Arba Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars (endret) Hva skal en samsvar inneholde Endret 27. mars av Arba 2
stan Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Arba skrev (17 timer siden): bestride hele fakturaen Neppe. Det som er igjen av deler og utstyr må du ihvertfall betale. Det som kan bestrides er arbeidet. Særlig om det oppdraget lød på ikke er gjennomført. Eventuelt at oppdraget fullføres uten ytterligere påkostninger.
petterm Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Arba skrev (17 timer siden): Hei Har hatt en og samme elektriker inne for tredje gang. Skulle få oppgradert sikringsskap, og det ender opp med at det monteres gamle jordfeilautomater fra 2008. Nå er utstyret ok. Men han har ikke utført målinger som NEK krever, og heller ikke sendt sluttrapporten og risikorapporten. Kun samsvar, men den er tynn - det refereres til en NEK-paragraf som ikke eksisterer. Kursfortegnelsen er ikke fullstendig oppdatert heller. Er så møkklei av dialog med denne elektrikeren nå. Kan jeg bestride hele fakturaen? Vil ikke betale for et slik drittarbeid. Trikkeren har vel en installatør som er faglig ansvarlig for jobben. Jeg ville gitt beskjed om at du ikke betaler før alt det formelle er i orden. Hvis du er i tvil om de formelle kravene så kan du kanskje få hjelp av der lokale eltilsyn? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Arba skrev (På 7.3.2025 den 16.59): Hei Har hatt en og samme elektriker inne for tredje gang. Skulle få oppgradert sikringsskap, og det ender opp med at det monteres gamle jordfeilautomater fra 2008. Nå er utstyret ok. Men han har ikke utført målinger som NEK krever, og heller ikke sendt sluttrapporten og risikorapporten. Kun samsvar, men den er tynn - det refereres til en NEK-paragraf som ikke eksisterer. Kursfortegnelsen er ikke fullstendig oppdatert heller. Er så møkklei av dialog med denne elektrikeren nå. Kan jeg bestride hele fakturaen? Vil ikke betale for et slik drittarbeid. Meld deg inn i Huseierne, betal medlemskontingenten og få gratis råd fra dem. Ordner du dette i løpet av helgen, så får du hjelp innen kort tid. Jeg har ingen personlig interesse i denne anbefalingen, men er klok av skade. Anonymkode: 4305c...9cd
newman01 Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars Hvordan veit du at sikringene er fra 2008? Og hvilken NEK refereres det til?
Arba Skrevet 9. mars Forfatter #6 Skrevet 9. mars newman01 skrev (4 timer siden): Hvordan veit du at sikringene er fra 2008? Og hvilken NEK refereres det til? NEK400 9 2 … Fordi det var Moeller jordfeilautomater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå