Gå til innhold

skvises ut av arbeidslivet, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei det er realiteten i arbeidslivet, andre kollegaer ønsker ikke kronisksyke kollegaer. De er en belastning og det er en ganske ubetydelig jobb om tilretteleggingen ikke skal belaste andre. 
Du kan mene det du vil, men som kronisk syk er det en kamp å stå i arbeidslivet som syk. Ingen vil ha deg, til og med ikke kollegaer. Det kan jo hende du er litt mer ustabil enn andre. 
Heldig som ikke opplever dette, men det er dette som er realiteten til de fleste syke. 
Du kan sikkert høre med nav også hvor mange på aap som er på arbeidsutprøvning i bedrift som da får jobb. 

Anonymkode: 9f87d...ce9

Jøss. Så det som er din erfaring gjelder for alle? Du fremstår som bombastisk og bitter. Andres erfaring er like mye verdt som din.

Anonymkode: 3c6b3...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei det er realiteten i arbeidslivet, andre kollegaer ønsker ikke kronisksyke kollegaer. De er en belastning og det er en ganske ubetydelig jobb om tilretteleggingen ikke skal belaste andre. 
Du kan mene det du vil, men som kronisk syk er det en kamp å stå i arbeidslivet som syk. Ingen vil ha deg, til og med ikke kollegaer. Det kan jo hende du er litt mer ustabil enn andre. 
Heldig som ikke opplever dette, men det er dette som er realiteten til de fleste syke. 
Du kan sikkert høre med nav også hvor mange på aap som er på arbeidsutprøvning i bedrift som da får jobb. 

For mange er dette dessverre helt riktig. Mange arbeidsplasser kan ikke ha ansatte som ikke kan yte 100% eller er ustabile på annet vis. Jeg synes IKKE det er riktig eller bra, tvertimot synes jeg det er helt tragisk hvor brutalt arbeidslivet har blitt, selv om det er bred politisk enighet om at sykefraværet må ned, flere må inn i arbeidslivet av de som står utenfor osv. Jeg får det ikke til å gå opp når jeg ser hvordan mange arbeidsplasser er. 

Anonymkode: 53a6d...47d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jøss. Så det som er din erfaring gjelder for alle? Du fremstår som bombastisk og bitter. Andres erfaring er like mye verdt som din.

Nei, om man er syk så er man ofte på behandling og utredning å møter likesinnede, så har man også statistikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, om man er syk så er man ofte på behandling og utredning å møter likesinnede, så har man også statistikken. 

Og jeg har jobb, og opplever at lederen min kjemper samme meg. Så jeg snakker ikke for meg selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min erfaring er fremdeles ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...