Luresopp Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Jeg har vært i et forhold i 22 år og gift i 13 år med en som jeg egentlig skal kalle en mann og far til mine 2 barn. Gutt 20 år, jente 15 år. For litt siden ble vi separert å vi ble enig om 50/50 ansvar for jente 15 år. Men etter 5 mnder separert mens jeg hadde fri uke å var på hyttetur fra fredag til søndag. Jeg dro fra jenta mi Fredagen. Så fikk jeg melding fra far søndag at han frasa seg alt ansvar som far fordi jenta ikke hadde respekt for han å han tapte penger med å være sammen med henne annen hver uke. Han ba meg komme hjem asap for han dro den dagen. Jeg pakket kjapt å kom hjem til en meget fortapt å meget trist jente. Hun har i tillegg store utfordringer med å takle livet med mental helse. Hvordan hadde dere ville reagert? Min nye kjæreste på 33 år som ikke har barn har mer nestekjærlighet at sånn gjør man ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Skrevet 7. mars Du får ikke gjort noe med en sånn mann. Eneste du får gjort er å ta vare på datteren din. Anonymkode: 75370...92b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars Du tar vare på jenta først og fremst og lar kjæresten din være i bakgrunnen. Det er ikke plass til i huset nå. Kjærestetiden må du ta utenfor hjemmet til jenta! BF får seile sin egen sjø. Send til han skjema for å skrive fra seg foreldreansvaret: https://www.regjeringen.no/contentassets/cc5687209cb94a2f916dc0157b14ceaa/avtale-om-foreldreansvar.pdf Når du har fått signaturen, sender inn krav til nav om barnebidrag. Anonymkode: 7c5bd...103 23 10
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars Han må jo betale mer i barnebidrag om han ikke har samvær. Og hva har alderen på din nye kjæreste med dette å gjøre? Anonymkode: 1981a...b40 25 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars Støtt datteren din emosjonelt og på alle måter du kan. Din eks vil jeg si har mangelfullt utviklede sjelsevner. Han greier åpenbart ikke være far. Du må snakke med datteren din, snakke med henne, og eventuelt sørge for at hun får andre å prate med også. Anonymkode: ead00...742 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Skrevet 7. mars Hvordan har han vært som far inntil dere ble separert ? Jeg antar at han sliter med å takle hverdagen som separert med nye rutiner og mye tid alene. Du må ta vare på datteren din inntil ting roer seg. Livet som nyseparert er ikke lett, og du har jo fått deg ny kjæreste også på den relativt korte tiden. Alt dette påvirker Anonymkode: 6c1e9...11d 1 5
Luresopp Skrevet 7. mars Forfatter #7 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han må jo betale mer i barnebidrag om han ikke har samvær. Og hva har alderen på din nye kjæreste med dette å gjøre? Anonymkode: 1981a...b40 barnebidrag? Da ser ikke du det egentlige problemet her.
LeonoraDorothea Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars 1. Få far til å skrive fra seg ansvaret juridisk 2. Søk om ny beregning av bidrag 3. Skaff jenta di hjelp til å håndtere situasjonen 4. Ikke involver deg i nye menn. Nå må du være mor, dating kan du gjøre om noen år. 15 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars #9 Skrevet 7. mars Jeg har ikke barn, ønsker ikke barn. Men hvordan hadde jeg reagert om jeg sto i dine sko? Jo jeg hadde blitt lynforbanna, jeg hadde trappet opp på døra til eksmannen og skjelt han ut. Lurt på hva faen som feiler han som slår hånden av datteren sin. Det er FUCKINGS 3 ÅR IGJEN til hu er myndig, og han kan faen meg ta seg en stor kopp med TA DEG SAMMEN. Er sikkert ikke riktig å gjøre det, men det er det jeg hadde gjort. Din eksmann sliter sikkert psykisk han og, men det skal faen ikke gå ut over barna slik han gjør nå. Anonymkode: 269f7...110 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #10 Skrevet 7. mars Herlighet du er separert og i gang med ny mann allerede. Tenk på barnet ditt du. Anonymkode: b877f...7ee 12
AnonymBruker Skrevet 7. mars #11 Skrevet 7. mars En sidenote: 5 måneder separert og du har ny kjæreste? Sånn utifra den lille informasjonen du gir, så er vel det en plausibel forklaring på hvorfor barnefar oppfører seg som han gjør. Anonymkode: 269f7...110 6 12
Luresopp Skrevet 7. mars Forfatter #12 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan har han vært som far inntil dere ble separert ? Jeg antar at han sliter med å takle hverdagen som separert med nye rutiner og mye tid alene. Du må ta vare på datteren din inntil ting roer seg. Livet som nyseparert er ikke lett, og du har jo fått deg ny kjæreste også på den relativt korte tiden. Alt dette påvirker Anonymkode: 6c1e9...11d Han har vært en fraværende fra 1 , rømmer i arbeid. Å gjort meg til 100% husmor. Å når man velger å få barn så må man kunne forvente at 1+1 =2. Det at jeg har fått meg ny kjæreste på 33 år har engasjert seg av ren nestekjærlighet og forståelse av ansvar for en mental syk jente har engasjert inn privat psykolog og skjønner at jenta trenger hjelp og behandling. Han ble limet i dette problemet. Han er her for det bedre. Men jeg forstår hva mener. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har ikke barn, ønsker ikke barn. Men hvordan hadde jeg reagert om jeg sto i dine sko? Jo jeg hadde blitt lynforbanna, jeg hadde trappet opp på døra til eksmannen og skjelt han ut. Lurt på hva faen som feiler han som slår hånden av datteren sin. Det er FUCKINGS 3 ÅR IGJEN til hu er myndig, og han kan faen meg ta seg en stor kopp med TA DEG SAMMEN. Er sikkert ikke riktig å gjøre det, men det er det jeg hadde gjort. Din eksmann sliter sikkert psykisk han og, men det skal faen ikke gå ut over barna slik han gjør nå. Anonymkode: 269f7...110 Tusen takk for full forståelse❤️ AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herlighet du er separert og i gang med ny mann allerede. Tenk på barnet ditt du. Anonymkode: b877f...7ee Jeg og min eks separerte oss heldigvis til slutt. Å det var ingen overraskelse for noen , ikke barna heller. Han har ny kjæreste , jeg har ny kjæreste. Vi har vell mer eller mindre holdt sammen for barna sin del. Er det noen som tenker på den jenta så er det nok meg og min kjæreste som bor sammen med henne 100% 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Skrevet 7. mars Skammelig oppførsel med mindre hun var voldelig mot han. Anonymkode: d73bd...9d2
Luresopp Skrevet 7. mars Forfatter #14 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skammelig oppførsel med mindre hun var voldelig mot han. Anonymkode: d73bd...9d2 Det er hennes telefon som er knust. Det har ikke vært noe vold.
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Skrevet 7. mars At mor har ny samboer trenger ikke å være en negativ ting. Hilsen ei som har en stefar som har fungert som verdens beste pappa, når den egentlige far ikke giddet å være tilstede. Trist situasjon ts. Ser ut som du gjør det rette med å støtte datteren din❣ Anonymkode: 23ea0...2f1 1 1
Luresopp Skrevet 7. mars Forfatter #16 Skrevet 7. mars (endret) Beklager at jeg ikke kunne utdypet meg bedre. Problemet burde vært åpenbart for dere som ikke forstår. AnonymBruker skrev (10 timer siden): At mor har ny samboer trenger ikke å være en negativ ting. Hilsen ei som har en stefar som har fungert som verdens beste pappa, når den egentlige far ikke giddet å være tilstede. Trist situasjon ts. Ser ut som du gjør det rette med å støtte datteren din❣ Anonymkode: 23ea0...2f1 Tusen takk for forståelse❤️ Endret 7. mars av Luresopp
AnonymBruker Skrevet 7. mars #17 Skrevet 7. mars Får pleier ikke å være ansvarsfulle, så litt rart å forvente det. Anonymkode: 4ad3d...309
AnonymBruker Skrevet 8. mars #18 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): En sidenote: 5 måneder separert og du har ny kjæreste? Sånn utifra den lille informasjonen du gir, så er vel det en plausibel forklaring på hvorfor barnefar oppfører seg som han gjør. Anonymkode: 269f7...110 Tuller du? Det finnes ingen forklaring som er god nok for å kutte ut eget barn! Anonymkode: 1e552...ae5 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #19 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tuller du? Det finnes ingen forklaring som er god nok for å kutte ut eget barn! Anonymkode: 1e552...ae5 Les det andre innlegget mitt du.... Anonymkode: 269f7...110
AnonymBruker Skrevet 8. mars #20 Skrevet 8. mars Hvorfor skriver folk at du skal kvitte deg med nye kjæresten? Han gjør jo ikke noe galt og er veldig voksent av han å støtte din datter og være der for henne når hennes far ikke gidder. Han kommer til å være farsfigur en hun ikke har nå. Men anbefaler en tur til familievernkontoret Anonymkode: 95ae3...0e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå