AnonymBruker Skrevet 8. mars #21 Del Skrevet 8. mars Nonstop1 skrev (3 minutter siden): Jeg har en jobb hvor hjemmekontor er en mulighet. Dessverre blir det da ikke sykedag selv med omgangssyke og feber fordi du kan jobbe mellom oppkastrundene. Jeg er nok av den typen som mener at det burde være helt innafor og normalt å tilbringe hele dagen under dyna/liggende svett på baderomsgulvet når man er så dårlig. Men kulturen på min arbeidsplass sier noe annet. Så da har jeg 0 sykedager i året. Men som en person som gjerne har minimum en runde med sykdom i året ville nok snittet ligget på kanskje 7 dager i året hvis det faktisk var regnet som akseptabelt å være syk. Enig med du. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor og har 0 dårlig samvittighet av å være hjemme med influensa eller annen drit. Gidder ikke smitte andre kollegaer eller pasientene mine heller Anonymkode: 26022...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #22 Del Skrevet 8. mars Jeg har hatt lite fravær, men har måttet ta mye av belastningen pga økt bruk av vikarer som ikke gjør mer enn høyst nødvendig og knapt nok det. Jeg ble så sliten etter hvert i kroppen at jeg måtte bare ta en sykedag. Trist for helsen min er god, og det er oss som holder oss frisk som må ta støyten. Slik skal det ikke være. Øk lønnen til de som møter opp, slik at vi kan gå ned i en 80% stilling uten å lide økonomisk, og da også holde oss i jobb hele tiden. Anonymkode: d4e1b...c93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. mars #23 Del Skrevet 8. mars MarianneE skrev (49 minutter siden): I år: En dag etter jeg falt på isen dagen før. Tok den som feriedag Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #24 Del Skrevet 8. mars Snok1 skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Sikkert for å ikke ødelegge sykefraværs statistikken til sjefen. Anonymkode: 6c556...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #25 Del Skrevet 8. mars Nei- veldig lite. Null sykedager i 2024. Ingen så langt i år heller. Er heldig som har god helse, og medisiner som fungerer godt når jeg får migreneanfall f eks. Anonymkode: 1e18a...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. mars #26 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert for å ikke ødelegge sykefraværs statistikken til sjefen. Anonymkode: 6c556...cb2 Fraværsstatistikken er ikke medarbeiders ansvar. Medarbeider har krav på ferie som faktisk er ferie. Det er slike ting som over tid vil påvirke fraværsstatistikken negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. mars #27 Del Skrevet 8. mars MarianneE skrev (1 time siden): I år: En dag etter jeg falt på isen dagen før. Tok den som feriedag Snok1 skrev (54 minutter siden): Hvorfor det? AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Sikkert for å ikke ødelegge sykefraværs statistikken til sjefen. Anonymkode: 6c556...cb2 Snok1 skrev (50 minutter siden): Fraværsstatistikken er ikke medarbeiders ansvar. Medarbeider har krav på ferie som faktisk er ferie. Det er slike ting som over tid vil påvirke fraværsstatistikken negativt. Wow... Jeg fant det ikke verdt å bruke en egenmelding da jeg egentlig ikke var syk men bare hadde litt vondt et par steder i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. mars #28 Del Skrevet 8. mars MarianneE skrev (21 minutter siden): Wow... Jeg fant det ikke verdt å bruke en egenmelding da jeg egentlig ikke var syk men bare hadde litt vondt et par steder i kroppen. Hvis du ikke var syk forstår jeg deg. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #29 Del Skrevet 8. mars Hva er mye? I min sektor er det generelt mye fravær, men jeg har stort sett veldig lite fravær. I fjor var unntaket da jeg ble operert og ble sykmeldt en periode og da jeg ble frisk var jeg tilbake i noen dager før jeg fikk omgangssyke og måtte være hjemme igjen. Stort sett har jeg kanskje maks én uke med sykedager i løpet av et år, sånn ca- noen ganger mer andre ganger mindre. Det skal sies at jeg jobber i et yrke hvor man ikke kan ha hjemmekontor og egentlig bør være helt 100% for å fungere på jobb, men jeg prøver alltid å gå på jobb selv om formen ikke er på topp så får jeg heller gå hjem om det ikke fungerer. Jeg har ikke barn som jeg har rett på å være hjemme med ved sykdom. Hittil i år har jeg ikke vært syk. Anonymkode: ef034...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #30 Del Skrevet 8. mars Har en jobb der jeg kan sette meg i fred på kontoret hvis jeg er småsyk, så har en dag siste tre år pga omgangssyke. I min tidligere jobb som lærer hadde jeg en del mer, lå på mellom 5-10 dager årlig. Mer utsatt for smitte samt vanskelig å presse seg på jobb når man ikke var i form pga man var «på» hele tiden, og lite rom for å ta det roligere hvis man var dårlig. Anonymkode: f8474...