AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Ja 🥰 Pga situasjonen i verden, i USA, vil jeg ikke kjøpe matvarer fra USA. Hva blir laget der? Som selges her på kiwi, bunnpris, Rema 1000, osv osv Anonymkode: 6f36a...031
AnonymBruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Jeg vet ikke om så mye jeg vet blir laget i USA som vi har i Norge, utenom en del nøtter, rosiner og sånn. Sjekk opphavsland, det kan variere mellom ulike partier. Derimot finnes det mange store amerikanske selskaper, Coca-Cola, Kelloggs og så videre. Dessverre er eierstrukturene ofte så kompliserte at det er vanskelig å vite hva som er hva, men det skader ikke å prøve. Anonymkode: 61adc...a14 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars De små boksene (3-pakninger) med Eldorado maiskorn er produsert i USA. Det er det eneste jeg har funnet hittil, men sjekker det meste før det havner i handlevogna. Ellers er det noen matvarer som inneholder ingredienser som er produsert utenfor EU, og det kan bety USA. Anonymkode: e0ca4...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #5 Skrevet 8. mars Godteriprodusenten Freia er eid av det amerikanske konsernet Mondelez, så melkesjokolade må du styre unna. Anonymkode: 7aabb...876 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars Handler alltid med meg en del forskjellig matvarer (ikke ferskvarer selvfølgelig) hjem fra USA. Har fortsatt litt hidden valley ranch og litt andre tørrvarer fra jeg var der i November. Skal heldigvis tilbake nå i mai og i september igjen. Savner utvalget fra USA her hjemme. Anonymkode: c41bb...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #7 Skrevet 8. mars Hvorfor er du opptatt av hvor det blir laget? Tenker det viktigste som konsumer er hvem som er eiere, og henter ut overskuddet. Anonymkode: fed6b...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #8 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor er du opptatt av hvor det blir laget? Tenker det viktigste som konsumer er hvem som er eiere, og henter ut overskuddet. Anonymkode: fed6b...ccd Ts her Ja, det er sant 😁 Jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut av hvor ting lages/hvem som er eiere og hvem som tjener på det 😁 Anonymkode: 6f36a...031
AnonymBruker Skrevet 8. mars #9 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ts her Ja, det er sant 😁 Jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut av hvor ting lages/hvem som er eiere og hvem som tjener på det 😁 Anonymkode: 6f36a...031 Mat er vel det man konsumerer mest av. Det er enkelt. Rekoring, lokale jaktlag, mat i sesong. Hva med å starte der? Anonymkode: fed6b...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå