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på tour de france og friidrett, der er det litt roligere.

Anonymkode: ff242...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 11.05):

Helt enig. De tror vel at roping og skriking = engasjement. 

Jeg synes ski-VM er alt for bråkete å se på! 

Anonymkode: f8cf8...328

De gjør det jo ikke fordi de tror det gir engasjement…. De gjør det fordi DE er engasjert og gjør det automatisk! Elsker når sportskommentarene tar av. Her i huset er vi høylytt selv når vi ser gøy sport 😅

Anonymkode: 13851...ef3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lo når jeg så overskriften til denne tråden. Dette er funny cus its true 

Anonymkode: 96915...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig med ts! Den skrikinga går gjennom marg og bein og er fryktelig slitsom. Men så er jeg helt uinteressert i sport, så jeg slår av eller bytter kanal når det kommer på, og særboer må være hjemme hos seg selv om han vil se på sport. 

Får du velge hva du ser på TV når du er hos ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får du velge hva du ser på TV når du er hos ham?

Vi ser det begge vil se sammen, uansett hvor vi er. Vil jeg se noe han ikke vil se, ser jeg det jo hjemme. Veldig fin ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...