Gå til innhold

Husker lite fra fortiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, jeg husker lite fra fortiden min. Husker bare bruddstykker fra barndommen. Ungdomstiden husker jeg noe mere av, men MYE er likevel borte. Litt flaut å snakke med venner, og jeg ikke husker det de prater om! Spesielt ungdomsskoletida er borte...

Er dette normalt, eller er det tegn på demens? Jeg er 40 år...😢

Jeg husker heller ikke stort av bryllupet mitt som var for 20 år siden.🫣 Godt vi tok filmer og bilder!

Vi har barn på 18 og 15, og barndommen dems husker jeg dog mere av!! Heldigvis ❤️

Noe man kan gjøre for å trene minnet opp?

Anonymkode: 06969...fae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen husker nesten ikke noe fra før vi ble sammen. Da var han 23.

Foreldre hans blir rett og slett oppgitt over ham til tider. Et eks er at han kan si til ungdommen her at han bare jobbet og aldri var ute på noe. Mens foreldrene sier at han var nå på fest osv fra han var 16. Han kan påstod han så nyheter hver dag som barn. Foreldre sier han aldri så nyheter. Husker ikke turte foreldrene sier han var med på osv.

Anonymkode: 28be6...649

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er en demenstegn, men jeg har det likens. Jeg er 30 nå, og husker veldig lite fra barndommen og ungdomsårene. Jeg har fundert over om det kan ha noe med depresjonen som oppsto tidlig i ungdomsalder å gjøre, eller mitt overdrevne alkoholbruk/festing fra ganske ung alder.

Syns også det er flaut når andre snakker om tidligere lærere, eller ting vi har opplevd sammen, også har jeg ingen minner av det.  Har også lurt på om hjernen min bare ikke lagrer «unyttig» informasjon når det ikke lenger er behov for den (som navn på ulike lærere jeg har hatt), men så kommer mannen min som husker alt fra a til å om sine tidligere lærere. Aner ikke hva som er normalt, men bra er det sikkert ikke.

Anonymkode: 41dba...170

AnonymBruker
Skrevet

Nå man har demens, husker man opplevelser i ungdommen/barndommen men glemmer nylige opplevelser. Sjekk om dere har diverse mangler?

Anonymkode: cf1fe...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. I ungdomstiden gikk vi alle i vår egen verden. Som voksne synes alle at de andre husker så mye mer enn en selv.

Anonymkode: f2edd...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har store hull i hukommelsen fra oppvekst og en del av ungdomstiden. For min del er det pga traumer. 

Anonymkode: d8f26...06b

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg husker ikke så mye jeg nei. Husker ikke så mye fra barna var små heller. Jeg husker at jeg satt mye hjem sim barn. Fordi jeg har fått forklart at jeg satt mye hjemme og ikke var med venner. Så jeg har trudd det. Så leste jeg skoledagbøkene mine fra ungdomsskolen. Skal si jeg var opptatt. Mye drama og mye ut. 

Anonymkode: 5e042...dd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som overskriften sier, jeg husker lite fra fortiden min. Husker bare bruddstykker fra barndommen. Ungdomstiden husker jeg noe mere av, men MYE er likevel borte. Litt flaut å snakke med venner, og jeg ikke husker det de prater om! Spesielt ungdomsskoletida er borte...

Er dette normalt, eller er det tegn på demens? Jeg er 40 år...😢

Jeg husker heller ikke stort av bryllupet mitt som var for 20 år siden.🫣 Godt vi tok filmer og bilder!

Vi har barn på 18 og 15, og barndommen dems husker jeg dog mere av!! Heldigvis ❤️

Noe man kan gjøre for å trene minnet opp?

Jeg er 45 og har det på samme måte. Er fortvilende og skjønner ikke hvordan andre liksom husker når de var 3 år og på badeland type ting.

Anonymkode: 89ba4...411

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker i en podkast jeg hørte, ånd og vitenskap...

Ble snakket om noe med de som ikke husket barndommen sin, at da har det skjedd et slags type sjelebytte hvor den sjelen som var del av barndommen valgte å forlate kroppen for så at en ny sjel (eksempel deg) valgte komme inn og ta over.

Anonymkode: 52eb0...b97

Skrevet

Jeg er 41 og husker lite av barndommen og ungdomstiden, husker noen gode minner, resten kan bare forbli i glemmeboken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd traumer, og jeg hadde venner.

Jeg husker ikke feilaktig, jeg husker ikke jeg bare satt inne, når Jeg faktisk var ute med venner.

Jeg husker vennene mine, jeg husker jeg var mye ute, men husker ikke akkurat hva vi gjorde... husker noen bryddstykker, men kjernen på det meste er borte. Husker feks vi spilte inn film i 6.klasse. Men jeg husker ikke hvem som var på gruppa, eller hva filmen handlet om, men jeg husker en bil. Thats it..

Jeg husker vi var mye på båttur som barn, men husker ingen spesielle steder eller situasjoner. Samme med hyttetur. Husker hytta, men nesten ikke hva vi gjorde. 

Husker ikke hva jeg gjorde på ungdomsskolen, altså i skoletida..husker jeg skrev brev i timene😆...men friminuttene er borte. Og jeg hadde jo venner! Så noe gjorde jeg! Husker jeg dro hjem, så på home and away og fresh prince o.l, men etter det? Jeg var ute med venner...hva gjorde jeg tro? Hang ved kiosken... Store hull!

T.S

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: 8780f...076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...