AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Det er fri og du tenker lage en litt ekstra god frokost/brunsj, hva står da typisk på menyen hos deg? Anonymkode: 3e3ec...d81
Brunhilde Skrevet 7. mars #2 Skrevet 7. mars Den er enkel. Nystekte rundstykker med smør og solbærsyltetøy. Men jeg syns jo det er ekstra godt. Det hender faktisk også at jeg steker litt bacon, potet i biter og asparges. Har det på en brødskive med smør og topper med et stekt egg. Det er også veldig godt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars Toast med avokado og posjert egg. Anonymkode: 70dd1...40f 1
Vestlig Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars Om det bare er voksne og barna (barneskolealder) så blir det hjemmelagede rundstykker, egg (enten bløtkokte, hardkokte til å ha som pålegg eller eggerøre), et par typer kjøttpålegg, noen gode oster, syltetøy, kanskje en påleggssalat. Jus, melk og kanskje lager jeg kakao. Ganske standard frokost enten lørdag eller søndag i helga. Den andre dagen blir det typisk havregrøt med noen gode toppinger (eple, peanøttsmør, banan, nøtter, rosiner). Har vi besøk, blir det ofte ganske likt men i tillegg noe røkelaks og ofte roastbeef, remulade, løk. Evt surdeigsbrød i stedet for rundstykker 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #5 Skrevet 8. mars Stekt egg på godt brød. Tilbehør som stekt bacon,pølsebiter,eller skinke,stekte poteter,stekte tomater,avokado og evt tomatbønner. Fersk gressløk,salt og pepper oppå. Asiatisk frokost: rester av ris stekes i panna, sammen med løk,vårløk,skinke eller kyllingrester. Evt også andre grønnsaker man måtte ha. Et egg stekes godt,så det blir crispy i kantene. Legg egget oppå risen,sammen med avokadoskiver og agurk,og server med chilisaus eller chilimajo,soyasaus og sesamfrø. Anonymkode: ef063...3ca 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars Klassikeren er grytebrød (langtidshevet), frøknekkebrød. God eggerøre med smør og gressløk. Røket laks. God skinke, gjerne roastbeef. Majones. Rekesalat. Skiver av agurk og paprika. Det er tilpasset årstidene, over jul har vi også gjerne varianter av sild, ribberull, gravet laks, eggesalat..I påsken er egg og lam mer i fokus. Men er også glad i å lage frokostretter. Eggs benedict. Avokadotoast. Danske smørebrød. Shakshuka. Brioche med god topping. Engels frokost. Croissanter med egg og laks. Anonymkode: bc65b...e8d
AnonymBruker Skrevet 8. mars #7 Skrevet 8. mars Dere som spesifiserer at det snakkes om godt brød, god skinke osv. Pleier dere å spise på dårlig mat til vanlig? Anonymkode: 3bb9c...17a 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #8 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere som spesifiserer at det snakkes om godt brød, god skinke osv. Pleier dere å spise på dårlig mat til vanlig? Anonymkode: 3bb9c...17a I hverdagen har vi gjerne lunsjkjøtt av svin eller kylling. Godt og sunt, men rimeligere. I helgene bruker vi gjerne en del ekstra på roastbeef, lammerull, parmaskinke, breseola. Gjerne fra ferskvaredisk. I hverdagen har jeg ikke tid til å bake ferskt brød, holder oss ofte til 30-kroners brødet til Meny, det også er sunt og godt. Men enda bedre er et helt nybakt grytebrød med spelt, havre og frø. Eller nybakt surdeigsbrød, i periodene jeg har starter. Anonymkode: bc65b...e8d
Ullvott Skrevet 8. mars #9 Skrevet 8. mars Til pålegg: eggerøre, stekt bacon, kokt skinke, et syltetøy og jarlsberg. Av brødmat: varme rundstykker og en eller annen form for havrekjeks (Kornmo eller Sibas)
AnonymBruker Skrevet 8. mars #10 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dere som spesifiserer at det snakkes om godt brød, god skinke osv. Pleier dere å spise på dårlig mat til vanlig? Anonymkode: 3bb9c...17a Herregud, hvor vrang går det an å være? At noen unner seg noe ekstra i helga betyr ikke at hverdagsmaten er dårlig. Alt skal ikke leses bokstavelig, og alt er heller ikke svart eller hvitt. Anonymkode: f2e27...861 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #11 Skrevet 8. mars Eggerøre og røykalaks, omelett eller egg og bacon. Skulle gjerne hatt en fin baguett til, men har diabetes, så da går ikke det. Anonymkode: dbefb...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #12 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud, hvor vrang går det an å være? At noen unner seg noe ekstra i helga betyr ikke at hverdagsmaten er dårlig. Alt skal ikke leses bokstavelig, og alt er heller ikke svart eller hvitt. Anonymkode: f2e27...861 Hvordan kan jeg være vrang av å stille et enkelt spørsmål?😂 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I hverdagen har vi gjerne lunsjkjøtt av svin eller kylling. Godt og sunt, men rimeligere. I helgene bruker vi gjerne en del ekstra på roastbeef, lammerull, parmaskinke, breseola. Gjerne fra ferskvaredisk. I hverdagen har jeg ikke tid til å bake ferskt brød, holder oss ofte til 30-kroners brødet til Meny, det også er sunt og godt. Men enda bedre er et helt nybakt grytebrød med spelt, havre og frø. Eller nybakt surdeigsbrød, i periodene jeg har starter. Anonymkode: bc65b...e8d Skjønner!😁 Anonymkode: 3bb9c...17a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #13 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dere som spesifiserer at det snakkes om godt brød, god skinke osv. Pleier dere å spise på dårlig mat til vanlig? Anonymkode: 3bb9c...17a Tja,kneippbrød er for meg helt greit hverdagsbrød, som ungene liker. Men hvis jeg skal lage min gode helgefrokost,som ts lurte på,da bruker jeg godt brød. Dvs feks surdeigsbrød. Anonymkode: ef063...3ca 1
Pawn Hearts Skrevet 8. mars #14 Skrevet 8. mars (endret) Når jeg har helgefri, spiser kona og jeg frokost sammen på søndag (det gjør vi som regel ikke ellers). Da blir det vanligvis smilende egg, tomat, ristet brød, meierismør og og appelsinmarmelade (som en slags dessert etter egget). Endret 8. mars av Pawn Hearts 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #15 Skrevet 8. mars Blir ganske likt med den over her. Men jeg bor alene og spiser frokost bare søndager. Og da er det mer brunsj, gjerne 3-4 timer etter at jeg har stått opp. Drikker bare kaffe før frokost. Fokosten består da av ristet brød eller rundstykker fra fryseren. Hvit brød, eller surdeigs - kan være litt grovt, men i hovedsak fint. Så er det som regel to bløtkokte egg. Noen ganger gaffelbiter til dette. Og så er det appelsinmarmelade. Noen ganger litt ost under marmeladen. Noe av det viktigste er at det er mye meierismør på brødet/runstykket. Og brødet må ikke være så varmt at smøret smelter. Drikke til dette er appelsinjuice - som bare drikkes søndager. I sesong for billige appelsiner presser jeg selv. Og så drikker jeg te til dette, type svart Breakfast - lit kraftig. Synes te smaker bedre til brødmat enn kaffe. Dette er en type søndagsfrokost som jeg stort sett psiser hver søndag. Det er absolutt et høydepunkt. Anonymkode: 62562...e77 1
Arkana Skrevet 8. mars #16 Skrevet 8. mars Vi dekker bord og har felles frokost hver helg og de fleste dager i feriene, veldig koselig. Da har vi enten nystekt brød eller rundstykker, typisk 2-3 kjøttpålegg, et par oster, smør, marmelade, syltetøy, egg i en eller annen variant, diverse grønnsaker, italiensk salat, og postei samt forskjellige typer drikke (juice, melk, kaffe). 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #18 Skrevet 9. mars Speilegg, bacon, tomatbønner og stekt tomat. Brød til. Rundstykker eller godt brød (for oss er dette rugbrød, surdeigsbrød, hjemmebakt). Eggerøre eller kokt egg og oftest et eller to bedre pålegg som roastbiff, røkelaks, spekeskinke, rekesalat. Ellers har vi mer "hverdags pålegg" som ost, skinke, syltetøy, leverpostei osv. Pleier oftest å ha en god juice til. Anonymkode: 47f2e...b60
AnonymBruker Skrevet 9. mars #19 Skrevet 9. mars Pepsi Max og en stor bolle müsli med melk Anonymkode: 876eb...7b6
AnonymBruker Skrevet 9. mars #20 Skrevet 9. mars 2 Bacon, 2 egg, hash browns, tomatbønner, eggy bread, toast. Anonymkode: da809...2c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå