Gå til innhold

Menn som er interessert…… men ikke «på» etter date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på date med en fyr jeg likte veldig godt. God kjemi, mye å prate om, like interesser og verdier. Han var veldig «på» før vi traff hverandre. Snakket mye på telefon og meldinger. Så dabbet det litt av (etter at vi traff hverandre), men han sier han fortsatt er interessert…. har bare «dårlig tid». Lar meldinger på Messenger stå ulest enda jeg vet han har vært på Facebook… Ringer ikke, har ikke tid til å treffes og vil ikke sette opp en avtale…

Jeg har vært i to skikkelig dårlige forhold de siste åra. Det siste ødela meg nesten (emosjonell vold). Nå, som jeg opplever enda en avvisning selv om han sier han er interessert mister jeg virkelig håpet på at det finnes noen der ute som faktisk bryr seg litt om hvordan motparten har det når de holder på slik…

Hvorfor ikke være rett på sak, prate om det? Si at du er usikker, i det minste, istede for å gi falske forhåpninger? Jeg er sikkert naiv. Tenker at han er så opptatt, eller trenger litt tid, men jeg hadde jo aldri gjort noe sånt mot noen. Jeg hadde jo bare sagt at jeg ikke var interessert eller funnet en dag vi kunne treffes. Ikke bare latt de «henge der» i uvisse.

Regner jo med at det er fordi han har flere han vil prøve ut ( er på datingside), at sveipinga etter noen bedre kanskje er noe av grunnen….

Er dette den nye «normalen»? For slik var det ikke tidligere  (jeg er gammel 😂).

Anonymkode: 79107...11f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men han sier han fortsatt er interessert…. har bare «dårlig tid»

NEXT

Anonymkode: 3d07f...cd2

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ikke være rett på sak, prate om det? Si at du er usikker, i det minste, istede for å gi falske forhåpninger?

Fordi han holder deg varm. Kanskje du skal prøve å ikke gå all inn med en gang? 

Anonymkode: f9d15...bb5

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen har så dårlig tid. Da prioriter de deg bare ikke. 

Jeg kjenner til dette selv og har opplevd det i lengre forhold også, men er samme greia der. Slutter de å ta initiativ (med påskudd, det er så travelt uten noe mer håndfast ) så har interessen forsvunnet. 

Det betyr ikke at han ikke vil holde deg sånn halvveis lunken i tilfelle han ombestemmer seg. Eller kjeder seg en dag.  Det er jo en fin liten ego boost.

Anonymkode: 030f7...bf0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi han holder deg varm. Kanskje du skal prøve å ikke gå all inn med en gang? 

Anonymkode: f9d15...bb5

TS her.

Jeg går ikke «all inn», men forventer at folk er ærlige når man spør om man vil bli bedre kjent/er interessert. Er de ikke det er det ikke noe problem, blir ikke sur av den grunn, men da går jeg bare videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La oss si han bare har dårlig tid da. Gidder du virkelig det?

Anonymkode: 6d508...4c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS her.

Jeg går ikke «all inn», men forventer at folk er ærlige når man spør om man vil bli bedre kjent/er interessert. Er de ikke det er det ikke noe problem, blir ikke sur av den grunn, men da går jeg bare videre. 

Dere har møttes EN gang, og du spør om dette.

Ett tips til neste gang, hvis du sender første mld etter en date så takker du for en trivelig date uten spørsmål. Ikke send noe mer. Hvis han ikke foreslår å møtes igjen, så er han ikke interessert. 

Denne mannen er ikke interessert. Det ser alle utenfra.

Anonymkode: 82f3c...071

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere har møttes EN gang, og du spør om dette.

Ett tips til neste gang, hvis du sender første mld etter en date så takker du for en trivelig date uten spørsmål. Ikke send noe mer. Hvis han ikke foreslår å møtes igjen, så er han ikke interessert. 

Denne mannen er ikke interessert. Det ser alle utenfra.

Anonymkode: 82f3c...071

Hvorfor kan man ikke spørre om det? Det er jo helt sprøtt at man ikke kan spørre om noe så vesentlig. Blir helt oppgitt av alle dumme «regler» man må følge nå til dags. Er det så vanskelig å være åpne og ærlige med hverandre? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er ikke så interessert. Menn som er interessert nok, har alltid tid. 

