Gå til innhold

Hvordan festes skjerf rundt hodet når en har glatt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser videoer på nett og de har forskjellig hår...ser artig og litt sprelskt ut, men mitt hår nekter å la skjerfet sitte.
Det sklir av uansett hvor mye hestehale jeg har. Ingen av modellene setter i spenner el.l. så hva er hemmeligheten?
Må jeg gå til innkjøp av slikt gummierte greier som man har under ryer på gulvet for å få dem til å ligge stille?  :( *fnys!*

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg ser videoer på nett og de har forskjellig hår...ser artig og litt sprelskt ut, men mitt hår nekter å la skjerfet sitte.
Det sklir av uansett hvor mye hestehale jeg har. Ingen av modellene setter i spenner el.l. så hva er hemmeligheten?
Må jeg gå til innkjøp av slikt gummierte greier som man har under ryer på gulvet for å få dem til å ligge stille?  :( *fnys!*

Prøv fletter 🤣 Hopp litt mindre :ironi: ?

Selv mennesker uten hår får skjerf til å sitte. Men vi kan ikke bruke glatte skjerf som sklir alle veier, eller vi må dra sjerfet uforskammet langt ned i ansiktet. 
Mennesker med relegiøse skjerf har en hette de trekker på hodet og setter håret inni før de tar sjalet på. De fåes kjøpt ulike steder. 

Du presiserer ikke om det er skjerf over hele hodet eller skjerf rullet rundt som en krans du sliter med. 

Anonymkode: a0a9c...c9a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Prøv litt tørrshampo under, det gjør mitt hår mindre glatt, lua detter alltid av meg

Anonymkode: 0392f...d9b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv fletter 🤣 Hopp litt mindre :ironi: ?

Selv mennesker uten hår får skjerf til å sitte. Men vi kan ikke bruke glatte skjerf som sklir alle veier, eller vi må dra sjerfet uforskammet langt ned i ansiktet. 
Mennesker med relegiøse skjerf har en hette de trekker på hodet og setter håret inni før de tar sjalet på. De fåes kjøpt ulike steder. 

Du presiserer ikke om det er skjerf over hele hodet eller skjerf rullet rundt som en krans du sliter med. 

Jeg tenker å begynne med å ha midten på skjerfet nederst mot nakken, føre det opp på begge sider og ha en knute eller tre på toppen av panna og så føre endene ned på hver side under skjerfet som allerede er der. Ble det forståelig mon tro? 

Hvor får en u-glatte skjerf da?        Hvor kan jeg kjøpe "religiøse skjerf" på nett?  Jeg vil gjerne få dette til nemlig. :roll:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv litt tørrshampo under, det gjør mitt hår mindre glatt, lua detter alltid av meg

Ok, det skal vurderes å se ut som Henrik Ibsen på sine gamle dager under forsøk på skjerf. :fnise: 

Skrevet

Tenker du på en sånn vintageinsprert turban? Noe lignende Rosie the  Riveter? I så fall så sett opp håret under skjerfet. De damene som startet den trenden i sin tid hadde ofte enten oppsatt hår eller hårruller under. Da kan ikke skjerfet skli så veldig langt siden det blir en fysisk hindring der. Prøv en flette rundt hodet, en knute oppe på hver side av hodet eller noe annet som skaper en sånn hindring. Litt tørrsjampo, samt at håret i utgangspunktet ikke er helt nyvasket hjelper også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, noe sånn. :nikke:  Takk. Noen bare kan alle slike triks, men jeg har aldri hatt den hobbyen. Skal testes. 🌹

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Jeg tenker å begynne med å ha midten på skjerfet nederst mot nakken, føre det opp på begge sider og ha en knute eller tre på toppen av panna og så føre endene ned på hver side under skjerfet som allerede er der. Ble det forståelig mon tro? 

Hvor får en u-glatte skjerf da?        Hvor kan jeg kjøpe "religiøse skjerf" på nett?  Jeg vil gjerne få dette til nemlig. :roll:

Ok, det skal vurderes å se ut som Henrik Ibsen på sine gamle dager under forsøk på skjerf. :fnise: 

Haha! Gni ut tørrshampoen, håret blir matt likevel 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fest en fliseklemme på hver side forran øret. Det funker hos meg, som også har glatt hår :)

Anonymkode: 1fcff...e4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Tenker du sånn som hun syngedamen, Silje Sol :klo: ett eller annet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Heter visst ikke Silje sol, hun med rødt hår og alltid spesielle kjoler….

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fest en fliseklemme på hver side forran øret. Det funker hos meg, som også har glatt hår :) Anonymkode: 1fcff...e4f

Nå måtte jeg lete for å finne ut hva det var, for navnet var ukjent. Hårspenne kaller jeg det for...
og ja...må nok kjøpe noen av dem for å ha i bakhånd. :nikke: 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå måtte jeg lete, men fant det ikke ut. :fnise: 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Heter visst ikke Silje sol, hun med rødt hår og alltid spesielle kjoler….

Tenkte også på det utseendet og fant navnet hennes etter hvert. Silya Nymoen.
Ja, hun har mye artige innfall og alltid fin hodepynt. Fin stil.
7224897.jpg?imageId=7224897&x=0&y=0&crop

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...