Gå til innhold

Er det noen her som har lest Koranen? Hva er deres tanker om innholdet, spesielt i sammenligning med andre religiøse tekster som Bibelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koranen regnes i islam som Guds direkte ord, åpenbart til profeten Muhammed. I motsetning til Bibelen, som består av ulike tekster skrevet av flere forfattere over tid, er Koranen bevart på arabisk slik den opprinnelig ble åpenbart. Hva er deres tanker om innholdet, spesielt fra et litterært perspektiv?

Anonymkode: b2776...200

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytter!!!!

Anonymkode: f110b...3e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke at muhammed hadde sex med en 9 åring som lekte med dukker og han skal liksom være et forbilde, du kan søke det verset opp.  

Anonymkode: a0ff8...215

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker ikke at muhammed hadde sex med en 9 åring som lekte med dukker og han skal liksom være et forbilde, du kan søke det verset opp.  

Det er ikke et vers fra Koranen, det er fra Hadith. Håper du føler deg lettet etter å ha nevnt noe helt irrelevant til tråden for å spre hat!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lest begge selv om det er veldig veldig veldig lenge siden. Det som står igjen, og som godt kan være feil, er at begge bærer umiskjennelig preg av å være skrevet i et stammesamfunn for nærmere 2000 år siden. Jeg tenker at tekstene må lese utfra den tiden de er skrevet og at ikke alt må tas bokatavelig.

Anonymkode: 0271e...a72

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
blackfirex skrev (13 timer siden):

Det er ikke et vers fra Koranen, det er fra Hadith. Håper du føler deg lettet etter å ha nevnt noe helt irrelevant til tråden for å spre hat!

Hadith og koranen henger sammen akkurat som bøkene i bibelen henger sammen! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadith og koranen henger sammen akkurat som bøkene i bibelen henger sammen! 

Forskjellen er at Koranen ses på som Guds direkte ord, mens Hadithene er korte fortellinger om profeten Muhammad som ble kompilert 200 år etter at han døde. Hvordan kan du sammenligne det med bøker i Bibelen? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
blackfirex skrev (1 time siden):

Forskjellen er at Koranen ses på som Guds direkte ord, mens Hadithene er korte fortellinger om profeten Muhammad som ble kompilert 200 år etter at han døde. Hvordan kan du sammenligne det med bøker i Bibelen? 

Muslimer må følge hadith som koranen dem utelukker ikke haditen det har dem aldri gjort i kulturen. Dette har jeg snakket med flere muslimer om så jeg vet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert Bibelen, og vokst opp med gode muslimske venner. Men da jeg tok fatt i å lese koranen ble jeg redd for muslimer og skjønner hvorfor det er så mye undertrykkelse i muslimske land.

Anonymkode: 398b7...908

AnonymBruker
Skrevet

Chat Gpt er flink til sånt.

Anonymkode: 963bb...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...