Gå til innhold

Føler meg dum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei ❤️ 

Sitter i en litt kjip situasjon, føler ivertfall jeg. Kan være jeg bare overtenker.

er blitt invitert i min kommende svigersøster sitt utdrikningslag og har gledet meg masse til dette. 

fikk nylig vite at det koster 1000kr per person å være med. Jeg er ung student så det blir veldig vanskelig for meg å bidra med. Føler meg bare som en dass akkurat nå. 

Noen som har noen gode ord eller råd? 

Anonymkode: b6fff...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den kommende kona til broren din? Kanskje du kan spørre foreldrene dine om hjelp? Det er hyggelig med gode og sterke familiebånd, så jeg ville som forelder bidratt om mulig.

Det er vel regelen heller enn unntaket at det koster å delta i utdrikningslag. Forlover(e) har naturlig nok sjelden råd til å dekke alle utgifter for alle inviterte. Faktisk er 1000 kroner ansett som rimelig i så måte, selv om det for mange kan være en stor sum.

Anonymkode: 8dff7...d74

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke mulighet til å låne fra mine foreldre.

1000kr går til en hytte som jeg ikke skal overnatte i og mat + aktiviteter er ikke inkludert i de tusen kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei ❤️ 

Sitter i en litt kjip situasjon, føler ivertfall jeg. Kan være jeg bare overtenker.

er blitt invitert i min kommende svigersøster sitt utdrikningslag og har gledet meg masse til dette. 

fikk nylig vite at det koster 1000kr per person å være med. Jeg er ung student så det blir veldig vanskelig for meg å bidra med. Føler meg bare som en dass akkurat nå. 

Jeg aner ikke om dette får deg til å føle deg noe bedre - men jeg hadde aldri i verden reagert negativt på at en student  ikke har råd til å betale 1000,- for noe.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare være ærlige med dem og forklare dem situasjonen? 

Er jo fryktelig kjedelig om du ikke kan delta pga dette. Overnatting koster så den kan du jo droppe.

Mat må dere spleise på. Hvordan skal dere ordne det? Er det rom for at dere kan lage noe selv og ta med? 

Regner med du skal kjøre bil så da utgår alkoholen. 

Det er kjipt å ha dårlig råd. Den ser jeg. Håper det ordner seg slik at du får muligheten til å bli med.

Mennesker er viktigere enn penger....

Anonymkode: 3f352...b41

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk dere❤️

ble bare overveldet når jeg fikk beskjeden idag. Sa ifra i februar at jeg ikke skulle overnatte og idag skrev de at alle måtte vippse 1000kr uavhengig om man overnatter eller ikke, også skulle de kreve inn penger til mat og aktivitet senere. Vil ikke lage noe styr men jeg vil gjerne delta på henne dag❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei ❤️ 

Den vanlige er jo å dekke din del og bruden sin del delt på antall deltakere.

Det du kan gjøre er å foreslå å betale din del av det du er med på og være med å spleise på bruden sin del.regner med det blir en del visst det er dyre aktiviteter. Er urimelig at du skal betale på hytten når du ikke skal være med om du har sagt det fra starten av. Ellers må du nesten bare si at du ikke har råd til alt akkurat nå og derfor må melde avbud. 

Anonymkode: e1996...970

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du kan gjøre er å foreslå å betale din del av det du er med på og være med å spleise på bruden sin del.regner med det blir en del visst det er dyre aktiviteter. Er urimelig at du skal betale på hytten når du ikke skal være med om du har sagt det fra starten av. Ellers må du nesten bare si at du ikke har råd til alt akkurat nå og derfor må melde avbud. 

Må vel bli det sistnevnte, takk for svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må legge til at hadde jeg skulle gått i et utdrikningslag å noen der ikke hadde hatt råd til å bli med. Så hadde jeg nok tilbudt å betale litt av delen til den personen. Men er nok ikke alle som ville gjort det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må vel bli det sistnevnte, takk for svar❤️

Håper det ordner seg. Du skal absolutt ikke føle deg dum ❤️ du er student å da har man som regel ikke mye å rutte med. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke mulighet til å låne fra mine foreldre.

1000kr går til en hytte som jeg ikke skal overnatte i og mat + aktiviteter er ikke inkludert i de tusen kronene.

Kan du si du ikke har penger? Bare si situasjonen og du ikke kan låne av foreldre. 

Anonymkode: 6b1e3...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare si det som det er? Jeg har spyttet inn noen tusenlapper i utdrikningslaget da jeg vet flere hadde meldt avbud pga dårlig råd om det ble for dyrt..

Anonymkode: 86035...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med søskenet ditt? Og kanskje den som arrangerer også? Jeg skjønner godt at 1000 kr nå og mer utgifter senere er uoverkommelig for en student men dette kan ordne seg vist du snakker med de rundt deg. Selv noen hundrelapper her og der kan jo hjelpe på så du får vært med tenker jeg.

Anonymkode: 3990f...78f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde du vært min datter hadde jeg betalt dette for deg. Er jo kommende svigerdatter sitt utdrikningslag. Familie. 

Anonymkode: 02492...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 16.00):

Takk dere❤️

ble bare overveldet når jeg fikk beskjeden idag. Sa ifra i februar at jeg ikke skulle overnatte og idag skrev de at alle måtte vippse 1000kr uavhengig om man overnatter eller ikke, også skulle de kreve inn penger til mat og aktivitet senere. Vil ikke lage noe styr men jeg vil gjerne delta på henne dag❤️

Høres helt feil ut at du skal betale for en overnatting du ikke skal ha. Dersom de hadde overnattet på hotell, skulle du betalt for et rom du ikke skulle bruke da. Nei, overnatting må de betale selv. 

Anonymkode: c01ac...795

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ville jeg vært litt scrappy og funnet ev løsning, et par tusen kan man som regel finne frem på en eller annen måte :) Du har kanskje noe sparepenger, en deltidsjobb du kan ta noen ekstra vakter på? Snakke med broren din så han kan spleise / betale for deg om han er i full jobb? Snakke med de som arrangerer og forklare hva du har råd til og hørt om dere kan finne en løsning? 

Anonymkode: 3cb67...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 15.05):

Hei ❤️ 

Dette er så tullete og ekskluderende av dem som skal lage til utdrikningslag at de bør kunne inkludere deg uten at de lopper deg. 

Anonymkode: 66308...99f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før jeg meldte avbud, ville jeg kontaktet de som arrangerte, og sagt at jeg ikke hadde mulighet til å betale 1000kr for en hytte jeg ikke skal overnatte i, og at jeg da må melde avbud. Selv om jeg absolutt ønsker å være tilstede for min svigerinne. 
For dem koster jo hytta det samme uansett, og om de gir deg fritak fra den betalingen, eller om du melder deg av og ikke betaler, utgjør samme effekt for dem. De må finne en måte å få resten til å betale "din andel".

Men om de ikke var villige til å redusere kostnaden for deg, så ville jeg tatt kontakt med brudgommen, altså broren din, og sagt ifra om at du kom til å melde deg av utdrikningslaget, og hvorfor. 
Forklart han at du så gjerne skulle vært der for din svigerinne, men at du ikke har råd til alle utgiftene. Og at du ville si ifra til han så din svigersøster får vite at du gjerne skulle vært med, men ikke kan på grunn av økonomi.

Anonymkode: 46a24...06c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 15.05):

Hei ❤️ 

Hvis det ikke er for sent, og du er ok med å legge inn brukernavnet ditt i tråden, så kan jeg ta kontakt med deg og hjelpe deg!

Anonymkode: 278c7...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...