Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år. Begge i 30 årene og har 2 barn hver i tenårene. Til nå har han og eksen feiret ting sammen med barna og de har 50/50. Mine barn er av og til hos sin far da han bor på andre siden av landet. Nå skal vi flytte sammen til våren og jeg har uttrykt hvor mye jeg gleder meg til å endelig få en familie, noe jeg aldri har hatt, med 2 voksne og barn. Både vi voksne og barna har det veldig harmonisk sammen. Han har sagt at endelig blir vi en familie og første påske som kommer skal vi endelig dra på hytta sammen med barna. Og han har sagt at han gleder seg til jul i vårt eget hjem.

Her om dagen så sa jeg at jeg gledet meg til jul- og påskefeiringer som en familie. Med hytteturer og kos. Fikk meg et lite sjokk da han sa at nei, ferier og bursdager var forbeholdt han og eksen, de skulle feire sammen for barnas skyld til de ble 18 (de er nå 13 og 15). Da hos eksen, vi blir ikke kastet ut altså. Så jeg og mine barn måtte feire alene eller med min familie som vi alltid har gjort. 

Jeg ble så lei meg...revurderer hele greia nå. Er dette normalt? Skal jeg aldri få denne familiedrømmen jeg da...

Anonymkode: fddc7...a2f

• Hjerte 38
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har vært sammen i 2 år. Begge i 30 årene og har 2 barn hver i tenårene. Til nå har han og eksen feiret ting sammen med barna og de har 50/50. Mine barn er av og til hos sin far da han bor på andre siden av landet. Nå skal vi flytte sammen til våren og jeg har uttrykt hvor mye jeg gleder meg til å endelig få en familie, noe jeg aldri har hatt, med 2 voksne og barn. Både vi voksne og barna har det veldig harmonisk sammen. Han har sagt at endelig blir vi en familie og første påske som kommer skal vi endelig dra på hytta sammen med barna. Og han har sagt at han gleder seg til jul i vårt eget hjem.

Her om dagen så sa jeg at jeg gledet meg til jul- og påskefeiringer som en familie. Med hytteturer og kos. Fikk meg et lite sjokk da han sa at nei, ferier og bursdager var forbeholdt han og eksen, de skulle feire sammen for barnas skyld til de ble 18 (de er nå 13 og 15). Da hos eksen, vi blir ikke kastet ut altså. Så jeg og mine barn måtte feire alene eller med min familie som vi alltid har gjort. 

Jeg ble så lei meg...revurderer hele greia nå. Er dette normalt? Skal jeg aldri få denne familiedrømmen jeg da...

Hmmm, tror du må finne deg i det så lenge eksn hans ikke har type. 
Jeg er en ex og vi har en datter på 13. 

Han har dame jeg har ikke type  

Nå feirer vi jul, nyttår, reiser på ferie.
Men vi gjør dette for vår datter og hun vil ha oss for seg selv på disse tingene. 
For meg er det viktig at barnet har det bra. 

Anonymkode: 0a506...5b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Løp!! 
Jeg skjønner at man gjør ting for barnas skyld. Men nå som du er en del av hans liv, så burde du bli involvert, og IKKE bli satt igjen hjemme som et annet kjæledyr. 

Anonymkode: eb4b3...9e5

Rettet opp🙈Skulle stå «ikke» i den setningen. 

Anonymkode: eb4b3...9e5

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nå skal vi flytte sammen til våren og jeg har uttrykt hvor mye jeg gleder meg til å endelig få en familie, noe jeg aldri har hatt, med 2 voksne og barn.

Fikk meg et lite sjokk da han sa at nei, ferier og bursdager var forbeholdt han og eksen, de skulle feire sam

Du har antageligvis opplevd ting som har gjort at du har litt dårlig selvfølelse og ikke kjenner igjen dårlige tegn og røde flagg, og gjerne tar til takke med minst mulig for ikke ta plass.

Dump denne fyren, løp alt du klarer i motsatt retning til du treffer en god terapeut som kan hjelpe deg å bygge opp verdien din. 

Anonymkode: cc088...096

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ville sett på det som et kvalitetsstempel at de var voksne og så lite sjølsentrerte at de satte seg ned og bestemte seg for at ungene skulle holdes samla i høytider åkke som hva de måtte foreta seg vedrørende nye partnere.

Nei, du kan selvfølgelig ikke få en kjernefamilie med nesten voksne unger. 

Nei, deres kjernetid skal ikke oppløses fordi pappa har fått nye ønsker for seg sjøl.

Tenk på ungene hans som seinere skal se tilbake. "Pappa valgte jul med Olga og hennes barn, og dette bringer vi videre til egne barn." Eller "pappa valgte å avstå fra egne feiringer med Olga til vi var voksne og det bringer vi med oss videre til egne barn.."?

Du ber altså han om å velge deg og din glede fremfor egne barns! Jeg håper det er uten tanke og kun følelser du tenker dette? Ville du virkelig avbrutt en avtale og samarbeid som var til dine barns beste fordi du har fått ny kjæreste??

Når man entrer en relasjon med folk med mindreårige unger, må man innrette seg. At dere har kommet frem til samboerskap uten å ha diskutert disse tingene først er helt absurd.

Anonymkode: a89b4...1b9

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har antageligvis opplevd ting som har gjort at du har litt dårlig selvfølelse og ikke kjenner igjen dårlige tegn og røde flagg, og gjerne tar til takke med minst mulig for ikke ta plass.

Dump denne fyren, løp alt du klarer i motsatt retning til du treffer en god terapeut som kan hjelpe deg å bygge opp verdien din. 

Det var litt voldsomt?!? Det er ikke noe galt i det kjæresten hennes velger å gjøre… Hyller kjæresten for å sette barna først! Problemet er bare at TS ikke har det på samme måten med sin eks. De gjør ting forskjellig. Dette er jo selvsagt noe de burde snakket om før de gikk videre med samboerplaner. Men å snakke om at hun må bygge opp verdien sin igjen, røde flagg osv?!? Fordi kjæresten ønsker å holde på sin tradisjon med barna frem til de er voksen? Kjenner mange som gjør det slik. Ingenting galt med dem….

Anonymkode: 90945...2b4

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han dobbeltkommuniserer! 

Du må ikke finne på å flytte sammen med han!! Det er godt han viste hva han mener nå før dere flytta sammen! 

Anonymkode: a38b9...7ba

Er alt hans feil liksom?! han blir den store slurken fordi han prioriterer barna sine? De må jo ha snakket om dette? Det er jo like mye hennes ansvar å høre hvordan han tenker om fellesfeiringer og ferier når de flytter sammen, og ikke bare ta for gitt at ting endrer seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hmmm, tror du må finne deg i det så lenge eksn hans ikke har type. 
Jeg er en ex og vi har en datter på 13. 

Han har dame jeg har ikke type  

Nå feirer vi jul, nyttår, reiser på ferie.
Men vi gjør dette for vår datter og hun vil ha oss for seg selv på disse tingene. 
For meg er det viktig at barnet har det bra. 

Anonymkode: 0a506...5b9

Hæ? Så lenge eksen ikke har type? Så det er bedre at TS sitter allene en eksen, men om eksen får seg noen andre da kan mannen plutselig prioritere TS? Høres ikke ut som om det er barna som er viktigst der....

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er alt hans feil liksom?! han blir den store slurken fordi han prioriterer barna sine? De må jo ha snakket om dette? Det er jo like mye hennes ansvar å høre hvordan han tenker om fellesfeiringer og ferier når de flytter sammen, og ikke bare ta for gitt at ting endrer seg. 

Helt sjukt hva folk her mener at man bør utsette ungene for. 

Støtter dem som faktisk forblir single til ungene er store, når nye partnere hele tiden skal bryte opp det lille de har igjen av familietid. Det er snakk om et par feiringer før de står fritt til å dra på skiferie alene annenhvert år, men det er viktigere å frata ungdommene sin fastsatte rutine.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men at hun blir et menneske som har opplevd at ikke alt går hennes vei, at hun også må ta hensyn og at ting ikke alltid blir som hun har tenkt - og dermed også får sjanse til å få det bra som voksen - det er ikke viktig for deg?

Anonymkode: fad2f...ac8

Jo, men dette handler jo om at de må bli enige om at sånn gjør han ting og sånn gjør hun ting i forhold til sine barn! At han setter barna først, har da ingenting å gjøre med at hun har opplevd at alt ikke går hennes vei å gjøre…. Hun må da ha lurt på om det blir endring på ting når de flytter sammen, ikke bare ta det for gitt at det bli sånn hun vil! Å lage denne mannen til en jævel, fordi han prioriterer barna frem til de er voksen, synes jeg er meget rart. Ja, kjedelig for TS hvis hun hadde sett for seg at han gikk over til samme løsninger som hun har overfor eksen sin, men sånn er det. Hun har jo visst at dette var hans prioritering siden hun møtte ham?! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støtter dem som faktisk forblir single til ungene er store, når nye partnere hele tiden skal bryte opp det lille de har igjen av familietid. Det er snakk om et par feiringer før de står fritt til å dra på skiferie alene annenhvert år, men det er viktigere å frata ungdommene sin fastsatte rutine.

Helt enig! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo det er noe galt når man holder på tradisjoner med eksen og utestenger nåværende partner. 

UNGENE. De holder på tradisjoner med ungene😂 de møtes ikke aleine til romantiske turer liksom, de har valgt å la ungene være samlet i høytider😂 fy, tenk å sette egne barn foran nye partnere...

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar ikke noen sitte alene på julaften, ferdig. Å med god samvittighet droppe egen partner i ferier og høytider for å feire de med barn og eksen, er ikke normalt. Da ber man nåværende partner med. 

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville sett på det som et kvalitetsstempel at de var voksne og så lite sjølsentrerte at de satte seg ned og bestemte seg for at ungene skulle holdes samla i høytider åkke som hva de måtte foreta seg vedrørende nye partnere.

Nei, du kan selvfølgelig ikke få en kjernefamilie med nesten voksne unger. 

Nei, deres kjernetid skal ikke oppløses fordi pappa har fått nye ønsker for seg sjøl.

Tenk på ungene hans som seinere skal se tilbake. "Pappa valgte jul med Olga og hennes barn, og dette bringer vi videre til egne barn." Eller "pappa valgte å avstå fra egne feiringer med Olga til vi var voksne og det bringer vi med oss videre til egne barn.."?

Du ber altså han om å velge deg og din glede fremfor egne barns! Jeg håper det er uten tanke og kun følelser du tenker dette? Ville du virkelig avbrutt en avtale og samarbeid som var til dine barns beste fordi du har fått ny kjæreste??

Når man entrer en relasjon med folk med mindreårige unger, må man innrette seg. At dere har kommet frem til samboerskap uten å ha diskutert disse tingene først er helt absurd.

Hvorfor kan ikke Olga bli med på julefeiring? Om barna skal bo med Olga alle hværdager, så virker det merkelig at de ikke tåler at hun er der juleaften! Det er posetivt å prioritere barna, men det er ikke noe unskyldning for å behandle partner som drit. TS skal bo med en mann som forlater henne hvær høytid og ferie, selv om han tidligere har sakt han vil tilbringe de med henne? Han har løyet og manipulert henne, det har ingen ting med barnas beste å gjøre!!!

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han sa først han gledet seg til hyttetur med deg og barna og så skiftet mening?

Anonymkode: 7b7c4...13f

• Liker 6
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...