Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Jeg er helt nybegynner på hudpleie, men blir snart 30 år og tenkte det er på tide å ta det litt mer alvorlig. 

Lurte på om jeg skulle starte med en hudanalyse for å få hjelpe til å komme i gang. Er det verdt det å dra til en klinikk for dette? Eller får man litt info om huden sin om man bare bestiller og drar på en type behandling?

Ser de også tilbyr analyse på apotek1 for 190kr, så det virker jo veldig lavterskel. Er det noen som har testet dette?

Tar gjerne i mot tips til klinikker i Oslo.

Skrevet

Jeg tenker at det er unødvendig å bruke mye penger på en hudanalyse hos en klinikk, med mindre du har skikkelig problemhud. Om du velger en behandling, vil du nok få informasjon om hudtypen din. Hvis det primært handler om å finne riktige produkter til din hudtype, vil jeg tro at analysen hos apoteket er mer enn god nok, det er hudpleiere og sertifiserte behandlere som utfører den. På den andre siden er det selvsagt deilig å unne seg litt ekstra luksus hos en hudpleieklinikk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt dra til en salong og få en skikkelig hudanalyse utført. 
jeg jobbet som hudterapeut tidligere og fikk gang på gang inn kunder som hadde vært på apotek og tatt hudanalyse som var riv ruskende feil. 
Ene kunden hadde veldig sensitiv og tørr hud, hun hadde noen små røde flekker som kom av at hudbarrieren var skadet. Hun dro på apoteket som så disse små røde flekkene og mente hun hadde kombinert hud. Så kunden handler produkter som gjorde huden hennes enda verre enn hva den allerede var 😨 stakkars dame, huden hennes var helt rå og det tok lang tid med mange behandlinger og riktige produkter før huden hennes ble frisk igjen. 

mange på apoteket har rett og slett ikke riktig kunnskap om hva slags hudtype og hvilken hudtilstand folk har. Hudpleieprodukter er dyre, og det er veldig dumt å bruke masse penger på ulike produkter som kanskje ikke fungerer fordi man skulle spare litt penger på å droppe å ta hudanalyse. Så min anbefaling er å ta en ordentlig hudanalyse og deretter kan du ut fra resultatene velge produkter som passer til din hudtype. 

Anonymkode: 832ce...0be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Definitivt dra til en salong og få en skikkelig hudanalyse utført. 
jeg jobbet som hudterapeut tidligere og fikk gang på gang inn kunder som hadde vært på apotek og tatt hudanalyse som var riv ruskende feil. 
Ene kunden hadde veldig sensitiv og tørr hud, hun hadde noen små røde flekker som kom av at hudbarrieren var skadet. Hun dro på apoteket som så disse små røde flekkene og mente hun hadde kombinert hud. Så kunden handler produkter som gjorde huden hennes enda verre enn hva den allerede var 😨 stakkars dame, huden hennes var helt rå og det tok lang tid med mange behandlinger og riktige produkter før huden hennes ble frisk igjen. 

mange på apoteket har rett og slett ikke riktig kunnskap om hva slags hudtype og hvilken hudtilstand folk har. Hudpleieprodukter er dyre, og det er veldig dumt å bruke masse penger på ulike produkter som kanskje ikke fungerer fordi man skulle spare litt penger på å droppe å ta hudanalyse. Så min anbefaling er å ta en ordentlig hudanalyse og deretter kan du ut fra resultatene velge produkter som passer til din hudtype. 

Anonymkode: 832ce...0be

Jeg kjenner faktisk et par - tre stykker som var hos hudpleier (ikke samme hudpleier)  og fikk anbefalt feil produkter/produkter med for høy konsentrasjon av aktive ingredienser, så jeg tror det handler en del om den enkelte hudterapeuten også. Ellers er jeg enig med deg at den gjennomsnittlige apotekmedarbeider neppe har tilstrekkelig kunnskap om hud, men slik jeg har forstått det, er det altså utdannede hudpleiere/hudterapeuter som foretar hudanalysen hos de apotekene som tilbyr dette.

Skrevet

Takk for svar! Har ikke problematisk hud 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...