AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Koranen regnes i islam som Guds direkte ord, åpenbart til profeten Muhammed. I motsetning til Bibelen, som består av ulike tekster skrevet av flere forfattere over tid, er Koranen bevart på arabisk slik den opprinnelig ble åpenbart. Hva er deres tanker om innholdet, spesielt fra et litterært perspektiv? Anonymkode: b2776...200 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars Liker ikke at muhammed hadde sex med en 9 åring som lekte med dukker og han skal liksom være et forbilde, du kan søke det verset opp. Anonymkode: a0ff8...215 5
blackfirex Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Liker ikke at muhammed hadde sex med en 9 åring som lekte med dukker og han skal liksom være et forbilde, du kan søke det verset opp. Anonymkode: a0ff8...215 Det er ikke et vers fra Koranen, det er fra Hadith. Håper du føler deg lettet etter å ha nevnt noe helt irrelevant til tråden for å spre hat! 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars Har lest begge selv om det er veldig veldig veldig lenge siden. Det som står igjen, og som godt kan være feil, er at begge bærer umiskjennelig preg av å være skrevet i et stammesamfunn for nærmere 2000 år siden. Jeg tenker at tekstene må lese utfra den tiden de er skrevet og at ikke alt må tas bokatavelig. Anonymkode: 0271e...a72 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars blackfirex skrev (13 timer siden): Det er ikke et vers fra Koranen, det er fra Hadith. Håper du føler deg lettet etter å ha nevnt noe helt irrelevant til tråden for å spre hat! Hadith og koranen henger sammen akkurat som bøkene i bibelen henger sammen! Anonymkode: a0ff8...215 2 1
blackfirex Skrevet 8. mars #7 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadith og koranen henger sammen akkurat som bøkene i bibelen henger sammen! Anonymkode: a0ff8...215 Forskjellen er at Koranen ses på som Guds direkte ord, mens Hadithene er korte fortellinger om profeten Muhammad som ble kompilert 200 år etter at han døde. Hvordan kan du sammenligne det med bøker i Bibelen? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #8 Skrevet 8. mars blackfirex skrev (1 time siden): Forskjellen er at Koranen ses på som Guds direkte ord, mens Hadithene er korte fortellinger om profeten Muhammad som ble kompilert 200 år etter at han døde. Hvordan kan du sammenligne det med bøker i Bibelen? Muslimer må følge hadith som koranen dem utelukker ikke haditen det har dem aldri gjort i kulturen. Dette har jeg snakket med flere muslimer om så jeg vet. Anonymkode: a0ff8...215 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars Jeg har studert Bibelen, og vokst opp med gode muslimske venner. Men da jeg tok fatt i å lese koranen ble jeg redd for muslimer og skjønner hvorfor det er så mye undertrykkelse i muslimske land. Anonymkode: 398b7...908
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Chat Gpt er flink til sånt. Anonymkode: 963bb...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå