Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor synes jeg det er så vanskelig å si ifra på jobb at jeg ikke har det bra? Er egentlig ganske hardhudet, men får liksom ikke frem ordene om at «jeg synes ikke arbeidsmiljøet er bra». Det er flere faktorer, men spesielt går det på «guttastemning» og konstant nedtrykking av mine meninger på personlig plan og som kvinne. 

Føler de ser det på meg også, men det blir mer eller mindre veivet vekk.. er ganske mannsdominert, og føles ikke ut som om de vet hvordan behandle motsatt kjønn.. jeg tok det opp litt forsiktig i et medarbeidermøte, men ble møtt med «jeg trodde ikke du brydde deg, og vi er jo en tullegjeng.. du synes det er litt morsomt»…  

Flere som har vært i liknende situasjon? 

Anonymkode: d9dcb...cf1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet et sånt sted. Det tar ikke slutt om det sitter i veggene.

Jeg byttet jobb etterhvert og kan ikke si jeg savner gamlejobben i det hele tatt. Faktisk ikke en eneste person.

Arbeidsmiljø er viktig, så om du ikke liker deg anbefaler jeg å søke deg videre 😊

Anonymkode: 42f0f...b1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb. Det handler ikke om din hardhudethet, men deres atferd. I tillegg tok du det opp, men det avfeide de, med å peke på sin identitet som tullegjeng og si du synes det er gøy. Tro meg, de er ikke en tullegjeng. Ingen av de der hadde orket å være i mindretall på en jobb hvor det motsatte kjønn snakker tullete ned om dem fordi de er menn. Dette er emosjonelt umodne menn og over tid vil du få det dårligere på jobb. Bytt.

Anonymkode: b0ae4...db1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du heller får se deg om etter en annen jobb. Det blir nok vanskelig om alle skal snu "humortrenden" pga deg. Det vil iallefall bli veeeeldig upopulært og du kommer uansett til å trekke det korteste strået. 

Seksuell trakassering skal du selvsagt ikke finne deg i.

Som ung kvinne jobbet jeg et sted med mange menn (byggvare). Nå er jeg over snittet frekk i kjeften selv og snartenkt, så det ble litt "sit com" over det hele og jeg stortrivdes i jobben. 

Anonymkode: d4ced...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Stor overvekt av et kjønn blir sjeldent bra. Du får ikke bukt på guttastemning fordi du er i minoritet. 

Bytt jobb til et sted hvor det er tilnærmet lik kjønnsbalanse. 

Selv jobber jeg et sted med kun kvinner og håper vi får inn menn. Kan bli for mye føleri og kos (med misnøye) 

Anonymkode: a1028...5d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...