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #31 Del Skrevet 8. mars 4 egenmeldinger siden nyttår, det er mye siden jeg så og si aldri har hatt en fraværsdag på mange år. Årsak, aggressiv kreftutvikling hos min nærmeste over kort tid, liv som ble oppned og jeg i full jobb/sykehus tok all tid, ca 1 t pr dag hjemme der jeg dusjet/spiste. Resultat: svakere immunforsvar pga stress og pådro meg derfor lettere virus/bakterier på jobb. Anonymkode: b8f7e...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #32 Del Skrevet 8. mars Ja, nå det siste kvartalet har jeg dessverre hatt en del. Begynte med krystallsyke som tok LANG tid, og midt oppi der fikk jeg syke (gamle) foreldre som krevde en del oppfølging. Nå som krystallsyken har roet seg og jeg var på vei tilbake 100% (har jobbet delvis), så fikk jeg en akutt greie som krever operasjon som jeg nå går og venter på. Får ikke jobbe før jeg er operert, og må jo være borte litt etter operasjon også. Ekstremt frustrerende og gå og bare vente, når jeg vet at jeg må være hjemme etter operasjon også. Skulle ønske det bare kunne bli gjort og så kunne starte "helingsprosessen". Men men... Dette er uvanlig altså, men jeg har hatt uflaks tydeligvis. Tingene som har forårsaket fraværet har vært helt uavhengige av hverandre, så det er jo bare uflaks.... Men kjipt er det. Heldigvis ingen sure miner hos arbeidsgiver eller kolleger, jeg har vært åpen hele veien og har også vært der litt mer enn sykemeldingsprosentene har sagt - men JEG føler at det er kjipt, både for dem og for meg selv, sånn rent egoistisk. Anonymkode: c81e2...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 8. mars #33 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): ............Det å være heldig med helsa er ren flaks. Og absolutt noe man bør være glad for. Men det er et helt tilfeldig tildelt privilegie (som man når som helst kan miste). Anonymkode: 9a162...52e Det er helt riktig at man når som helst kan miste det (som du anser som et privilegie), men god helse er altså ikke noe som er tilfeldig tildelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #34 Del Skrevet 8. mars Dessverre hatt en del runder med det siden jeg jobber i helsevesenet. En veldig seig forkjølelse kom og så et par uker etter det fikk jeg diare og generelt vært uvel og sånn en god del dager. Irriterende det der, men er iallefall frisk for øyeblikket. Måtte det bare vare. Anonymkode: 3417b...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #35 Del Skrevet 8. mars Ikke nå de siste årene. Var mer når barna var små. Hadde noen dager i høst, tror det var 4 pga Covid. Anonymkode: a657e...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #36 Del Skrevet 8. mars Whistler skrev (4 minutter siden): Det er helt riktig at man når som helst kan miste det (som du anser som et privilegie), men god helse er altså ikke noe som er tilfeldig tildelt. Jo, gener er tilfeldig tildelt. Anonymkode: b8f7e...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #37 Del Skrevet 8. mars Ja altfor mye. Psykisk sykdom og samtidig prøver jeg å bli gravid med IVF. Det blir en del fravær og frem og tilbake til klinikken pga det. Har lyst å bli ufør 20% en gang i fremtiden og sette meg selv og min helse først. Men det er vel et så langt og vanskelig løp at jeg orker ikke Anonymkode: 9d15e...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #38 Del Skrevet 8. mars Ja, jeg har mye fravær. Siden oppstart i august har jeg hatt en sykemelding på to uker (influensa/lungebetennelse), en dags egenmelding pga migrene og en to dagers egenmelding pga psykiske sykdom. I tillegg har jeg hatt timefravær/permisjon pga behandling. Hvis jeg skal være i jobb, medfører det periodevis mye fravær, sånn er det bare. Ikke interessert i å føle noen skam over det overhodet. Anonymkode: d3fcd...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #39 Del Skrevet 8. mars Jeg har hatt 3 år med mye fravær. Startet med den 3. vaksinen mot covid. Byttet fra Pzifer til Moderna siden en helsetopp sa i media at det var positivt å bytte vaksine. Ble dårlig en time etterpå. Var borte fra jobb en måned. Etter det var det forkjølelse, influensa, bihulebetennelse og covid annenhver måned. Jeg kunne bare slutte med å si at jeg kun fikk en skikkelig runde med forkjølelse en gang i året. Jeg har fått ødelagt ferier og jul/nyttår flere ganger. Ikke veldig populær hos arbeidsgiver med alt det fraværet. Det skjønner jeg jo. Anonymkode: 45835...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 8. mars #40 Del Skrevet 8. mars Har lite fravær. Hadde en fraværsdag i 2024. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå