Gå til innhold

Hva svarer du pågående selgere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En gang tok jeg telefonen uten å tenke så meg om. Selger så klart som ville jeg skulle abbonere på noe. Jeg sa flere ganger at jeg ikke var interessert,men selgeren ignorerte det jeg sa. Hver gang jeg svarte jeg ikke var interessert så sa han skal vi si det sånn da, at jeg sender en melding etterpå som du må svare ja på. Endte med at jeg avbrøt samtalen  da jeg ikke kom noen vei. Jeg fikk faktisk en melding selv om jeg ikke hadde sagt ja til det. Svarte ikke på den. 

Nå ser jeg bedre etter på skjermen før jeg tar telefonen. 

Har de lov til å være så frekke og pågående?

Hva pleier du å svare?

Anonymkode: bbf51...ba3

Tar aldri telefonen om jeg ikke kjenner nummeret.... 
Søker det alltid opp før jeg av noen grunn svarer på noe..

Men tidligere sa jeg bare nei takk, la på, og til slutt blokk.....

Jeg hater det egentlig, for jeg føler jo med de som jobber der.... Og jeg klarer sjeldent å si nei, ut av dårlig samvittighet, Vet det virker  teit... Men beste for meg er å ikke svare......

Anonymkode: 024ed...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg lar de sjelden prate seg ferdig/tom, jeg bare svarer nei takk, er ikke interessert, så legger jeg på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (45 minutter siden):

Jeg ta telefoner med ukjent nummer, og det er nok en av de tingene jeg virkelig ikke liker at følger med det å være frivillig. Jeg takker likevel bare vennlig nei, og har lært meg å bli litt hard. Si nei takk, og ønske de en fin dag, og legge på. Trenger ikke å være frekk, for det er ingen enkel jobb, men de får ikke noe salg av meg heller «for å være grei». En mellomting. Det er helt innenfor å være vennlig, men bestemt og si «nei takk, er ikke interessert» og «ha det bra» og legge på. 
Normalt vil de prøve å smette inn og prøve å selge, og du kan ikke (alltid) høre på alt mulig heller. 

Jeg sier av prinsipp ikke ja til noe per telefon uansett, så jeg vil ha det skriftlig, og aller helst oppsøke det selv, og sjekke ut, så jeg er virkelig ikke interessert i samme hva de ringer for, så da sparer en allés tid med å få det fort overstått. 

Du kan gå inn på brev.no og reservere deg selv mot telefonselgere. Da har de ikke lov til å ringe deg for å selge noe.

Anonymkode: 37462...154

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkefru skrev (36 minutter siden):

jeg lar de sjelden prate seg ferdig/tom, jeg bare svarer nei takk, er ikke interessert, så legger jeg på

Opplever dette så sjelden, kanskje 1-3 ganger i året. Da fra firmaer/organisasjoner jeg allerede har/har hatt et forhold til pga gjorde som foreslått under for mange år siden (da i Brønnøysundregisteret)

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan gå inn på brev.no og reservere deg selv mot telefonselgere. Da har de ikke lov til å ringe deg for å selge noe.

Anonymkode: 37462...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er uheldig å tar disse telefonene spør jeg alltid om de er selgere, hvor mange svarer nei. Når de da begynner å legge ut deres fantastiske tilbud så svarer jeg at jeg liker ikke folk som lyver og samtalen blir fort over. Svarer de ja til at de er selger, sier jeg kort og enkelt at jeg ikke er interessert og legger på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg svarer at jeg ikke har råd - er blakk

Anonymkode: f9236...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En gang tok jeg telefonen uten å tenke så meg om. Selger så klart som ville jeg skulle abbonere på noe. Jeg sa flere ganger at jeg ikke var interessert,men selgeren ignorerte det jeg sa. Hver gang jeg svarte jeg ikke var interessert så sa han skal vi si det sånn da, at jeg sender en melding etterpå som du må svare ja på. Endte med at jeg avbrøt samtalen  da jeg ikke kom noen vei. Jeg fikk faktisk en melding selv om jeg ikke hadde sagt ja til det. Svarte ikke på den. 

Nå ser jeg bedre etter på skjermen før jeg tar telefonen. 

Har de lov til å være så frekke og pågående?

Hva pleier du å svare?

Anonymkode: bbf51...ba3

Det er bare å "legge på røret".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiller veldig ofte stokk dum sånn at de kaster bort tiden sin og jeg/vi får en god latter ut av det (såfremt jeg har tid til det selv da)! Setter dem ofte på høyttaler i heimen også, så resten av de jeg bor med også har mulighet til å bli underholdt!😂

"Hei, snakker jeg med xx?", "Jaa?", "Jeg ringer fra *strømselskap*, vi har tilbud på strøm" "Åja, men jeg har strøm! Trenger ikke mer strøm enn det jeg allerede har i huset egentlig... Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av den hvis det kommer enda mer liksom for jeg har ikke batterier til å ha den på😬

"Jeg ringer fra *telefonselskap*, billig billig", "Ååå... Men jeg har allerede telefon med abonnement og den virker helt fint så lenge jeg husker å lade den... Så da er det nok ikke så lurt å bytte😔

"Jeg ringer fra *kryssordblad* og har tilbud", "Åja, men du skjønner, jeg har dysleksi, og forrige abonnement var en spøk fra noen venner så det var ikke så gøy egentlig for jeg klarte ingen av oppgavene men bladene bare fortsatte å komme i posten hele tiden....😥" (no offence til de som faktisk har dysleksi, for det er en kjip ting å ha!)

Nekter alltid å tro på at tilbudet de kommer med kan være sant, fordi det jeg har allerede er suuuperbillig uansett hva de sier (men å huske hvor mye jeg betaler for strøm/telefon/hva enn går selvfølgelig ikke når de spør om det), så det kan umuuuulig stemme at det går an å selge hva enn de selger billigere enn det jeg allerede har😇

Alle disse kan dras ut i det uendelige! Det som er litt trist er at jeg nesten aldri blir oppringt av telefonselgere lenger, og jeg kan viiiiirkelig ikke forstå hvorfor!😂😂

Har hatt veldig lange samtaler med noen selgere hvor de fort har skjønt at de snakker med en kverulant trønder, og allikevel har et håp om å få solgt det de har å tilby hvis de bare jobber lenge nok med saken, men til nå er det ingen som har lykkes!😃

Hvis jeg ikke har tid, så sier jeg bare det, ønsker dem en god dag og legger på - har ingen grunn til å være uhøflig, de har tross alt en (etter min mening) kjip jobb!

Anonymkode: 5ec50...125

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier tydelig ifra med en gang "jeg er dessverre ikke interessert, jeg trives så godt med det jeg har fra før, men du må ha en god dag". Noen ganger sier jeg "oi, du jeg er midt oppi noe, må løpe, hadeeee".

Anonymkode: d9a23...312

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min bestefar som er litt hissigpropp ble ringt av en selger som spurte smiskende "hvordan er været i Grimstad i dag da?" 

Så svarte han "det skal du gi faen i å bry deg om!" 

Han holdt på med noe arbeid på hytta😂😂😂😂

Anonymkode: d9a23...312

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar dem snakke ferdig, og så sier jeg "Jeg tror jeg må si nei takk til det jeg."

Hvis de fortsetter å mase sier jeg at jeg ikke er interessert, ha det bra da, og så legger jeg på. Er aldri uhøflig mot dem, for jeg syns jo litt synd på dem, det er ikke noen lett jobb de har... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarer høflig at jeg ikke er interessert. Om de ikke gir seg med det, avbryter jeg og sier mer bestemt at jeg aldri vil bli interessert og at de heller bør ringe noen andre før jeg kjapt avslutter med "ha en fortsatt god dag" og legger på. 

De blir dyttet til å være pågående, så jeg forholder meg rolig og høflig, men bestemt. 

Anonymkode: 94257...627

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tlf salg er ikke noe problem her, da jeg ikke tar tlf når ukjente nr ringer 😊

Om det er salg på gaten/kjøpesenter så sier jeg enkelt og greit at jeg ikke har tid og så går jeg videre. Ser jeg dem på forhånd, går jeg en annen vei. Evt. later som er opptatt med noe på tlf 😊 

Min far er har en veldig enkel tilnærming til det der; han sier nei takk og legger på 😊

Generelt sett hater jeg tlf salg. Om jeg ønsker å støtte opp om veldedig arbeid, så vil jeg velge det selv og ikke bli "påtvunget" av andre 🙄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svarer: skaff deg en fornuftig jobb og slutt å kaste bort tiden på å terrorisere folk. 

Anonymkode: 1eee4...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg reserverte mot telefonselgere på brreg. Når det ringte en selger noterte jeg meg firma, navnet på selger og dato/tidspunkt og ga beskjed om at de var "svartelistet" i 1 år, ga også beskjed om at hvis det er et produkt jeg ønsker så tar JEG kontakt. Om de ringte igjen refererte jeg til hva jeg hadde sagt forrige gang men at nå var de "svartelistet" i 3 år. For meg virket det, på mange år var det ingen som ringte den tredje gangen. Men for alt jeg vet kan det jo være at de trodde jeg var en skikkelig tulling som de ikke turte å ringe igjen 😂

Etter at jeg reserverte meg mot telefonselgere på brreg så har det ikke ringt noen selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg var selger for noen år siden, å makan til drittjobb! Hadde KUN provisjon og tok jobben fordi jeg var arbeidsledig og måtte ta hva enn jeg kunne få inntekt fra (var heldigvis ikke i den jobben lenge). Jeg prøver derfor å først være hyggelig mot den som ringer, for de møter mange *klikk* i løpet av en dag, funker det ikke å si «nei takk jeg er ikke interessert, men ha en fin dag» så sier jeg enkelt og greit «nei takk» og legger på. 

Anonymkode: d1dc8...88d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Får du provisjon?"

"Ja"

"Da kaster du bort pengene dine ved å snakke med meg"

Anonymkode: 08744...445

Ja, men det bør du først si etter at du har holdt samtalen gående i en halvtime..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Nei takk» *klikk*

Overhode ikke vanskelig synes jeg. 

Anonymkode: 2932a...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert. Ha en god dag og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...