Gå til innhold

ADHD-medisiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planen er å teste ut medisiner og jeg skal ta diverse prøver neste uke for å sjekke om jeg faktisk kan ta dem. Hvor fort får man resept etter at prøvene er tatt, og er det lege eller psykiater som ordner dette?

Er det noen her som har erfaring med ulike type medisiner og som ønsker å dele?

Anonymkode: 7b68d...f30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine medisiner av psykiater, men kan ikke huske at jeg tok noen prøver først 🤔 

Prøvde Ritalin som gjorde meg urolig i kroppen (men rolig i hodet, var rart og ubehagelig), og nå tar jeg Balidax (tidligere Aduvanz) som fungerer mye bedre. Men sånt er så individuelt, du må bare prøve og finne ut om noe/hva som passer for deg 😊

Anonymkode: 93caf...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok blodprøver og ekg, og fikk resept idet prøvesvarene var klare.

Startet på ritalin, men det ødela fullstendig søvnen min, så fikk byttet over til aduvanz etter noen uker. Den funker kjempefint for meg, og har ingen merkbare bivirkninger.

Anonymkode: 99831...684

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg fikk mine medisiner av psykiater, men kan ikke huske at jeg tok noen prøver først 🤔 

Prøvde Ritalin som gjorde meg urolig i kroppen (men rolig i hodet, var rart og ubehagelig), og nå tar jeg Balidax (tidligere Aduvanz) som fungerer mye bedre. Men sånt er så individuelt, du må bare prøve og finne ut om noe/hva som passer for deg 😊

Ja, glemte å si at jeg overhodet ikke får sove på Balidax. Men tar Quietiapin på kvelden, da sovner jeg likevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker elevanse (aduvanz) og attentin, men har kun prøvd disse. Var heldig med at de første medisinene vi prøvde passet for meg.

Anonymkode: 268fe...8e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i gang med utredningen nå, og vil gjerne vite mer jeg også.

Tok blodprøver og EKG på legekontoret i forbindelse med henvisningen

Anonymkode: 553c6...c9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lov å prøve oppstartdose før prøvesvar var klar. Tok EKG og målte blodtrykk. En blodprøve også, husker ikke hva den måler. 

Anonymkode: 03dd2...799

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 17.29):

Planen er å teste ut medisiner og jeg skal ta diverse prøver neste uke for å sjekke om jeg faktisk kan ta dem. Hvor fort får man resept etter at prøvene er tatt, og er det lege eller psykiater som ordner dette?

Er det noen her som har erfaring med ulike type medisiner og som ønsker å dele?

Anonymkode: 7b68d...f30

Hei. Dette er det psykiater som fikser. Før lege overtar.  Medisiner er umulig å svare på .  Noe fungere for noen og noen fungere de ikke på.  Det viktigste er at du høre med de som står deg nermest som kjenner deg og dine egne erfaringer.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...