Gå til innhold

Hvordan kan jeg skaffe meg jobb i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! 🩷

Jeg skal prøve å skaffe meg jobb i barnehage etter sommeren, siden jeg er ferdig med bacheloren min i IT da, og ønsker å gjøre noe helt annet før jeg starter på en eventuell master (veldig usikker på hva jeg ønsker å gjøre videre i livet akkurat nå...)

Jeg fikk anbefalt av en venninne å gå fysisk til barnehager med CV-en min, framfor bemanningsbyrå. Hun mente barnehagene foretrekker å ansette assistenter direkte. Er det noen som vet om dette stemmer?

Er det i det heletatt innafor å gå opp til en barnehage man ikke har barn i selv? Litt bekymret for at det skal oppfattes upassende. Ønsker virkelig å gjøre et godt førsteinntrykk.

Jeg har ingen tidligere erfaring med jobb innen hverken helse og omsorgssektoren eller utdanningssektoren, men har jobbet i kafe noen år og hatt en sommerjobb under utdanningen min. Har også tatt noen fag innen psykologi på universitetet. Ellers er jeg kvinne, 23 år gammel, og bor i Oslo-området.

Tar også gjerne generelle tips om hvordan jeg kan skaffe meg en slik jobb, om noen skulle ha kunnskap å dele.

Tusen takk på forhånd! 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er bare å stikke innom eller kontakte styrer. Det er alltid behov for vikarer/ansatte og lønnen er bedre enn gjennom byrå. Er jo mange barnehager i Oslo, så du kan jo ta de første du kontakter som øvelse 😊

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, vixxo said:

Ja, det er bare å stikke innom eller kontakte styrer. Det er alltid behov for vikarer/ansatte og lønnen er bedre enn gjennom byrå. Er jo mange barnehager i Oslo, så du kan jo ta de første du kontakter som øvelse 😊

Takk for svaret! Høres ut som en veldig god ide. Har du noen tanker om når på dagen det vil være best å stikke innom, for å maksimere sjansen for at noen har tid til å snakke med meg? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være greit å snakke med dem før sommeren, de ønsker å jo lage planer.

Jeg  ville ha funnet kontaktinformasjon til styrer/daglig leder og sendt en e-post og avtalt et tidspunkt på forhånd. 

Anonymkode: 36f73...132

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når barna er ute og det er lunsjtid tror jeg kan være mest sannsynlig du treffer på styrer. Du kan også da høre med voksne som er ute om styret er der og hvor du skal. 

Styrer har som regel tid utenom møter til en kort prat, de er ikke så avhengig av hva som skjer ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer, er det noen som selv har erfaring med å oppsøke styrer på sen måten? 

Hva tenker dere om å ringe i stedet? 

Anonymkode: 196d8...049

AnonymBruker
Skrevet

Send mail med åpen søknad og forespørsel om et møte hvis det er av interesse.

Å komme inn på jobben sånn forstyrrer uansett og tar tid vekk fra barna eller lunsjen. 

Anonymkode: 5908d...0ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring, eller mail, og avtal tidspunkt. 

De ansatte har ikke tid til å gi deg oppmerksomhet og følge deg til styrers kontor. Du kommer til å få jobb fort. Alle barnehager trenger vikarer. Dette "vise ansikt" - greiene er boomertaktikk som fungerte da det var ok bemanning og færre krav. Nå er det bare irriterende at folk kommer uten avtale. 

Anonymkode: bc2b3...f78

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...