Gjest care Skrevet 20. november 2002 #21 Del Skrevet 20. november 2002 Er meget enig med Starfish her. Takhøyden for en debatt budre være høyere. Og at folk blir sure eller uvenner er helt uforståelig når man er på nett. Jeg liker friske debatter med flest mulige perspektiver, men ser at enkelte her overtolker og tillegger andre personer en annen mening en det som er tiltenkt. Når en person skiver inn angående et problem, så er det innskriveren som eier problemet. Vi andre kan komme med innspill og forslag, uten å være fordomsfulle. En liten digresjon: forskning viser at det er en direkte sammenheng mellom folks evne til å godta andre og deres evne til å godta seg selv. Håper vi kan fortsette å diskuterer livlig her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. november 2002 #22 Del Skrevet 20. november 2002 Å være uenige i en diskusjon og å være uvenner er to forskjellige ting. Jeg synes det er helt greit å være uenig i sak - for hvis alle sitter og er enig, da blir det ingen diskusjon, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #23 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg er vel i for seg enig i at en ikke trenger å slenge dritt etter personer som er uenig i ting. Men det må vel gå an å argumentere både for- og imot uten å bli stemplet som "kranglefant" Det er jo motargumentene som skaper en debatt og får folk til å svare på et innlegg. Tror nok de fleste her inne er greie personer, som liker å diskutere og derfor legger inn svar på det de mener om div. temaer. Forumet har ikke akkurat vært så veldig bra hvis alle skulle ha vært enig i alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 25. november 2002 #24 Del Skrevet 25. november 2002 Hm, jeg bare overser kranglefantene jeg!! Men de fleste her inne har friske meninger om alt, og det er det som er det fine med KG synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 25. november 2002 #25 Del Skrevet 25. november 2002 Noen innlegg provoserer deg til å tenke, andre innlegg bare provoserer. Innlegg som bare provoserer kan man jo velge om man vil la seg provosere av siden de ikke utfordrer tankevirksomheten noe særlig dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2002 #26 Del Skrevet 25. november 2002 Er det uvenner her da? Jeg misliker bare en bruker jeg og det vet han sikkert godt! Jeg er meget uenig med Milla, SexyS og flere andre til tider, men i uvennekategorien ligger de da ikke for det. Visste ikke at noen kunne ha uvenner på nett jeg, trodde man måtte kjenne hverandre for å få det til. Så burde folk slutte å være så hårsåre, hallo; her inne får dere hvertfall folks ærlige mening og en flott mulighet til å gi blanke i den! Det virker som at noen ikke klarer å kommentere negativt ovenfor visse personer hele tiden, og det kan vel kanskje defineres "uvennskap". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 26. november 2002 #27 Del Skrevet 26. november 2002 Ja ja, husk bare at det er LOV å tenke selv og ha egne meninger. Men det er sannelig like viktig å være åpen for andres synspunkter og meninger også. Jeg ser mer enn jeg skriver her inne, for jeg synes det blir så mye "pjatt" mange ganger. Slike diskusjoner gidder jeg bare ikke å være med på. Personhets og ukvemsord hører ikke hjemme i reale diskusjoner. Uansett, så er det også mange som skriver inn KUN for å provosere, og det.... er en helt annen sak. Det er lov å reagere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. november 2002 #28 Del Skrevet 26. november 2002 Er meget enig med Starfish her. Takhøyden for en debatt budre være høyere. Og at folk blir sure eller uvenner er helt uforståelig når man er på nett. enkelte her overtolker og tillegger andre personer en annen mening en det som er tiltenkt. Jeg er også helt enig med Starfish. Mange her er altfor hårsåre og tåler ingenting før de begynner å hyle om personhets. Svært mange tar seg heller ikke tid til å lese innlegg skikkelig før de svarer på dem- dermed må personen bak tråden forklare alt på nytt og da sporer debatten lett av og vips- så blir den stengt. Jeg elsker en god diskusjon- på de aller beste trådene kan det virkelig koke til tider med masse engasjerte mennesker og det er skikkelig gøy når det skjer. Kranglig vil det alltid bli på ett Forum som dette. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #29 Del Skrevet 26. november 2002 Ja ja, hvis noen er bekymter for nivået HER inne, så kan de jo bare ta en rask spasertur over til sol.no/diskuter (spes. barn og famile). Da skjønner man å sette pris på kvinneguiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 27. november 2002 #30 Del Skrevet 27. november 2002 At vi er litt uenige er vel nødvendig for at det skal kunne bli diskusjoner, og noen ganger blir det kanskje krangling. Jeg synes det er greit også, så lenge man ikke begynner og rakke ned på bestemte brukere av KG. Og kragle om et emne er jo ikke det samme som og henge ut andre, nå skal vel moderatorene hjelpe til med og fjerne de innleggene, men det burde vi vel prøve alle som er her og holde oss for gode til. Jeg kan sikkert bli provosert, og andre ganger provosere andre, men hvis jeg kan være krass mot en annen sin menig på en sak, så kan jeg sikkert være enig med den i et annet spm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. november 2002 #31 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg finner meg i mye altså. Er tålmodig og åpen for det meste. Men nå er det like før jeg gir meg her tror jeg! Vurderer sterkt å gå over til å være gjest jeg! Eller kanskje jeg bare skal slette forumet fra "Favoritter" og finne meg en annen side å vanke på... Det er ikke snakk om å diskutere emner her på KG lenger. Det er rett og slett ikke lov til å ha sine egne meninger til tider. Synd men sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 27. november 2002 #32 Del Skrevet 27. november 2002 Tror vi trenger at vi på KG er litt uenige om ting for at det skal kunne bli noen diskusjoner her. At det noen ganger kanksje blir krangling rundt et emne synes jeg er greit, men det er hvis uenighet om saken gjør at vi begynner med og kaste dritt om andre navngitte brukere da går det litt for langt, i hvert fall er det min menig. Og diskutere og krangle litt er vel sundt, men vi kan jo beholde litt folkeskikk selvom vi er på internett. Jeg kan nok la meg bli provosert og har kanksje provosert andre, jeg kan mene at en mening om en sak er helt bak mål, og være veldig uenig med en, men om en annen sak kan jeg sikkert være enig med den samme. Og det er vel meningen at moderatorene skal fjerne de innleggene som blir litt vel saftige der, men ellers så får man behandle andre her som man vil bli behandlet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå