Gå til innhold

Skattelette for de som er i arbeid, foreslår Guri Melby fra Venstre - Vil stimulere folk til å jobbe

Supernaut

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (1 time siden):

Kan jeg ikke huske.

Da husker du rett og slett ikke det samme som meg. Har vært i nettdebatter siden slutten av nittitallet eller rundt 1997. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PeeWee skrev (32 minutter siden):

Da husker du rett og slett ikke det samme som meg. Har vært i nettdebatter siden slutten av nittitallet eller rundt 1997. 

Skal innrømme jeg ikke var mye på nett i 1997. 
så min oppfatning er fra  debatter/ leserinnlegg  i aviser/ blader , folk og nyheter. Forøvrig begynte ting og endre seg på slutten av 90- tallet. Ikke som at folk flest var på nett, men arbeidsledigheten sank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (8 timer siden):

Det er jo arbeidsmarkedet som må ta i mot uføretrygdede for å få flere i arbeid. Om arbeidsmarkedet ikke legger til rette for dette, så hjelper det ingenting.

For at kronisk syke skal kunne stå i jobb, og at rest arbeidsevne skal kunne utnyttes må arbeidsgivere være mer fleksibel. Tror at tiltak rettet mot arbeidsgiver siden er mer effektivt enn tiltak rettet mot arbeidstakere. Bare en tanke.

Jeg har ikke spesielt troen på tiltaket. Tenker skattelette er en bra ting, men er skeptisk til at det har så mye å si i forhold til å få flere trygdede i jobb. 

Aap, omskolering er et effektivt tiltak når det gjelder dette. Den ordningen har blitt rasert. De har fjernet fleksibiliteten. At det er redusert antall år folk kan motta støtten gjør at det er umulig å gå fra ufaglært arbeid, og også fagarbeid til høyskole/universitet utdanninger. Det er ikke nok år til både studiekompetanse og utdanning. 
En annen måte å si dette på er jo at det er fra fysisk arbeid, til kontor arbeid.

Jeg tok ikke stilling til hvem som skulle jobbe mer, jeg forklarte bare på generellt grunnlag effekten av redusert skatt som et svar til den som var redd for prisstigningen det ville medføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...