AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Del Skrevet 7. mars Hei! Jeg har en hund på 2 år som siden han var valp har slitt med allergi, når jeg har vært hos dyrlegen har han fått sprøyte for kløe. Dyrlegen mistenker også allergi. Hunden min sliter med kløe i øret, plager med analkjertler. Som jeg har fått beskjed om at han kan operere bort også sliter han med røde poter. Skal få tatt en blodprøve på han så vi finner ut hva dette er. Men det er jo så dyrt, men skal seff hjelpe hunden min for dette. Er det noen som har vært borti samme problem med sin hund? Hva skjer etter analkjertlene er fjernet? Og ble det dekket? Og hvor mye koster det å ta blodprøve og operere bort disse analkjertlene? Ikke gøy å se hunden sin ha det sånn, og ikke har mulighet til å gjøre alt på en gang pga økonomi. Så ser at jeg må ta litt om gangen. Anonymkode: 0992b...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Del Skrevet 7. mars NB Før i tiden fjernet man analkjertler, men ikke nå lenger sa min veterinær for 10 år siden! , så dette må du sjekke ut! Man fant ut at ...OPS "kanskje de trenger disse kjertlene!" Ja de gjør visst det🤣 - og kjertlene kan du lære å tømme selv. Anonymkode: f94df...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari21 Skrevet 7. mars #3 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): NB Før i tiden fjernet man analkjertler, men ikke nå lenger sa min veterinær for 10 år siden! , så dette må du sjekke ut! Man fant ut at ...OPS "kanskje de trenger disse kjertlene!" Ja de gjør visst det🤣 - og kjertlene kan du lære å tømme selv. Anonymkode: f94df...eeb Forstår den! Har blitt vist hvordan man gjør det. Men han sliter mye med analkjertlene betennelse, og må til tider gå på antibiotika. Er jo ikke akk bra å gå på dette hele tiden heller. Hadde det «bare» vært og tømme det og har det går fint en god stund, så er det jo en ting. Men han blir dårlig og har mye vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Del Skrevet 8. mars IKKE ta blodprøve "for å finne ut". Gå til en dermatolog. Blodprøve brukes for å finne MILJØallergener ETTER at en mat-eliminasjons-diett er gjort. Ikke kast bort mange tusen uten å gjøre ordentlig forarbeid. Si hva område du bor i så skaø jeg finne dermatolog-navn til deg. Hilsen dyrlege. Anonymkode: 2048f...7a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #5 Del Skrevet 8. mars Hunden min har flere allergier og ble diagnostisert med dette når hun var 1 år. Vi tok blodprøver, fikk bekreftet allergier og hun går nå på apoquel (kløedempende tabletter). stusser litt over at dere ikke allerede har tatt blodprøver? Vi trengte ikke å gå gjennom mat-eliminasjon, da det var åpenbart at maten ikke var årsaken til kløen. Anonymkode: 65571...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8. mars #6 Del Skrevet 8. mars Vi tok blodprøver for alergi og stoffskifte prøver. Og på mineraler osv . Syns ikke det var så dyrt. Der vi gikk betalte vi 1000kr for alt. Men vet samme blodprøve hos stor kjede hadde koster mer. Så sjekk opp med dyrlege utenfor kjeder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari21 Skrevet 11. mars #7 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 18.39): Hunden min har flere allergier og ble diagnostisert med dette når hun var 1 år. Vi tok blodprøver, fikk bekreftet allergier og hun går nå på apoquel (kløedempende tabletter). stusser litt over at dere ikke allerede har tatt blodprøver? Vi trengte ikke å gå gjennom mat-eliminasjon, da det var åpenbart at maten ikke var årsaken til kløen. Anonymkode: 65571...26c Jaa da skal vi sjekke ut det. Er derfor vi spør, dyrlege er dyrt så vil derfor vi spør tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari21 Skrevet 11. mars #8 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 13.07): IKKE ta blodprøve "for å finne ut". Gå til en dermatolog. Blodprøve brukes for å finne MILJØallergener ETTER at en mat-eliminasjons-diett er gjort. Ikke kast bort mange tusen uten å gjøre ordentlig forarbeid. Si hva område du bor i så skaø jeg finne dermatolog-navn til deg. Hilsen dyrlege. Anonymkode: 2048f...7a6 Tusen takk, da skal vi sjekke ut dette! Bor i Østfold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #9 Del Skrevet 12. mars Mari21 skrev (På 11.3.2025 den 14.10): Tusen takk, da skal vi sjekke ut dette! Bor i Østfold Hei, her er noen dermatologer 🙂 Nedre Glomma dyreklinikk: Ingrid Nersten Asker dyreklinikk: Karin Andersen Sande Dyreklinikk: Hanna Boge Benth (nyutdannet men kurser seg i dermatologi) Fredrikstad Dyrehospital og Anicura Jeløya kan skilte med flere spesialister i smådyrmedisin. Forbered deg på en god utredning (hud tar TID) men til gjengjeld så blir det som natt og dag når dere får doagnose, årsak og kontroll på hudproblematikk. Lykke til! Anonymkode: 2048f...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå