AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Gravid med hyperemesis. Ble først sykemeldt 2 uker, nå 4 uker. Idag fikk jeg telefon fra sjefen om å stille opp på møte for å lage oppfølgingsplan til NAV? aldri vært borti dette før, så vet ikke hva det går ut på. Jeg jobber i helsetjenesten, 3-delt turnus. Noen som vet hva dette går ut på? Og kommer leder til å kunne presse meg tilbake på jobb? akkurat nå ligger jeg som et slakt hele dagen, ikke kapasitet til noe. Klarer ikke lage meg mat engang. skjønber ikke hvordan jeg skal komme meg tilbake på jobb i min tilstand. Anonymkode: b0b30...975
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Skrevet 7. mars Nei. Oppfølgingsplan skal egentlig lages for alle sykmeldte før så og så mange uker. Sendes til lege. Og til Nav på forespørsel. Er dokumentasjon på at du får tilrettelegging du trenger for å kunne jobbe det du kan. Du kan lese om det på nav sine sider. Anonymkode: cedfc...712 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars Det er bare ett møte hvor dere snakker sammen om det kunne finnes muligheter for tilrettelegging eller ikke. Det skal skrives ned og sendes til nav. Anonymkode: 3a335...bee
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars Jeg ble kalt inn til et slikt møte da jeg var gravid og sykemeldt pga svangerskapskvalme (var sykemeldt hele svangerskapet på grunn av det). Jeg tror det er en formalitet for å se om det kan tilrettelegges og for å forebygge at man havner utenfor arbeidslivet. Da jeg stilte spørsmål ved om det var nødvendig med et slikt møte siden sykemeldingsårsak var svangerskapskvalme relatert til graviditet og jeg ikke så for meg hvordan det skulle tilrettelegges noe for å slippe kvalme så besluttet de å ikke ha møtet likevel. Mener også at lege sendte inn dialogmelding til NAV vedr det. Leder kan jo ikke presse deg til jobb, det er jo lege som har sykemeldt deg. Har du en god leder så tilrettelegger leder slik at det skal være mulig for deg å jobbe, også senere i graviditeten når kvalmen gir seg. Noe av tilretteleggingen er jo bla. å ikke jobbe natt mens du er gravid (obs. du skal likevel ha nattilleggene), jobbe mer administrativt, gå på topp, ikke utsette for smitte etc. Anonymkode: 4a20b...300
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars Det er helt normalt og i slike tilfeller bare en formalitet. Det er NAV som stiller kravet, ikke arbeidsgiver Var igjennom det selv forrige svangerskap og møtte bare forståelse. Anonymkode: 91055...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå