Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bibbi
Skrevet

Har akkurat kommet ut ur et forhold/samboerskap. Jeg er helt ferdig med denne mannen, brukt over ett år på å komme meg ut, men det er noen praktiske ting som gjenstår. Poenget med innlegget er at mye nå i etterhånd kommer opp. Vet att han ikke er en ”bra gutt”, men lurer faktisk på om det kan være verre en som så.

Han er veldig glatt, sjarmerende og utgir seg for å være gjennomsnill.

Sier og mener att han alltids er bli, mens jeg opplevd noe annet.

Han har hatt kontakt med exet under hele vårt forhold, tom bodd der i perioder. Hun vet ikke mye om meg og jeg vet ikke mye om henne.

Han lyver om minste lille ting, om alt, ubetydlige saker.

Han lyver også om store ting og da mener jeg ting som er alvorlige.

Han legger ikke energi på at sikre sine løgner- virker som han driter i om han blir avslørt.

Han skifter ofte jobb og det ender oftest med problemer da han ikke følger kontrakt osv.

Hans økonomi er helt på bunn, åpner ikke post osv.

Han har gir ofte uttrykk for drømmer/fremtidsplaner som det ikke finnes noe hold i. Sier det han mener/føler der og da.

Virker ikke som han innser vad det han sier har for påvirken på andre.

Ser ikke konsekvenser av sine løgner og tomme løfter.

Kommuniserer stort sett ikke. Hvis det skjer så er han bare enig der og da og gjør noe helt annet.

Når det brenne så legger han bare lokket på, tar ikke tlf, stiller ikke opp osv..

Sier ofte ting med store ord tex’ bare ring hvis det er noe så er jeg der på en gang, jeg svikter aldri, du kan stole på meg osv- men sannheten er helt motsatt.

Han har aldri vist tegn till vold, men derimot sterk aggresjon og total urimelighet.

Blir veldig nedlatende i sinne.

Har mistet mange venner bare under min tid pga at dem ikke gidder løgnene mer.

Kunde fortsatt og fortsatt, men dette er hovedtingene.

med han å gjøre en stund till. Etter at jeg trakk meg ut så forandret han seg veldig. Ble veldig aggressiv i tonen og gir totalt f i det vi har gjemensamt.

Er faktisk litt nervøs, for jeg aner ikke vad han kan finne på.

Det jeg lurer på er, er han mer en enn lystløgner?Jeg er absolutt ikke perfekt å leve med og er som sagt ferdig med han. Men, må dessverre ha noe

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

For å si det sånn- godt at du kommet deg vekk. Mange bruker ordet eller betegnelsen psykopat i tide og utide, men her trur jeg faktisk det er tilfelle her. Har selv opplevt det og av det du skriver så kann det se ut som du har med "en sånn" å gjøre.

Selv om du ikke trur det, så trå forsiktig, han kan bli voldelig.

:klem:

Gjest bibbi
Skrevet

Takk for svar gjest!

Ingen fler synspunkter?

Gjest Stell@
Skrevet (endret)

psykopatiske TREKK??

Hvis det er tilfellet så er det ingen vits i å diskutere med han.

Bare jatt med og vær enig. bryt kontakten.

finito.

Endret av Stell@
Gjest bibbi
Skrevet

Ønsker ikke noe mer enn å få bryte helt, men det er ting ang felles bolig osv..

Han tar ikke ansvar og virker som han bare vill plage meg, vill ikke bli ferdig.

Men, jeg har noen ganger nå i det siste blitt litt redd han pga tonen og forandringene hos han, og derfor lurte jeg på om han kanskje ikke bara var en "drittsekk" men kanskje også faktisk syk. Det har mye og si for meg og hvordan jeg skal håndtere dette.

Gjest Stell@
Skrevet

Hvis han er psykopat så elsker en psykopat å plage folk. Derfor han ikke vil bli ferdig med deg/dere.

Ikke vis følelser ovenfor han. Det er det værste du kan gjøre. Vis kun glede (det svir for en psykopat).

Ikke diskuter med han. KUN om ting som må diskuterer. F.x bolig som du sier.

Ikke kom inn på noe annet!!

Etter dette kan du kvitte deg med han. Han vil bare bryte deg ned psykisk og kanskje fysisk i lengden.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i verden du holder til, men har hørt at det finnes et hus i Oslo området der man kan henvende seg om man har en psykopat i familien. De kan vel gi deg litt mer solid info på området vil jeg tro? Selv om du ikke skulle bo i Oslo eller omegn går det sikkert an å finne et telefonnummer dit. Kanskje har du noe tilsvarende i ditt nærområde?

Gjest bibbi
Skrevet

ja, men er det en psykopat jeg har med å gjøre?