Han jeg dater nå som eksempel, han jobber på 2. uka 12 timers dager (ingen helg heller) og han får tid til å møte meg, fordi han vil

Anonymkode: 31746...70a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter på reservebenken. Gå videre i livet ditt du. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er dette den nye «normalen»? For slik var det ikke tidligere  (jeg er gammel 😂).

Det er ikke en ny normal.

En mann som er interessert er på. Han prioriterer deg og finner tid til deg. Han lar deg ikke vente så mye at du lurer på om han er interessert eller ikke selv om han sier det. 

Så jeg tror piffen har gått ut av han. Eventuelt at han har innsett at ting har blitt seriøst med deg, og at det skremmer han. Interessen har dalt okke som. 

Alternativet er at han kjører en variant av mindgames. Isåfall skal du bare legge han ifra deg, for det er ingenting å bruke tid på.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er dette den nye «normalen»? For slik var det ikke tidligere  (jeg er gammel 😂).Anonymkode: 79107...11f

Det virker slik ja ut fra det jeg leser her, i aviser (sånne store ark med tynt papir med skrift og bilder på begge sider). Og det forsterkes av det neste innlegg i tråden foreslår, nemlig at du også skal hoppe til neste (og beste?).

Dr*t i de der appene og sjekke-remediene, treff folk i levende live (sånne på to bein, nesa omtrent mitt mellom øya), prat sammen og ta det derfra. Og send meg en melding hvis du er interessert i en prat i Oslo/omegn en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke spørre om det? Det er jo helt sprøtt at man ikke kan spørre om noe så vesentlig. Blir helt oppgitt av alle dumme «regler» man må følge nå til dags. Er det så vanskelig å være åpne og ærlige med hverandre? 

Skjønner deg godt..

Men kan ikke du være ærlig med han da?

Bare å sende en mld å si at noe ala:

‘’Hei.. Jeg vil gjerne bli bedre kjent med deg, og jeg har full forståelse for at har mye å gjøre. 
Samtidig så ønsker jeg meg noen som har samme behov/ønsker som meg når det gjelder hvor mye jevnlig kontakt.🙂

Takk, for daten vi hadde, og som sagt jeg vil gjerne bli bedre kjent, men da ønsker jeg mer kontakt, hvis dette ikke passer for deg, så forstår jeg det selvsagt🙂’’

Og svarer han ikke på det….. Så har du fått svaret ditt!!!! Ikke send flere meldinger!!!!!!

Anonymkode: 14a44...f9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var på date med en fyr jeg likte veldig godt. God kjemi, mye å prate om, like interesser og verdier. Han var veldig «på» før vi traff hverandre. Snakket mye på telefon og meldinger. Så dabbet det litt av (etter at vi traff hverandre), men han sier han fortsatt er interessert…. har bare «dårlig tid». Lar meldinger på Messenger stå ulest enda jeg vet han har vært på Facebook… Ringer ikke, har ikke tid til å treffes og vil ikke sette opp en avtale…

Jeg har vært i to skikkelig dårlige forhold de siste åra. Det siste ødela meg nesten (emosjonell vold). Nå, som jeg opplever enda en avvisning selv om han sier han er interessert mister jeg virkelig håpet på at det finnes noen der ute som faktisk bryr seg litt om hvordan motparten har det når de holder på slik…

Hvorfor ikke være rett på sak, prate om det? Si at du er usikker, i det minste, istede for å gi falske forhåpninger? Jeg er sikkert naiv. Tenker at han er så opptatt, eller trenger litt tid, men jeg hadde jo aldri gjort noe sånt mot noen. Jeg hadde jo bare sagt at jeg ikke var interessert eller funnet en dag vi kunne treffes. Ikke bare latt de «henge der» i uvisse.

Regner jo med at det er fordi han har flere han vil prøve ut ( er på datingside), at sveipinga etter noen bedre kanskje er noe av grunnen….

To alternativer her 1) han håper du skal ta hintet med at han egentlig er ikke interessert, for han er for feig til å si at han ikke vil treffes igjen 2) han prøver å holde deg varm i tilfelle han ikke skulle treffe noe bedre. 

Dette er ganske vanlig blant menn. Møtte masse av det da jeg var ung og i voksen alder. Det er noe med at du bare må "ta hintet" og ikke løpe etter noen som veldig, veldig åpenbart ikke er interessert i deg. Du må hele veien tenke HANDLINGER BETYR MER ENN ORD. Han sier han er interessert, men føler du at han er interessert? Viser han deg at han er interessert? Folk du ikke kjenner kan være uærlige, lyve, manipulerende. Du kan ikke stole på folk du knapt kjenner med at de forteller deg sannheten. 

Anonymkode: ca049...08c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De er ikke så interessert. Menn som er interessert nok, har alltid tid. 

Han jeg dater nå som eksempel, han jobber på 2. uka 12 timers dager (ingen helg heller) og han får tid til å møte meg, fordi han vil

Anonymkode: 31746...70a

Dette er en generell regel i livet. Du prioriterer det som betyr noe for deg. Det som ikke betyr noe, det velger du bort. Handlinger betyr mer enn ord. Som du sier med han du dater. Du vet at han liker deg, at han vil finne tid med deg, at du betyr noe. Det er ikke noe å tvile på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

To alternativer her 1) han håper du skal ta hintet med at han egentlig er ikke interessert, for han er for feig til å si at han ikke vil treffes igjen 2) han prøver å holde deg varm i tilfelle han ikke skulle treffe noe bedre. 

Dette er ganske vanlig blant menn. Møtte masse av det da jeg var ung og i voksen alder. Det er noe med at du bare må "ta hintet" og ikke løpe etter noen som veldig, veldig åpenbart ikke er interessert i deg. Du må hele veien tenke HANDLINGER BETYR MER ENN ORD. Han sier han er interessert, men føler du at han er interessert? Viser han deg at han er interessert? Folk du ikke kjenner kan være uærlige, lyve, manipulerende. Du kan ikke stole på folk du knapt kjenner med at de forteller deg sannheten. 

Ts her. Du har helt rett. Han tør vel bare ikke si det. Etter å ha lest her å har jeg takket ja til en date med en annen. Hadde egentlig ikke lyst før jeg visste noe om han andre, men jeg vil ikke sitte passiv og vente. Han har sikkert noen andre han vil prøve ut først. Så her går han glipp av noe bra. 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor det er viktig å ikke bare høre på det de sier, men også det de gjør. Hvis ordene ikke speiler seg i det de faktisk gjør, er det som regel et dårlig tegn. 

Han virker dessverre ikke interessert, ut fra det du skriver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette er en generell regel i livet. Du prioriterer det som betyr noe for deg. Det som ikke betyr noe, det velger du bort. Handlinger betyr mer enn ord. Som du sier med han du dater. Du vet at han liker deg, at han vil finne tid med deg, at du betyr noe. Det er ikke noe å tvile på.

Ts her.

Takk for innspill. Ja han er nok ikke interessert nok, og da går han glipp av noe bra. 😊 Jeg har akkurat takket ja til en date med en annen. Og daten er i dag! Jeg ville vente til han andre tok kontakt, men ser jo nå at han bare har meg på reservebenken. Jeg fortjener bedre enn det. 😊

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Takk for innspill. Ja han er nok ikke interessert nok, og da går han glipp av noe bra. 😊 Jeg har akkurat takket ja til en date med en annen. Og daten er i dag! Jeg ville vente til han andre tok kontakt, men ser jo nå at han bare har meg på reservebenken. Jeg fortjener bedre enn det. 😊

Så bra 😄 Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Klart du fortjener bedre. Det er ikke noe å lure på engang. Kos deg masse på date 🌸

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her. Du har helt rett. Han tør vel bare ikke si det. Etter å ha lest her å har jeg takket ja til en date med en annen. Hadde egentlig ikke lyst før jeg visste noe om han andre, men jeg vil ikke sitte passiv og vente. Han har sikkert noen andre han vil prøve ut først. Så her går han glipp av noe bra. 😊

BRA! Ha en fantastisk date i dag ❤️ 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...