Gå til innhold

Har du mye fravær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du mye fravær på jobb? 

Hva tenker du at er mye/lite? 

Anonymkode: ba8a1...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har vært syk en dag siste året, det er vel rundt normalen ?

Anonymkode: cf374...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar stort sett bare hjemmekontor om jeg er litt redusert. 

Kan slite litt med hodepine, så kan bli en og annen enkeltdag. Og så er det jo gjerne en skikkelig runde med sykdom å året. Så mulig jeg har ca 5 dager på et år, i snitt. 

Anonymkode: aba41...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år: En dag etter jeg falt på isen dagen før. Tok den som feriedag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sjeldent (ikke årlig) fravær helt til jeg ble gravid da jeg var 30 år. Ble da sykemeldt pga svangerskapsplager. Etter svangerskapet var det fravær pga sykt barn. 

Etter noen år ble jeg kronisk syk som igjen har medført varig uførhet :( 

Anonymkode: e16af...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, heldigvis ikke.

Sist gang var 4 uker sykemelding etter hjerteinfarkt i 2019, men var innom kontoret 2-3 ganger i uka for kaffi/lunsj siden jeg trives og har hyggelige kollegaer.

Tenker inntil 5 dager i året er innafor om du ikke får noen alvorlige skader/sykdom som det tar lang tid å bli frisk av.

Anonymkode: 4cca4...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde sju ukers sykmelding i fjor på grunn av ECT-behandling, ellers to-tre egenmeldinger i året. Så nei, tror ikke det er utover det vanlige - sånn utenom sykmeldingen. 

Anonymkode: 40740...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du mye fravær på jobb? 

Hva tenker du at er mye/lite? 

Anonymkode: ba8a1...491

Du vil dessverre få «ubrukelige» svar på en slik tråd. Det er en blanding av mennesker som anser det som positivt at de ofrer egen helse for arbeidet (noe det ikke er, det er bare amerikansk utnyttelse av arbeidskraft dratt inn i Norge) og mennesker som har vært heldig med helsa, og tror det er noe å skryte av. Det å være heldig med helsa er ren flaks. Og absolutt noe man bør være glad for. Men det er et helt tilfeldig tildelt privilegie (som man når som helst kan miste).

Anonymkode: 9a162...52e

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var jeg heldig og ble ikke syk, så hadde kun en fraværsdag.

Har tidligere år vært sengeliggende i en uke med influensa og covid, så da blir det raskt flere egenmeldingsdager. Max er vel 8 stk. på ett år (om jeg skal tippe).

Hva som er mye fravær kommer an på situasjonen. Noen har kroniske sykdommer som krever sitt. Migrene, endomitriose, Chrons osv. 

Vet av de som melder seg syke for så å f.eks. dra på harryhandel til Sverige også... (tagging på FB kan være skummelt 🫣).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fravær med sykt barn 9 dager, egenmelding 5 dager i 2024. 

Anonymkode: 59205...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ca 5 dager i snitt, altså én sykdomsrunde. 

Jeg har kontorjobb med mulighet for hjemmekontor når jeg er pjusk/småsyk, så vil ikke akkurat si at jeg presser meg til å gå på jobb syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter at jeg begynte i min nåværende jobb høsten 2015 har jeg vært borte 3 dager pga korona i 2021. Er sjelden syk, og hvis jeg må være borte av andre grunner er det lett å få byttet vakter.

Anonymkode: 7e980...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, heldigvis ikke.

Sist gang var 4 uker sykemelding etter hjerteinfarkt i 2019, men var innom kontoret 2-3 ganger i uka for kaffi/lunsj siden jeg trives og har hyggelige kollegaer.

Tenker inntil 5 dager i året er innafor om du ikke får noen alvorlige skader/sykdom som det tar lang tid å bli frisk av.

Anonymkode: 4cca4...ee7

:ler: :ler: her har vi barn som går første året barnehagen så vi er syke hele tiden. Som regel kan jeg gå på jobb med sykdom, men det hender faktisk at man må kaste inn håndkle uten at det betyr alvorlig skade/sykdom 

Også må man til tider være hjemme med sykt barn også. Her måtte lille være hjemme fra barnehagen 4 dager forrige uke

Anonymkode: 26022...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har endel fravær, får fort kraftig hodepine/sykdomsfølelse/migrene. Synes ikke det er noe kjekt nei.

Anonymkode: 4ef10...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk 2 runder med omgangssyke i jula, hadde da 8 dagers egenmelding. 

Er sykmeldt nå 100% i 4 uker og 50% i 2 uker etter det har operert foten. Ellers pleier jeg ikke å ha mye.

Anonymkode: 906fe...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kronisk syk: så fra desember-mars/april ofte gradert sykemeldt. Bruker dog si at jeg ikke vil ha sykemelding i juleuken fordi jeg vil at de andre skal få sin ferie som planlagt. Utenom det er jeg nesten aldri borte 😊 

Anonymkode: b8f74...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er "aldri" syk og drar på jobb om jeg er litt uggen. 

Det gjør alle de andre også. 

Anonymkode: 71a19...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke nå lenger, men hadde en del før da jeg jobbet på sykehjem og tredelt turnus. Ble mye fortere syk da, sikkert både fordi jeg generelt var mye mer sliten og da mottakelig for sykdom, men ble jo også eksponert for mye mer smitte. Nå har jeg kontorjobb (de siste 3 årene) og kun vært syk to dager på 3 år. Da jeg jobbet på sykehjem var jeg kanskje borte ca 10 dager ila et år.

Anonymkode: e8cdf...5a3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De siste årene har jeg fått større og større fravær.

Etter 2020 så har helsa virkelig stupt. Bare i 2024 var jeg syk med korona 2 ganger og syk 2 ganger utenom. Totalt sett borte fra jobb grunnet sykdom i sån 4 uker. Ble også sykemeldt pga. gallestein og operasjon for å fjerne galleblæra.

Og nå går jeg rundt og har svulster på leveren, enda usikkert på om det er godartet eller ikke.

Helsa den krasjet etter at jeg bikket 30 😭

Før dette var jeg nesten aldri syk. Litt forkjølelse her og der, men ikke så syk at jeg ikke en gang orker å se tv. 

Anonymkode: 93103...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb hvor hjemmekontor er en mulighet. Dessverre blir det da ikke sykedag selv med omgangssyke og feber fordi du kan jobbe mellom oppkastrundene.

Jeg er nok av den typen som mener at det burde være helt innafor og normalt å tilbringe hele dagen under dyna/liggende svett på baderomsgulvet når man er så dårlig. Men kulturen på min arbeidsplass sier noe annet. Så da har jeg 0 sykedager i året. Men som en person som gjerne har minimum en runde med sykdom i året ville nok snittet ligget på kanskje 7 dager i året hvis det faktisk var regnet som akseptabelt å være syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...