AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Jeg har hatt diskusjoner med mannen og og det har kommet opp å han sier jeg tilbakeholder sex og å han hadde hørt på en podcast der dette ble diskutert. Hva mener dere andre. Er det å tilbakeholde sex et svik? Anonymkode: 6db38...97a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars Nei, det kan jo være alle mulige grunner til st mannen eller kvinnen ikke ønsker sex i en periode. På hvilken måte skulle det være et svik? Anonymkode: 9d788...5cf 7 12
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars 1. Ingen kan kreve sex av deg 2. Å «straffe» partneren for å oppdra ham/henne ved å bevisst nekte sex er lite klokt Når det begynner å bli kluss med sexlivet så er forholdet i mine øyne over. Man kan seigpine hverandre i 10 år, men begge har det bedre om man drar hver til sitt. Sykdom blir noe helt annet. Jeg vil oppfordre til å bli ved en kreftsyk partners side. Anonymkode: 69fc4...dda 12 6
Snok1 Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars Jeg mistet lysten på sex med ekssamboeren min etter først å ha mistet respekten for henne. Hun ble veldig trigget av dette og kom plutselig voldsomt på tilbudssiden og følte seg sveket. 3
Uanonym bruker Skrevet 7. mars #6 Skrevet 7. mars Å nekte partneren sex som en slags straff er i alle fall veldig dårlig oppførsel og et tegn på et usunt forhold. 12 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Skrevet 7. mars Snok1 skrev (5 minutter siden): Jeg mistet lysten på sex med ekssamboeren min etter først å ha mistet respekten for henne. Hun ble veldig trigget av dette og kom plutselig voldsomt på tilbudssiden og følte seg sveket. Hvorfor mistet du respekten for henne? Anonymkode: 6db38...97a
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars Å tilbakeholde sex - det er når du har lyst til å ha sex, men nekter for å straffe den andre. Tror ikke det er vanlig. Jeg har aldri gjort det. Når man ikke ønsker sex fordi man ikke har lyst/er tent på en partner så er det noen helt annet. Og da bør man ikke si ja til pliktsex. Har på følelsen at mange menn føler at de utsettes for det første, men så er det egentlig sistnevnte. Anonymkode: d2351...447 20 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars #9 Skrevet 7. mars Som med alt annet kommer det an på konteksten. Dersom man (nesten) aldri har sex fordi den ene parten ikke vil, uten å ha noe spesiell grunn eller ønsker endring selv, så ja. Det vil jeg si er et svik, eller i hvert fall veldig stygg behandling av den andre. Dersom man ikke har lyst i en periode av veldig åpenbare årsaker, som f.eks at man har et nyfødt barn, man er skikkelig influensasyk etc, så er det ikke et svik. Det er en del av livet og noe partneren må støtte og respektere. Dersom man ikke sier ja hver gang, men relativt ofte sier ja til sex, så er det heller ikke et svik. Anonymkode: f1527...3db 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #10 Skrevet 7. mars Min mann vil ikke ha sex. Han sier bare at han ikke orker. At han orker alt mulig annet sier han ikke noe på. Sånn har vi hatt det i flere år og jeg har prøvd å snakke om det og forstå. Men han sier bare at han ikke orker fordi jobben er tung. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det et svik, men det er fryktelig sårende og vondt. Og da mest fordi han ikke er interessert i å finne en løsning. Jeg har ingen glede av å tvinge meg på, men jeg ønsker å finne en løsning. Det som skjer er at dette ødelegger følelsene mine for meg selv og for han. Det er en seigpining til slutten på forholdet. Det kan være mange grunner til at man ikke ønsker sex, men da er det viktig med god kommunikasjon. Anonymkode: a5203...7d4 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars #11 Skrevet 7. mars Uanonym bruker skrev (1 time siden): Å nekte partneren sex som en slags straff er i alle fall veldig dårlig oppførsel og et tegn på et usunt forhold. ☝️ Anonymkode: 53221...f9e 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min mann vil ikke ha sex. Han sier bare at han ikke orker. At han orker alt mulig annet sier han ikke noe på. Sånn har vi hatt det i flere år og jeg har prøvd å snakke om det og forstå. Men han sier bare at han ikke orker fordi jobben er tung. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det et svik, men det er fryktelig sårende og vondt. Og da mest fordi han ikke er interessert i å finne en løsning. Jeg har ingen glede av å tvinge meg på, men jeg ønsker å finne en løsning. Det som skjer er at dette ødelegger følelsene mine for meg selv og for han. Det er en seigpining til slutten på forholdet. Det kan være mange grunner til at man ikke ønsker sex, men da er det viktig med god kommunikasjon. Anonymkode: a5203...7d4 Men det er vel ødeleggende hvis han sier at han ikke tenner på deg? Hva kan en løsning være? Lurer pga liknende situasjon. Anonymkode: d2351...447
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hatt diskusjoner med mannen og og det har kommet opp å han sier jeg tilbakeholder sex og å han hadde hørt på en podcast der dette ble diskutert. Hva mener dere andre. Er det å tilbakeholde sex et svik? Anonymkode: 6db38...97a Nei. Det er det selvfølgelig ikke. Å ikke ha sex når man ikke vil ha sex, er ikke et svik. Å ikke ha sex er aldri et svik. Man må gjerne syntes det er kjipt, leit osv osv. men et svik er det selvfølgelig ikke. Anonymkode: dd39e...920 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #14 Skrevet 7. mars Hvorfor du ikke vil ha sex med mannen din avgjør om det er et svik eller ikke...? Anonymkode: ac587...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Skrevet 7. mars Om man bevisst bruker sex som straff, så vil jeg gå så langt som å kalle det manipulerende og et svik i et kjærlighetsforhold. Det er ofte det som er grunnen til at følelsene for partneren forsvinner. Pliktsex skal ingen ha. Viktig å ha lyst på partneren sin for å kunne ha tilfredsstillende sex sammen. Anonymkode: faeb1...015 2 1
aksase Skrevet 7. mars #16 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hatt diskusjoner med mannen og og det har kommet opp å han sier jeg tilbakeholder sex og å han hadde hørt på en podcast der dette ble diskutert. Hva mener dere andre. Er det å tilbakeholde sex et svik? Anonymkode: 6db38...97a Det kommer an på. Det er naturlig at sexlyst varierer og det er ikke bra å ha sex om man ikke vil. Jeg tenker derfor at manglende sexlyst ikke er et svik, men heller et helseproblem. Om man derimot nekter partner sex for å straffe partner av en eller annen grunn, da er det et svik. Det er ikke greit. Sex skal være nytelse, glede og limet i et forhold, og det skal ikke brukes som et våpen for avstraffelse. 1
LeonoraDorothea Skrevet 7. mars #17 Skrevet 7. mars Hvis man ikke lengre har et sexliv som fungerer for begge to, og man ikke er villig til å legge ned en innsats for å reparere det, så ja, det tenker jeg at er et svik. Ikke et grovt svik, men fortsatt et svik. Ingen skal noen sinne tvinge seg til å ha sex, og ting kan skje i et langt forhold som gjør at ønsket/behovet for sex endrer seg, men da mener jeg at man skylder den andre å prøve å fikse det. Å holde tilbake sex for å straffe noen? Betyr det at man også bruker sex som belønning? Det ligner i så fall veldig på prostitusjon, og kan umulig legge grunnlaget for et godt og likeverdig sexliv. Vet ikke om jeg vil kalle det et svik, men idiotisk vil jeg definitivt kalle det. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #18 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å tilbakeholde sex - det er når du har lyst til å ha sex, men nekter for å straffe den andre. Tror ikke det er vanlig. Jeg har aldri gjort det. Når man ikke ønsker sex fordi man ikke har lyst/er tent på en partner så er det noen helt annet. Og da bør man ikke si ja til pliktsex. Har på følelsen at mange menn føler at de utsettes for det første, men så er det egentlig sistnevnte. Anonymkode: d2351...447 Dette. 100 prosent. Viser også verdens dårligste analyseevne. Ekstremt spesielt å mistenke sin partner for å tilbakeholde sex som straff. Anonymkode: 03cdf...c8f 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars #19 Skrevet 7. mars Det er ihvertfall dårlig kommunikasjon om det som skal være gjensidig nytelse, glede og nærhet plutselig blir et forhandlingskort og en frustrasjon. Min mann har mindre lyst enn meg, men det er ikke en konflikt hos oss fordi jeg heller gleder meg til vi kan nyte sex ilag. Han bruker det ikke for å straffe meg. Anonymkode: 3aeb0...2a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #20 Skrevet 7. mars Å ikke kommunisere ærlig rundt sex hadde jeg definitivt sett på som et svik. Anonymkode: 3aeb0...2a8 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå