Gå til innhold

Mat og drikke som blir laget i USA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja 🥰

Pga situasjonen i verden, i USA, vil jeg ikke kjøpe matvarer fra USA.

Hva blir laget der? Som selges her på kiwi, bunnpris, Rema 1000, osv osv

Anonymkode: 6f36a...031

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om så mye jeg vet blir laget i USA som vi har i Norge, utenom en del nøtter, rosiner og sånn. Sjekk opphavsland, det kan variere mellom ulike partier. 

Derimot finnes det mange store amerikanske selskaper, Coca-Cola, Kelloggs og så videre. Dessverre er eierstrukturene ofte så kompliserte at det er vanskelig å vite hva som er hva, men det skader ikke å prøve. 

Anonymkode: 61adc...a14

• Liker 1
Skrevet

Heinz.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De små boksene (3-pakninger) med Eldorado maiskorn er produsert i USA. Det er det eneste jeg har funnet hittil, men sjekker det meste før det havner i handlevogna. Ellers er det noen matvarer som inneholder ingredienser som er produsert utenfor EU, og det kan bety USA.

Anonymkode: e0ca4...cb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godteriprodusenten Freia er eid av det amerikanske konsernet Mondelez, så melkesjokolade må du styre unna.

Anonymkode: 7aabb...876

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler alltid med meg en del forskjellig matvarer (ikke ferskvarer selvfølgelig) hjem fra USA.

Har fortsatt litt hidden valley ranch og litt andre tørrvarer fra jeg var der i November.

Skal heldigvis tilbake nå i mai og i september igjen. Savner utvalget fra USA her hjemme.

Anonymkode: c41bb...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du opptatt av hvor det blir laget?

Tenker det viktigste som konsumer er hvem som er eiere, og henter ut overskuddet. 

Anonymkode: fed6b...ccd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor er du opptatt av hvor det blir laget?

Tenker det viktigste som konsumer er hvem som er eiere, og henter ut overskuddet. 

Ts her

Ja, det er sant 😁 Jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut av hvor ting lages/hvem som er eiere og hvem som tjener på det 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts her

Ja, det er sant 😁 Jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut av hvor ting lages/hvem som er eiere og hvem som tjener på det 😁

Mat er vel det man konsumerer mest av. Det er enkelt. Rekoring, lokale jaktlag, mat i sesong. Hva med å starte der? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...