Gjest camillo
Skrevet

Det er umulig for noen her å si.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er umulig for noen her å si.

Skjønner det, men utifra det jeg har fortalt- hva trur dere?

Skrevet

Jeg ser det ikke som åpenbart at det er en psykopat vi snakker om her. Det kan være det. Men det kan også hende at han ikke er en slik. Uansett høres det ut som om trådstarter gjør lurt i å holde avstanden.

Skrevet

Hvis det er økonomi du må ordne opp i med ham, kan du vel få en advokat til å gjøre det? Da vet du at det dere skriver under på blir rett også slik at han ikke kan komme tilbake senere for å kreve noe mer.

Gjest Jalileh
Skrevet

Det kan jo være så mye. Kanskje han bare har et stort problem med seg selv. Dårlig selvtillit? Hvem vet.

Det kan være en psykopat du har med å gjøre, ja, men som flere her skriver så er det umulig å si sånt.

Til og med psykologer er forsiktig med å uttale seg om sånt...

Gjest nobilian
Skrevet
Hvis han er psykopat så elsker en psykopat å plage folk. Derfor han ikke vil bli ferdig med deg/dere.

Ikke vis følelser ovenfor han. Det er det værste du kan gjøre. Vis kun glede (det svir for en psykopat).

Ikke diskuter med han. KUN om ting som må diskuterer. F.x bolig som du sier.

Ikke kom inn på noe annet!!

Etter dette kan du kvitte deg med han. Han vil bare bryte deg ned psykisk og kanskje fysisk i lengden.

Nå vet ikke jeg hvilke "psykopater" du har hatt med å gjøre, men verre råd har jeg sjelden hørt.

"Vis glede"???

Ordet misbrukes enormt, men en "ekte" psykopat føler ikke særlig glede, og er misunnelig på andres.

Les deg frempå, dette minna om et dårlig gjennomtenkt kjerringråd.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. Psykopat er en veldig vrien diagnose, og ikke mulig å sette uten ved å snakke med en person. Da vil også de fleste motsette seg diagnosen. Brukes imidlertid på folkemunne om personer som i veldig liten grad har innlevelse i andres smerte, og i stor grad manipulerer andre for egen vinnings skyld. Vi kan alle ha snev av trekk som minner om dette, men virkelige psykopater kan være farlige. Det virker som om du er utrygg på eksen uansett om han oppfyller diagnosekriteriene eller ikke. Da synes jeg du skal være forsiktig, unngå å gå inn i diskusjoner mht. følelser etc., være forsiktig med å latterliggjøre/terge ham og tenke over sikkerhetsplanlegging: Ha støtte fra andre når dere eventuelt møtes, legge inn nummer til politi på hurtigtast, og melde fra til politi dersom du føler deg truet på noen som helst måte. De fleste politidistrikt har også en familievoldskoordinator som kan være grei å snakke med ved eventuelle åpne eller fordekte trusler. Sett grenser for deg selv og ikke gå med på noe su synes er ubehagelig- Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Ønsker ikke noe mer enn å få bryte helt, men det er ting ang felles bolig osv..

Han tar ikke ansvar og virker som han bare vill plage meg, vill ikke bli ferdig.

Men, jeg har noen ganger nå i det siste blitt litt redd han pga tonen og forandringene hos han, og derfor lurte jeg på om han kanskje ikke bara var en "drittsekk" men kanskje også faktisk syk. Det har mye og si for meg og hvordan jeg skal håndtere dette.

Høres psykotisk ut ja,har vært ut for det samme. Hus som skulle selges,jeg ville betale han ut for jeg trengte huset,men han nektet på faenskap,fikk ikke han så fikk ikke jeg. Slike mennesker har ingen medfølelse,prøv å kom deg ut av dette så fort det lar seg gjøre!!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

beskrivelsen du ga var nesten som om det skullle være om min x...skummelt. Det er veldig vanskelig å forholde seg til en slik person, så jeg prøver å ha minst mulig med han å gjøre.Men det er litt vanskelig i og med at vi har en datter sammen. Det er også vanskelig at denne personen som har disse egenskapene du beskriver ikke innser selv at han har ett problem. Det er iallefall min store frustrasjon. Og alle løgnene fører til at jeg er blitt den som har "ødelagt" alt. Huff,spora litt av her nå. Ble litt tankefull. Hold deg lengst mulig unna er mitt råd. Skulle ønske jeg også kunne gjøre det. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Tviler på det.. Hvis man absolutt skal spekulere i psykiske termer, så ville jeg trodd det var umoden personlighetsforstyrrelse.

(Ps, en psykopat er ikke psykotisk.. To forskjellige ting)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...