Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg og ex gikk fra hverandre tegnet vi en veldig diffus avtale,  vi sa at samvær skulle være etter avtale da begge jobber turnus. Det fungerte kun en liten stund da far ble oppsagt å sluttet i jobben, samtidig fikk  Barnefar flere besøksforbud mot meg og barnet grunnet trussler.

Far er i dag naver og har vært det de siste 5 år, så avtale om samvær grunnet turnus gjelder egentlig bare meg da far ble oppsagt fra sin jobb, der han jobbet turnus. , jeg har helgevakter når far har samvær. vi har i 2 år nå praktisert samvær fredag til mandag på oddetallshelger, for jeg jobber da, far har vært enig å har alltid hentet. når han fikk kjærest som hadde motsatt samvær fikk jeg problemer, far ga helt opp samvær med barnet da, eneste viktige var samvær med kjærest, så barnet ble med meg på alle helger der far skulle ha samvær, å far begrunnet det med at jeg ikke sammarbeidet

når han viste jeg ikke var i byen fikk jeg beskjed om å hente en dag tidligere enn det vi alltid har praktisert, å jeg måtte skaffe barnevakt på kort varsel, fikk beskjed lørdagskveld at jeg måtte hente søndag formiddag, selv om far i lang tid hadde levert barnet mandag på morgenen så barnet kom hjem mandag  ettermiddag til meg

etter han fikk kjærest ville han bytte helg, for det passet bedre med kjæresten, han mente vi ikke hadde en avtale så han kuttet samværet på de ukene vi hadde å truet med å hente barnet på mine helger, så jeg måtte gå hjem fra jobb i perioder for å sikre at far ikke tok barnet på mine helger.

Har fått mange meldinger der far sier han ikke vil ha samvær før vi tegner ny avtale, jeg har sagt jeg ikke bytter helg for jeg jobber når far har barnet og jeg vil ikke jobbe på mine barne helger for da får jeg å barnet aldri helger sammen. Har nå sagt at jeg gjør ikke mer i saken før vi har tatt dette til retten. Hver pappa helg får jeg melding tidlig på morgenen at han skal ha barnet, ut over dagen ombestemmer han seg alltid og jeg må fortelle det etter far har sagt han skal komme, det er så ille så har måtte blokke fars nummer fra barnets telefon så han kan ikke ringe å si at han kommer for så å avlyse. når jeg leser her blir jeg forvirret, men sånn er livet nå, han styrer sånn gjennom dagen, å det har pågått gjennom år

Anonymkode: 40357...af7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når jeg og ex gikk fra hverandre tegnet vi en veldig diffus avtale,  vi sa at samvær skulle være etter avtale da begge jobber turnus. Det fungerte kun en liten stund da far ble oppsagt å sluttet i jobben, samtidig fikk  Barnefar flere besøksforbud mot meg og barnet grunnet trussler.

Far er i dag naver og har vært det de siste 5 år, så avtale om samvær grunnet turnus gjelder egentlig bare meg da far ble oppsagt fra sin jobb, der han jobbet turnus. , jeg har helgevakter når far har samvær. vi har i 2 år nå praktisert samvær fredag til mandag på oddetallshelger, for jeg jobber da, far har vært enig å har alltid hentet. når han fikk kjærest som hadde motsatt samvær fikk jeg problemer, far ga helt opp samvær med barnet da, eneste viktige var samvær med kjærest, så barnet ble med meg på alle helger der far skulle ha samvær, å far begrunnet det med at jeg ikke sammarbeidet

når han viste jeg ikke var i byen fikk jeg beskjed om å hente en dag tidligere enn det vi alltid har praktisert, å jeg måtte skaffe barnevakt på kort varsel, fikk beskjed lørdagskveld at jeg måtte hente søndag formiddag, selv om far i lang tid hadde levert barnet mandag på morgenen så barnet kom hjem mandag  ettermiddag til meg

etter han fikk kjærest ville han bytte helg, for det passet bedre med kjæresten, han mente vi ikke hadde en avtale så han kuttet samværet på de ukene vi hadde å truet med å hente barnet på mine helger, så jeg måtte gå hjem fra jobb i perioder for å sikre at far ikke tok barnet på mine helger.

Har fått mange meldinger der far sier han ikke vil ha samvær før vi tegner ny avtale, jeg har sagt jeg ikke bytter helg for jeg jobber når far har barnet og jeg vil ikke jobbe på mine barne helger for da får jeg å barnet aldri helger sammen. Har nå sagt at jeg gjør ikke mer i saken før vi har tatt dette til retten. Hver pappa helg får jeg melding tidlig på morgenen at han skal ha barnet, ut over dagen ombestemmer han seg alltid og jeg må fortelle det etter far har sagt han skal komme, det er så ille så har måtte blokke fars nummer fra barnets telefon så han kan ikke ringe å si at han kommer for så å avlyse. når jeg leser her blir jeg forvirret, men sånn er livet nå, han styrer sånn gjennom dagen, å det har pågått gjennom år

Familievernkontoret.

Anonymkode: 58640...4a0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Familievernkontoret.

Anonymkode: 58640...4a0

Hvorfor? De kan ikke gjøre noe.

Ts, skaff pålitelig barnevakt, og hvorfor lar du barnefar kommandere deg? Hvis dere har avtalt at du henter mandag så henter du mandag, ikke søndag formiddag fordi han forlanger det.

Anonymkode: b73b8...a45

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Start med å få time til mekling. Da kan du gå videre til retten. 
Og slutt å la deg kommandere. 
Hvis barnet er stort nok til å ha tlf står du hardt på ditt og lar barnet ringe deg hvis h*n blir stående forlatt på gaten! Ikke hent før det skjer! 
Brutalt, men kanskje eneste som virker. 

Anonymkode: 53e88...041

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du bytte slik at du jobber helger i liketallsuker? 

Anonymkode: 84841...656

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan du bytte slik at du jobber helger i liketallsuker? 

Anonymkode: 84841...656

Hvorfor er det ts som skal tilpasse seg når det er eksen som er vanskelig?

Jeg forstår at du syns det er den enkleste løsningen, men jeg kan nesten garantere at kravene i så fall bare vil bli flere og flere, og at ts vil ende opp med å tilpasse hele livet sitt til en ustabil eks.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo forholde seg til avtalen om han skal ha omsorg for barnet. Alternativet er at han ikke har barnet, du får foreldreretten og han betaler bidra via NAV. Er det det han ønsker seg? 

Spar på alt av meldinger, få alt skriftlig, lag deg en ordentlig logg (gjerne så langt bakover i tid som mulig), og bestill time på FVK. Kan de ikke hjelpe deg går du til retten.

Og så tenker jeg kanskje at du får finne deg en jobb som passer med et barns hverdag - eller få au pair? Stakkars barn som ingen kan eller vil passe i helgene!

Anonymkode: a9db2...415

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han må jo forholde seg til avtalen om han skal ha omsorg for barnet. Alternativet er at han ikke har barnet, du får foreldreretten og han betaler bidra via NAV. Er det det han ønsker seg? 

Spar på alt av meldinger, få alt skriftlig, lag deg en ordentlig logg (gjerne så langt bakover i tid som mulig), og bestill time på FVK. Kan de ikke hjelpe deg går du til retten.

Og så tenker jeg kanskje at du får finne deg en jobb som passer med et barns hverdag - eller få au pair? Stakkars barn som ingen kan eller vil passe i helgene!

Hun har jo en jobb som passer til å ha barn. Eksen har jo ingen andre forpliktelser så da kan jo i utgangspunktet TS jobbe akkurat som hun vil.

Hvis han hadde tatt sin del av ansvaret da...

Anonymkode: 035bc...cb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Besøksforbud og samvær annen hver helg? Merkelig kombinasjon

Anonymkode: 2ad79...4f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Besøksforbud og samvær annen hver helg? Merkelig kombinasjon

Anonymkode: 2ad79...4f6

Det er ikke en merkelig kombinasjon når ts og barn er forskjellige individer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en merkelig kombinasjon når ts og barn er forskjellige individer. 

Og barn har rett på samvær. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 9.07):

Barnet er nå aldri alene i helgene, men er tvungen til å ha barnevakt til barnet når far ikke vil ha barnet på sin helg, jeg som mor ønsker aldri å sende barnet bort hver andre helg, jeg vil ha barnet hos meg hver dag, men jeg vet jo at et barn trenger begge foreldre å det gjør noe med barnet når far ringer til barnet, avtaler alt det gøye de skal finne på for så sende sms til meg å avlyse samvær, og jeg er alltid den som må fortelle at far kommer ikke i dag heller.

har vært på fvk har fått til å lage en avtale, etter det nekter far å møte opp eller nekter å signere, fvk har sagt at de kan ikke gjøre mer, det må gå gjennom domstol, det er en utgift jeg ikke har råd til

AnonymBruker
Skrevet

Far fikk FLERE besøksforbud mot deg OG barnet pga. trusler.

Det han gjør nå, det er å terrorisere og trakassere deg OG barnet på nytt. Det er akkurat like ulovlig som det å komme med trusler.

Jeg synes du skal gå til politiet igjen, be om videre besøksforbud pga. psykisk terrorisering og trakassering av deg OG barnet!

I tillegg bør du kontakte barnevernet og si at du ikke lenger kan sende barnet til en far som holder på slik, at hvis han vil ha samvær så må det være med tilsyn.

