Gå til innhold

Håpløst forelsket i 4 år(!) i en jeg ikke kan få

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har altså vært forelsket i en 10 år eldre kollega i 4 år. Forelskelsen går litt opp og ned, men jeg ser alltid etter bilen hans når jeg kommer på jobb om morgenen, og blir veldig skuffet om han er borte fra jobb en dag. 

Vi samarbeider mye, og har god kjemi. Glimt i øyet, tuller mye. Han gir meg komplimenter hver uke for både faglige ting, men gjerne også utseende (ikke upassende). Han terger meg litt, veldig flink til å få meg til å føle meg betydningsfull og sett. Noen ganger blir jeg helt satt ut av hvor fine ting han sier til meg! Jeg kan si fine tilbake selv, tøyser og terger han selv, men mer forsiktig ift komplimenter for utseendet.

Han tar noen ganger initiativ til klem og litt fysisk kontakt, men bare av og til. Måler meg nok med blikket av og til.

Han er nok litt sånn flørtende og karismatisk av natur, har sett tendenser til at han er litt sånn med andre også.. (men ikke alle) 

Vi er begge i forhold, og han snakker stadig om kona si. 

hvordan skal jeg få det til å gå over? Det er akkurat som om jeg er «hektet» på følelsen ?! 

jeg er forøvrig veldig glad i min samboer, og vi har det fint sammen. 

blir sliten av dette. Noen råd ? 

Anonymkode: bfb9e...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjæresten min og jeg var hemmelig forelsket i hverandre i 20 år.

Ingen av oss trodde den andre likte seg, og turte aldri si det. Jeg var i forhold og han fant en dame til slutt. 

Ved en tilfeldighet sa han det til meg 20 år senere, da det var slutt mellom han og kjæresten. 

Da ble vi endelig sammen.

Anonymkode: c833f...c55

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert; alt bleker med tiden. Bytt jobb fort som svint.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere barn? 

Anonymkode: 6b7be...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trekk deg unna og slutt mate hekten. 

Anonymkode: a7ec8...cd6

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En av de tingene jeg synes du burde er å flørte mer med han og samtidig være tydelig at du ønsker å innlede et seksuelt forhold med han. 

Følg følelsene dine, dette kan være mannen i ditt liv. 

Anonymkode: 1cf7d...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Se for deg at dere ligger sammen - hva skjer så? Eventuelt at dere begge gir opp nåværende forhold for hverandre, hva da? Spennende helt til neste forelskelse? 

Anonymkode: e395c...26b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært forelska i en kompis i tre år, det er så frustrerende. Vi har samme hobby og treffer hverandre flere ganger i uka på grunn av det, det er helt horribelt å ha det sånn 😕 Så du har all min medfølelse ❤️ Kan du bytte jobb? 

Anonymkode: d0c8c...90a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg har altså vært forelsket i en 10 år eldre kollega i 4 år. Forelskelsen går litt opp og ned, men jeg ser alltid etter bilen hans når jeg kommer på jobb om morgenen, og blir veldig skuffet om han er borte fra jobb en dag. 

Vi samarbeider mye, og har god kjemi. Glimt i øyet, tuller mye. Han gir meg komplimenter hver uke for både faglige ting, men gjerne også utseende (ikke upassende). Han terger meg litt, veldig flink til å få meg til å føle meg betydningsfull og sett. Noen ganger blir jeg helt satt ut av hvor fine ting han sier til meg! Jeg kan si fine tilbake selv, tøyser og terger han selv, men mer forsiktig ift komplimenter for utseendet.

Han tar noen ganger initiativ til klem og litt fysisk kontakt, men bare av og til. Måler meg nok med blikket av og til.

Han er nok litt sånn flørtende og karismatisk av natur, har sett tendenser til at han er litt sånn med andre også.. (men ikke alle) 

hvordan skal jeg få det til å gå over? Det er akkurat som om jeg er «hektet» på følelsen ?! 

Tipper du har noe trist eller tungt du bærer på eller står ovenfor, så har besettelsen på denne fyren blitt en flukt fra det. 

Anonymkode: 862e9...950

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere barn? 

Anonymkode: 6b7be...b5e

Ja, vi har barn begge 2. altså; jeg ønsker jo ikke å være utro eller bryte opp mitt samboerforhold! Jeg ønsker det skal gå over UTEN å bytte jobb… samtidig så gir det litt ekstra motivasjon til å gå på jobb, men det er slitsomt å «lengte» etter noen jeg ikke kan få, og som jeg heller ikke ville hatt om jeg hadde muligheten. Det er det ikke verdt. Jeg har en fantastisk samboer! 

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En av de tingene jeg synes du burde er å flørte mer med han og samtidig være tydelig at du ønsker å innlede et seksuelt forhold med han. 

Følg følelsene dine, dette kan være mannen i ditt liv. 

Anonymkode: 1cf7d...cf1

Tror ikke han vil noe… jeg vil jo heller ikke det (kun i fantasien) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tipper du har noe trist eller tungt du bærer på eller står ovenfor, så har besettelsen på denne fyren blitt en flukt fra det. 

Anonymkode: 862e9...950

Har mine greier, så du har kanskje rett i at det kan bli en «flukt». Samtidig så har jeg jo egentlig alt jeg trenger.. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært forelska i en kompis i tre år, det er så frustrerende. Vi har samme hobby og treffer hverandre flere ganger i uka på grunn av det, det er helt horribelt å ha det sånn 😕 Så du har all min medfølelse ❤️ Kan du bytte jobb? 

Anonymkode: d0c8c...90a

Takk som deler ❤️

Ønsker ikke å bytte jobb enda, kanskje om noen år. Det er så mange grunner til det. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 18.24):

Hei! 

Enten må du fortelle han at du vil ha mer avstand til han, ellers så må du fortelle han hva du føler. Å kjenne på dette i 4 år er ikke bra for deg, det spiser opp mye av din tid og energi. Hva hvis han er håpløst forelsket i deg også? Det vil du aldri finne ut, ikke hvis du ikke tar det første steget. 

Hvis du hadde sagt det med avstand, så kan det kanskje trigge noe i han? Hvem vet? Kanskje han da ville innsett hvor mye han liker deg, og kanskje hvor mye han er forelsket i deg. 

Anonymkode: b3117...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver lenger opp her at du ikke ønsker å bryte ut av ditt forhold, men hvorfor beskriver du deg da som håpløst forelsket i den andre mannen? Og så betegner du forholdet til samboeren din som; Vi har det bra sammen. Det høres ut som om du føler mye for kollegaen din, 

Anonymkode: b3117...0f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

100 prosent hekt! Har vært der selv! Da jeg kom ut av det, var jeg ikke litt interessert i ham lenger! Varte 6 år her. I dag forstår jeg ikke hvorfor jeg trodde han var «the one» (han er en fin fyr altså). Kunne aldri falt for ham igjen. 

Anonymkode: 41bbe...d89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

100 prosent hekt! Har vært der selv! Da jeg kom ut av det, var jeg ikke litt interessert i ham lenger! Varte 6 år her. I dag forstår jeg ikke hvorfor jeg trodde han var «the one» (han er en fin fyr altså). Kunne aldri falt for ham igjen. 

Anonymkode: 41bbe...d89

Please, tell us more! Hva gjorde du for å komme over? Er i lignende situasjon som ts. Og frykter det eneste som hadde hjulpet, er å bytte jobb😩

Anonymkode: 10850...741

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i en lignende situasjon.

Vi hadde det likedan, begge to. Og begge hadde familie.

Det som vi gjorde (vi var ikke utro, men det var veldig sterke følelser mellom oss) var at han begynte å jobbe et annet sted. Vi kom oss unna hverandre i hverdagen.

Nå endte jeg opp med å bli skilt likevel, mange år senere, men angrer ikke på det valget som vi tok. Det var til det beste den gangen.

Tror derfor dere bør distansere dere fra hverandre. Nå vet vel ikke du hva han føler, og kanskje han er slik med andre også, så da blir det du som må skifte arbeidssted/stilling. Sterke følelser blir ikke alltid borte, og det å møtes hver dag, vel...

Anonymkode: ea639...e78

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 21.00):

Ja, vi har barn begge 2. altså; jeg ønsker jo ikke å være utro eller bryte opp mitt samboerforhold! Jeg ønsker det skal gå over UTEN å bytte jobb… samtidig så gir det litt ekstra motivasjon til å gå på jobb, men det er slitsomt å «lengte» etter noen jeg ikke kan få, og som jeg heller ikke ville hatt om jeg hadde muligheten. Det er det ikke verdt. Jeg har en fantastisk samboer! 

TS

Hva er egentlig problemet her?

Jeg leser dette:

1: Du har en fantastisk partner og fantastiske barn. Dette er et liv du ikke vil endre.

2: Du har en god kollega som du samarbeider godt med både faglig og personlig. 
3: Du har varme følelser overfor kollegaen, men dette representerer ikke et problem utover hva du opplever som et moralsk dilemma.

4 : Dette har pågått i lang tid uten å skape egentlige problemer, og ingenting konkret tilsier at dette vil endre seg.

Jeg sier du bare skal nyte situasjonen med å trives både hjemme og på jobb. Du er et etisk menneske og du vil ikke gi forelskelsen næring, noe kollegaen din åpenbart registrerer og respekterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du mene at du har det fint i forholdet med en mann du fører bak lyset?

Hadde du liker at typen din siklet på en annen dame bak ryggen din i fire år?

Gjør din mann døde tjeneste og gjør det slutt.

Anonymkode: 6edcc...f03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...