AnonymBruker Skrevet 8. mars #21 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, bra. Blir så forbannet over de som hever trygd har mer utbetalt enn meg i full jobb. At høyest sats uføretrygd er over 500 000 året er sinnsykt! Maks 430 000 kr burde være nok. Det SKAL lønne seg å jobbe!!!! Anonymkode: 54a87...813 At du blir forbanna på mennesker for syke til å jobbe, er helt merkelig. Da jeg var frisk jobbet jeg, studerte, trente, var sosial, reiste og hadde det bra. Nå er livet mitt fullstendig ødelagt av fysisk sykdom. Jeg klarer ikke og gjøre noe av det jeg gjorde før. Er det et liv du ønsker? Og jeg jobbet i 27 år før jeg ble syk. Anonymkode: 97117...aab 9 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. mars #22 Del Skrevet 8. mars Hva med å skape flere arbeidsplasser ? Og da helst utenfor offentlig sektor ser at det er rundt 20 000 ledige arbeidsplasser så er ikke nok arbeid til alle 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #23 Del Skrevet 8. mars Hvordan kan de kutte i skattene når vi ser hvor lite penger mange kommuner har? De klarer jo ikke å tilby et minimum av det som er lovpålagte tjenester i skolen og helsesektoren. I tillegg antar jeg at prisnivået vil øke når folk i arbeid får høyere inntekt. Dermed blir det enda flere trygdede som trenger sosialstønad i tillegg til trygd for å overleve. Sosialstønad som går av kommunebudsjettet, og gjør at kommunene får enda dårligere råd. Hvor er logikken? Anonymkode: 351db...a69 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #24 Del Skrevet 8. mars Hva med å stimulere til økonomisk vekst ved å skape arbeidsplasser, og stabilisere den norske økonomien som dreneres fullstendig. Ingen har tillit til oss lengre. Vi var de med overskudd, men nå skal inntektene kuttes, og utgiftene økes. Bygg båter og skip, gi kontrakter til KV nå når vi skal ruste opp, bygg infrastruktur. Rust opp kraftnettet, bygg et par gasskraftverk. Få industrien opp å gå. Slutt med dette energi spetakkelet. Det vil folk få nytte av. Anonymkode: dda8e...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 8. mars #25 Del Skrevet 8. mars Hva de etabelerte partiene sier de ønsker å gjøre eller ikke, har lite å si. Det som har noe å si er om de gjennomfører, altså setter det de sier ut i virkeligheten. Og vi vet at det meste av disse partiene bare jabber og har null handlekraft og følelse av moralske forpliktelser i forhold til det de har lovet. Stem heller på partier som ikke har fått prøve seg, som ND eller Konservativt. De virker til å ønske å gjennomføre noe av det de sier, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #26 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selv hadde jeg satt langt mer pris på å få - riktig - behandling i helsevesenet slik at jeg kan bli frisk nok til å jobbe igjen. Men, de mente jeg heller skulle uføretrygdes. Det til tross for at jeg faktisk ikke er ferdig utredet enda, og ikke har fått behandling, selv om slik trolig finnes. Da jeg jobbet betalte jeg skatten min med glede, og det skulle jeg gjerne gjort igjen. Jeg blir ikke friskere av at de som er friske får lavere skatt. Tvert imot, det vil trolig gjøre at prisene stiger enda mer, og dermed blir det stadig vanskeligere å ikke bli enda sykere. Slike forslag viser bare hvor distansert mange politikere er fra virkeligheten i landet. Anonymkode: 6c2ef...f8e Ja og en annen ting er arbeidslivet. Det finnes nesten ikke faste deltidsjobber. Man er ikke ønsket i arbeidslivet hvis man har redusert helse. Anonymkode: e6ce5...6a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #27 Del Skrevet 8. mars Maskinfører skrev (5 timer siden): Hva med å skape flere arbeidsplasser ? Og da helst utenfor offentlig sektor ser at det er rundt 20 000 ledige arbeidsplasser så er ikke nok arbeid til alle Det er vanskelig å skape arbeidsplasser med såpass upålitelig arbeidskraft med skyhøyt sykefravær. Det må vi tørre å snakke om. Og jo, det er mer enn nok arbeidsplasser i Norge. Men folk er for syke (og gamle) til å jobbe. Anonymkode: b4023...2ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #28 Del Skrevet 8. mars Det er velfortjent! Det skal lønne seg å jobbe!! Og spør du meg bør alle uføre få høyere skatt og de burde fjerne ung uføre tillegget!! Anonymkode: 3fa19...5b5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #29 Del Skrevet 8. mars Det har jo blitt litt bedre, men en stimuli til å "begunstige" de som er i arbeid - få 100% fradrag for kostnader tilknyttet arbeid. Bort med egenandel på pendling, dokumenterte utgifter til barnepass Anonymkode: 7f7b2...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 8. mars #30 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selv hadde jeg satt langt mer pris på å få - riktig - behandling i helsevesenet slik at jeg kan bli frisk nok til å jobbe igjen. Men, de mente jeg heller skulle uføretrygdes. Det til tross for at jeg faktisk ikke er ferdig utredet enda, og ikke har fått behandling, selv om slik trolig finnes. Da jeg jobbet betalte jeg skatten min med glede, og det skulle jeg gjerne gjort igjen. Jeg blir ikke friskere av at de som er friske får lavere skatt. Tvert imot, det vil trolig gjøre at prisene stiger enda mer, og dermed blir det stadig vanskeligere å ikke bli enda sykere. Slike forslag viser bare hvor distansert mange politikere er fra virkeligheten i landet. Anonymkode: 6c2ef...f8e Eg kjempet i trenår for å ikke bli uføretrygdet. Diagnosen som er epoxy allergi. Var vanskelig å stille da. Eg var overflatebehandler der selvsagt vi hadde mange epoxyer. Etter desse åra fekk eg tilslutt innvilget omskulering. Har siden det vert bilmekaniker, heismontør. Jobbet i olje og gass og er ingeniør i olje/gass sektor i dag. Så det er mulig å vinne mot nav, men eg brukte tre år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. mars #31 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er vanskelig å skape arbeidsplasser med såpass upålitelig arbeidskraft med skyhøyt sykefravær. Det må vi tørre å snakke om. Og jo, det er mer enn nok arbeidsplasser i Norge. Men folk er for syke (og gamle) til å jobbe. Anonymkode: b4023...2ac Om arbeidskraften er upålitelig og med skyhøyt sykefravær så bør de sparkes umiddelbart og ansette folk som ikke sykemelder seg selv går jeg på jobben når jeg er syk nei jeg tror faktisk ikke det er nok arbeidsplasser for da ville ikke NAV uføretrygdet folk jeg tror folk uføretrygdes i mangel på arbeid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 8. mars #32 Del Skrevet 8. mars Venstre er ikke et parti med innflytelse, så jeg tar ikke politikken deres seriøst. Men det er overraskende at Venstre har kavet seg langt ut mot høyresiden i enkelte saker, som denne. For jeg trodde ikke at Venstre var et parti som jobbet for å øke forskjeller. Ironien er at Venstres skattekutt egentlig ikke treffer de som jobber i særlig grad, men de som har aller mest. Venstres største skattekutt skal altså ikke treffe særlig på inntektskatten, men formueskatten... Venstres skattekutt er formet slik at uføre, arbeidsledige og pensjonister ender med en "straffeskatt" i forhold til arbeiderne, samtidig som de rikeste sitter igjen med aller mest. Det er sprøtt i en tid forskjellene allerede er på sitt største på lenge, og fremstår som et korttenkt og useriøst forslag som viser hvor svakt Venstre er i politiske ståsted. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #33 Del Skrevet 8. mars Tenker det må gjøres noe rettet mot arbeidsgivere slik at det er lettere å ha folk i jobb med skavanker, blir selv presset ut fordi jeg er blitt kronisk syk og de tilrettelegger med å gi meg tyngre arbeid ,,,,,,,,,,,, Anonymkode: c8368...62b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 8. mars #34 Del Skrevet 8. mars Tråden er ryddet for avsporing, brukerangrep og tilhørende svar. Den er i tillegg flyttet fra underforumet Karriere, arbeidsliv og utdanning. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 8. mars #35 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jo, det er mer enn nok arbeidsplasser i Norge. Det er slettes ikke det. Om det ser ut slik, så er det fordi det er endel jobber hvor det ikke er nok kvalifisert arbeidskraft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraB Skrevet 8. mars #36 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Supert! Beste hadde vært ×2 for de med trygd. Type 10000 kr trekt i skatt. Anonymkode: a9327...72a Hvor er fornuften i det? De har allerede svak økonomi og med dobbelt skattetrekk vil svært mange ikke ha penger til å både bo og spise og i hvert fall ikke medisiner og behandlinger for å holde seg så friske de kan. De må derfor ha sosialhjelp i tillegg. Hvor kommer pengene til sosialhjelpen fra, tro? Jeg kan ikke fordra politikeres narrativ om at det står på viljen om man jobber eller ikke og om man bare får det ille nok så kommer man på bedre tanker enn å være syk og finner seg en jobb. Om de vil ha flere uføre ut i deltidsarbeid er det arbeidsgiverne de må ta for seg og gjerne komme med insentiver til at det er bra for dem å ansette noen med redusert arbeidsevne. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 8. mars #37 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Folk lønnes etter hva de jobber med, som igjen ofte følger utdannelsesnivå. Hvis man syntes man får for lite lønn, så har man for dårlig jobb/for lav utdannelse. De uføre på minstesats får akkurat det de trenger for å greie å holde seg i live, hadde det gått å leve for mindre, så hadde de fått mindre. Blir liksom for dumt å rope at "det skal lønne seg å jobbe" i hytt og vær, når man selv velger yrker som ikke anser kompetansen din høy nok til å ville betale deg mer. Å senke skattenivået på denne urettferdige måten hun der foreslår, er bare valgflesk og noe som aldri kommer til å skje. Anonymkode: 866f7...e65 Du skyver jo bare problemet rundt. NOEN må jo ta de jobbbene. Alle kan ikke sitte på kontorer og heve fet lønn. Så om alle skal være for gode til å jobbe i for eksempel renhold, hva gjør vi når ingen tar de jobbene? Jeg mener at en hver jobb skal ha en OK lønn man kan leve av. Hvorfor skal det være normalt i et samfunn av om man ikke har masse utdanning, og har en jobb som ikke krever masse utdanning, da skal man bare fortjene å ikke ha ei lønn å leve av, og skrape i bunnen hele livet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 8. mars #38 Del Skrevet 8. mars Dette presser seg frem av seg selv. Stadig flere er på trygd, og for at det skal være økonomisk bærekraftig må man dele kaka i mindre deler. Det er helt naturlig at man fremover må gjøre to ting samtidig. Sørge for at færre nye blir uføretrygdet óg kutte i ytelser/øke skattene. Dette fordi vi generelt må regne med at vi må skatte mer. Det handler ikke om å være snill eller slem. Vi har en eldrebølge på vei, vi har tatt inn mange innvandrere og vi må prioritere forsvar. Da må det kuttes noen steder hvor det monner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 9. mars #39 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 2.10): Selv hadde jeg satt langt mer pris på å få - riktig - behandling i helsevesenet slik at jeg kan bli frisk nok til å jobbe igjen. Men, de mente jeg heller skulle uføretrygdes. Det til tross for at jeg faktisk ikke er ferdig utredet enda, og ikke har fått behandling, selv om slik trolig finnes. Da jeg jobbet betalte jeg skatten min med glede, og det skulle jeg gjerne gjort igjen. Jeg blir ikke friskere av at de som er friske får lavere skatt. Tvert imot, det vil trolig gjøre at prisene stiger enda mer, og dermed blir det stadig vanskeligere å ikke bli enda sykere. Slike forslag viser bare hvor distansert mange politikere er fra virkeligheten i landet. Anonymkode: 6c2ef...f8e Helsevesenet er dårlig fordi det styres via planøkonomi finansiert av skattesystemet. Samtidig som du tydeligvis er for dette vil du ikke la andre beholde mer av egne penger som støtter opp om dette systemet. Det er svært egoistisk når du graver din egen grav og vil trekke alle andre med deg ned. Hva med å heller kritisere systemet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 9. mars #40 Del Skrevet 9. mars Skattelette for folk som allerede betaler relativt lite skatt, er neppe noe nytt, venstre er et lite tulleparti som ingen burde ta alvorlig 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå