Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå må jeg spørre, etter flere søkerunder. 
Legen sa at jeg var tøyelig til 3-4 cm og hadde ca 1,5 cm livmorhals igjen. Var veldig myk. 

Vil det si jeg er moden? Når kan fødselen starte? Alle spørsmål kom etter timen.. 

Anonymkode: 74c0a...eca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vel at du er moden ja, men ingen vet når fødselen starter likevel. Kan være i dag, kan være to uker til.. Er du førstegangs eller flergangs? Er vanlig at flergangsfødende kan gå med sånn type åpning noen uker før det starter. Hvor mange uker er du på vei? 

Anonymkode: 06bb0...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg har forstått det så betyr det at du er moden. Men ellers så har jeg lært at man ikke kan gjøre noe annet enn å vente og så. 

Jeg var tøyelig til 4 cm i uke 38, akkurat hva jordmoren sa om livmorhalsen husker jeg ikke. Men hun sa at det var "modne forhold" i hvert fall. Da jeg kom til kontroll 40+3 sa hun "neimen, kommer du i dag og, det hadde jeg ikke trodd!", så hun hadde tydeligvis regnet med at babyen skulle vært født innen det. Men det var den altså ikke. Fødselen startet 40+4. 

Anonymkode: af711...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 38+2.

Åh, så nedtur å høre at det kan gå så lenge til🤣 Men ja er vel sånn det er! Er fleregangsfødende. Ble røsket i, og strukket fra 2 cm til 3-4. Hadde litt rosa på papiret når jeg tørket meg idag, ellers er vel alt som normalt 

• Hjerte 1
Skrevet

De fleste flergangsfødende er moden en stund før fødsel. 2 cm og 1,5 cm lang livmorhals er ikke veldig modent i mine øyne. Umulig å si når fødsel starter på grunnlag av det. Så lenge du ikke har rier så skjer det ikke magi. Men tvi tvi til at det skjer noe snart!

AnonymBruker
Skrevet
AlternativX skrev (57 minutter siden):

De fleste flergangsfødende er moden en stund før fødsel. 2 cm og 1,5 cm lang livmorhals er ikke veldig modent i mine øyne. Umulig å si når fødsel starter på grunnlag av det. Så lenge du ikke har rier så skjer det ikke magi. Men tvi tvi til at det skjer noe snart!

Blæh :(  men takk, håper noe skjer snart! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...