Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg sjekket kontoen min, og plutselig hadde jeg fått inn over 30.000 kr fra OBOS Eiendomsmeglere. Det står "Renter til gode" på kvitteringen.

Jeg kjøpte en leilighet i januar og har lite lån på den, så vet ikke om det kan være det? Eller om det kan være renter fra banken, siden jeg hadde over 5 millioner stående der før jul, men det var bare fordi jeg fikk penger fra min gamle leilighet og hadde ikke lov til å betale for den nye leiligheten før 2025. Men da burde vel rentene i så fall kommet fra Nordea?

Er det noen her som har peiling på slikt?

Merker jeg ikke har lyst til å kontakte dem heller, i tilfelle det har skjedd en glipp 😅

#69dudes

Anonymkode: d2438...18b

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt lurt å kontakte banken hvis du tror det er en glipp, for de vil finne ut av det, og de vil kreve pengene tilbake. Da er det greit å ikke ha brukt opp pengene. 

Anonymkode: 0bc15...476

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med meg også. Fikk noen måneder etter huskjøp inn penger fra eiendomsmeglerfirma. Ringte dem og det var renter for pengene som hadde stått på klientkonto en god stund før de ble overført til selger. Fikk rundt 15000,- tilbake i rentepenger 

Anonymkode: a499c...7d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser jeg fikk en mail med kvittering nå også fra OBOS, der det står "Sluttoppgjør kjøper (evt. rentesaldo)", så det er nok ingen glipp likevel.

Men hvorfor får man så mye tilbake? har OBOS feilberegnet? Kvitteringen er også signert av dem, så det er nok riktig.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betalte du en stund før du overtok leiligheten?

Anonymkode: 1733c...2f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Betalte du en stund før du overtok leiligheten?

Anonymkode: 1733c...2f9

Nei, bare et par dager før. Men jeg hadde mye penger fra min forrige leilighet stående på konto fra desember til midten av januar.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Banken har utbetalt for mye I kombinasjon med renter. Hadde du mellomfinansiering?

Anonymkode: fa394...ab5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Banken har utbetalt for mye I kombinasjon med renter. Hadde du mellomfinansiering?

Anonymkode: fa394...ab5

Ingen mellomfinansiering.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt dem og bedt om en forklaring, for som noen sier her - er det en feil, kan du måtte betale tilbake i ettertid.

Anonymkode: ef3b9...d4b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen mellomfinansiering.

TS

Ta kontakt med megleren og be om en oppgjørsoppstilling. Da kan du enkelt se hvorfor du har fått beløpet du har fått, eller evt. om det har skjedd en feil.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du har dårleg oversikt over  din økonomi !

Anonymkode: 6b6b3...7c3

• Liker 1
Skrevet

Husk å ha penger til restskatten i mai. Med 5 millioner på konto nyttårsaften får du en solid formuesskatt på nær 40’000

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, bare et par dager før. Men jeg hadde mye penger fra min forrige leilighet stående på konto fra desember til midten av januar.

TS

Det blir jo en hel del penger, det. Høres ut som at dette skal stemme, og at det ikke er en glipp?

Skrevet

Har du kontroll på formueskatten du må betale? Hvis ikke hadde jeg satt av disse pengene til baksmell du får. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir jo en hel del penger, det. Høres ut som at dette skal stemme, og at det ikke er en glipp?

Disse pengene ble ikke utbetalt av banken (Nordea), men av eiendomsmegleren OBOS. Så det har ikke noe med hverandre å gjøre.

Anonymkode: ef3b9...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...