Ts, denne mannen kommer trolig ikke til å ta samvær til retten (og det er han som må gjøre det). Til det er han altfor uansvarlig, og nå har han i tillegg skaffet seg en kjæreste som ikke ønsker å forholde seg til at han har barn. Dermed er sjansen stor for at han aldri vil ta en slik sak til retten. Skulle han likevel gjøre det, ta kontakt med Jurk eller lignende for råd.

Gå til politiet og be om besøksforbud igjen, at det gjelder både deg OG barnet.

Anonymkode: 0a983...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon, og det hjalp på ingen måte at jeg strevde med å tilpasse og glattet over ovenfor barnet. Han bare giret opp når jeg ordnet og fikset. 

Fikk nok da han skulle ha barnet med på ferie tre uker, og lanserte planer for barnet så der gledet seg veldig. Jeg var også veldig på den gangen om at han MÅTTE gjennomføre etter planen, for jeg skulle jobbe intenst de ukene på grunn av dårlig økonomi, og dette var avklart med arbeidsgiver. Joda han skulle...

Så ringte han og måtte endre til to uker, så til en uke, og den ene uka skulle de ikke lenger på ferie, men han skulle pakke ned og flytte. Allerede da han reduserte til to uker tok jeg kontakt med mine foreldre og sa at her var han på gang igjen, kunne de ha barnet de tre ukene jeg skulle jobbe? Det kunne de. I det han reduserte til en uke uten ferie bestilte mine foreldre sydentur for seg og barnet, og jeg bare meldte ham at det ikke var aktuelt at barnet skulle syntes for ferien han hadde blåst opp med å sitte på vent mens far pakket sammen for å flytte, så barnet fikk istedenfor ferie med mormor og morfar. 

Da var selvfølgelig jeg fryktelig vanskelig, men dette fikk ham omsider til å skjerpe seg. Han tullet ikke slik videre, for da sa jeg at mormor og morfar sto klare til å overta. (Var også avtale med dem. De hadde også fått nok.)

Anonymkode: ab60d...826

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er son andre sier selvfølgelig mest for å plage deg, så om du ikke har noe mormor og morfar som stiller opp er det nok best at du ikke gir uttrykk for å la deg plage. "Selvfølgelig går det bra, vi skal kose oss." er nok klokere enn å bli tydelig stresset. Så må du nok ha noen å stole på, som stiller opp, om du så må betale for det. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Far fikk FLERE besøksforbud mot deg OG barnet pga. trusler.

Det han gjør nå, det er å terrorisere og trakassere deg OG barnet på nytt. Det er akkurat like ulovlig som det å komme med trusler.

Jeg synes du skal gå til politiet igjen, be om videre besøksforbud pga. psykisk terrorisering og trakassering av deg OG barnet!

I tillegg bør du kontakte barnevernet og si at du ikke lenger kan sende barnet til en far som holder på slik, at hvis han vil ha samvær så må det være med tilsyn.

Ts, denne mannen kommer trolig ikke til å ta samvær til retten (og det er han som må gjøre det). Til det er han altfor uansvarlig, og nå har han i tillegg skaffet seg en kjæreste som ikke ønsker å forholde seg til at han har barn. Dermed er sjansen stor for at han aldri vil ta en slik sak til retten. Skulle han likevel gjøre det, ta kontakt med Jurk eller lignende for råd.

Gå til politiet og be om besøksforbud igjen, at det gjelder både deg OG barnet.

Anonymkode: 0a983...1dc

Det som er saken er at jeg kan ikke si at dette er ikke bra for barnet så vi må ha besøksforbud. Barnet må si det, de er lojal å det er tøft å være liten å si at denne personen som jeg elsker er slem å jeg vil ikke møtes, barnet har gjort det 3 ganger, det er så grusomt for barnet har vondt, det skjer ikke mer, har sagt det barnet skal ikke en gang måtte ta et valg ved samvær, da får æ være slem når det trengs

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 8.19):

Start med å få time til mekling. Da kan du gå videre til retten. 
Og slutt å la deg kommandere. 
Hvis barnet er stort nok til å ha tlf står du hardt på ditt og lar barnet ringe deg hvis h*n blir stående forlatt på gaten! Ikke hent før det skjer! 
Brutalt, men kanskje eneste som virker. 

Anonymkode: 53e88...041

Det skjer ikke, kommer aldri til å la barnet stå på gata, da har jeg involvert barnet i en voksen konflikt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 23.48):

Dette er son andre sier selvfølgelig mest for å plage deg, så om du ikke har noe mormor og morfar som stiller opp er det nok best at du ikke gir uttrykk for å la deg plage. "Selvfølgelig går det bra, vi skal kose oss." er nok klokere enn å bli tydelig stresset. Så må du nok ha noen å stole på, som stiller opp, om du så må betale for det. 

Gode råd hvis det hun drømmer om er å få en gullmedalje for å være flink pike med skakkjørt økonomi!

Anonymkode: 0ee73...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...