AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Del Skrevet 7. mars En gang tok jeg telefonen uten å tenke så meg om. Selger så klart som ville jeg skulle abbonere på noe. Jeg sa flere ganger at jeg ikke var interessert,men selgeren ignorerte det jeg sa. Hver gang jeg svarte jeg ikke var interessert så sa han skal vi si det sånn da, at jeg sender en melding etterpå som du må svare ja på. Endte med at jeg avbrøt samtalen da jeg ikke kom noen vei. Jeg fikk faktisk en melding selv om jeg ikke hadde sagt ja til det. Svarte ikke på den. Nå ser jeg bedre etter på skjermen før jeg tar telefonen. Har de lov til å være så frekke og pågående? Hva pleier du å svare? Anonymkode: bbf51...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Del Skrevet 7. mars Pleier bare å avbryte og si jeg ikke er interessert. Ha det bra. Klikk Anonymkode: ae823...72d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 7. mars #3 Del Skrevet 7. mars «Nei takk» så legger jeg på. Uansett om de sier noe mer. De spiller på norsk høflighet om at man svarer og ikke legger på når noen snakker. Drit i det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har de lov til å være så frekke og pågående? Hva pleier du å svare? Anonymkode: bbf51...ba3 "Nei takk, ha det bra". Anonymkode: af849...64c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Del Skrevet 7. mars «Nei, takk. Jeg er ikke interessert». Fortsetter vedkommende å mase og ignorere dette, gjentar jeg det samme og sier «Nå legger jeg på». Og så avslutter jeg samtalen. Anonymkode: 58d0a...356 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Del Skrevet 7. mars "Får du provisjon?" "Ja" "Da kaster du bort pengene dine ved å snakke med meg" Anonymkode: 08744...445 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Del Skrevet 7. mars "Ikke interessert, ha en fin dag" så legger jeg på. Ofte sier jeg bare det i det de presenterer hvilken bedrift de ringer på vegne av. Anonymkode: f24c7...393 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 7. mars #8 Del Skrevet 7. mars Om en selger ringer, legger jeg på uten å si noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #9 Del Skrevet 7. mars Da sier jeg at jeg ikke er interessert, han/hun fortsetter og bable og jeg avbryter med, jeg sa jeg ikke var interessert, og for at hverken jeg eller du skal kaste bort tiden vår, så avslutter vi denne samtalen nå, ha en fin dag videre, klikk....... Anonymkode: e1f83...dde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #10 Del Skrevet 7. mars Jeg tar aldri tlf om det ikke er fra et tlfnr jeg kjenner til. Anonymkode: c28a2...ca6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstatisk Skrevet 7. mars #11 Del Skrevet 7. mars Er det en selger, jeg takker høffelig nei til tilbudet ( hvis det ikke er interessant) og ønsker personen en fortsatt fin dag på jobb, og noen ganger ønsker lykke til med salget videre. Det å være selger er sykt krevende, så det å få et litt hyggelig nei kan redde selgerens dag, de får for det meste kjeft og drittsvar. Er det selgere for telefonabonoment eller Internett, sier jobben betaler det. Da prøver jeg også å si noe hyggelig og ønske vedkommende lykke til videre, ha en fin dag. Selgere som ikke gir seg er desperate selgere som oftest. Levere de ikke til budsjettet den mnd så er det fyken fra jobben. 😰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Del Skrevet 7. mars Nå kom jeg på jeg skulle si opp Viasat abbonement for mange år siden da jeg hadde bestilt en billigere tv pakke. Personen jeg snakket med nektet meg å si opp abonnementet og spurte i tillegg om jeg hadde bestilt det nye abbonementet selv 😄🙄 Ja jeg skjønner ikke hvem andre som skulle gjort det for meg svarte jeg. Jeg måtte til slutt si at jeg skulle ringe opp igjen senere, for personen nektet å gi seg. Fikk hjelp av pappa som ringte og kjeftet på dem 😄 Anonymkode: bbf51...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Del Skrevet 7. mars Ringer det et nummer jeg ikke kjenner, tar jeg ikke telefonen. Sjekker hvem det er, og blokkerer hvis det er selgere.. Anonymkode: 87d1b...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #14 Del Skrevet 7. mars Jeg sier at jeg har reservert meg mot salg (noe som er mulig å gjøre), så hvis en selger da ringer (noe som har skjedd to ganger på 15 år ), så er det faktisk selgeren som legger på fort. De sier til og med unnskyld til meg - å og føyer til at de må oppdatere listene sine. 😂 Aner ikke om de får bor hvis de ringer til noen som har reservert seg. Så du kan sikkert si noe av det samme og/eller rett og slett bare reservere deg mot salg. Anonymkode: 23c02...9a0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aner ikke om de får bor hvis de ringer til noen som har reservert seg. Anonymkode: 23c02...9a0 Om de får bot,skulle det stå. Anonymkode: 23c02...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #16 Del Skrevet 7. mars "jeg er fattig, så har ikke råd. Hadet bra" Anonymkode: 03d5f...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #17 Del Skrevet 7. mars "Mamma er ikke hjemme", uansett om det er på tlf eller noen som kommer på døren. Ser ung ut, men fyller 30 i år, så usikker på hvor lenge dette fortsatt kan funke. Anonymkode: cf331...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #18 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En gang tok jeg telefonen uten å tenke så meg om. Selger så klart som ville jeg skulle abbonere på noe. Jeg sa flere ganger at jeg ikke var interessert,men selgeren ignorerte det jeg sa. Hver gang jeg svarte jeg ikke var interessert så sa han skal vi si det sånn da, at jeg sender en melding etterpå som du må svare ja på. Endte med at jeg avbrøt samtalen da jeg ikke kom noen vei. Jeg fikk faktisk en melding selv om jeg ikke hadde sagt ja til det. Svarte ikke på den. Nå ser jeg bedre etter på skjermen før jeg tar telefonen. Har de lov til å være så frekke og pågående? Hva pleier du å svare? Anonymkode: bbf51...ba3 Når folk ikke forstår at nei, betyr nei, enten det er sex eller telefonselgere, så er det bare å bryte samtalen. Nei, ved sex er betydelig vanskeligere om nei ikke blir akseptert. Anonymkode: 37462...154 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #19 Del Skrevet 7. mars Jeg har reservert meg, så får ikke sånne telefoner Anonymkode: 57fcd...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7. mars #20 Del Skrevet 7. mars Jeg må ta telefoner med ukjent nummer, og det er nok en av de tingene jeg virkelig ikke liker at følger med det å være frivillig. Jeg takker likevel bare vennlig nei, og har lært meg å bli litt hard. Si nei takk, og ønske de en fin dag, og legge på. Trenger ikke å være frekk, for det er ingen enkel jobb, men de får ikke noe salg av meg heller «for å være grei». En mellomting. Det er helt innenfor å være vennlig, men bestemt og si «nei takk, er ikke interessert» og «ha det bra» og legge på. Normalt vil de prøve å smette inn og prøve å selge, og du kan ikke (alltid) høre på alt mulig heller. Jeg sier av prinsipp ikke ja til noe per telefon uansett, så jeg vil ha det skriftlig, og aller helst oppsøke det selv, og sjekke ut, så jeg er virkelig ikke interessert i samme hva de ringer for, så da sparer en allés tid med å få det fort overstått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå