Adele1234 Skrevet 7. mars 2025 #1 Skrevet 7. mars 2025 Hei. Jeg fikk en stor byll på undersiden av låret denne uka, og i går så sprakk den. Fikk litt feber og såret var hovent og vondt. I dag føles såret mye bedre, men føler meg litt «uggen». Sitter og bekymrer meg over blodforgiftning og om jeg burde kontakte lege, men om dette er på bedringen så føles det så unødvendig. Er det noen med samme erfaring med store abcesser? Hva gjorde dere, og gikk det over etterhvert av seg selv? 😇
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #2 Skrevet 7. mars 2025 Hvis du har feber, bør du kontakte lege. De vil måle crp og vurdere om du trenger antibiotika. Anonymkode: 74b5d...951
Adele1234 Skrevet 7. mars 2025 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har feber, bør du kontakte lege. De vil måle crp og vurdere om du trenger antibiotika. Anonymkode: 74b5d...951 Hadde feber i går, men ikke i dag. Bør jeg likevel ta turen?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #4 Skrevet 7. mars 2025 Usikker, men jeg ville ringt og spurt i morgen, men mindre jeg følte meg helt fin da. Sønnen hadde det i fjor, og da måtte vi innom legen flere dager på rad og sjekke crp. Han måtte ta antibiotika. Anonymkode: 74b5d...951
Adele1234 Skrevet 7. mars 2025 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Usikker, men jeg ville ringt og spurt i morgen, men mindre jeg følte meg helt fin da. Sønnen hadde det i fjor, og da måtte vi innom legen flere dager på rad og sjekke crp. Han måtte ta antibiotika. Anonymkode: 74b5d...951 Skjønner. Da ser jeg det an til i morgen. Takk for svar 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #6 Skrevet 7. mars 2025 Jeg har en sykdom som gjør at jeg får disse ofte. De tømmes (og noen lekker en lang periode) også trekker de seg sammen igjen. Kun vært hos lege med det engang fordi det begynte å bli nekrose, ble helt helt svart inni, og måtte skrapes langt ned og måtte til helsepersonell å bytte bandasjer. Føler du deg generelt dårlig og du er veldig rød rundt byllen (og kanskje hva den startet med - kom den bare?) Ville jeg kanskje tatt en telefon til legevakt og forhørt meg. Lykke til❤️ Anonymkode: e27be...799
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #7 Skrevet 7. mars 2025 Hatt det flere ganger, kutter de opp eller penetrerer med en nål, alt ettersom hvor betent den er og slenger på litt medisinsk honning så er jeg good to go. Har du ikke hatt det før og er usikker på behandling så tar du deg en tur til lege. Blodforgiftning trenger du nok ikke å bekymre deg for slik ting er nå. Ta deg en tur på apoteket i morgen og får deg litt medisinsk honning og bandasje. Anonymkode: 592da...33c
Adele1234 Skrevet 7. mars 2025 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hatt det flere ganger, kutter de opp eller penetrerer med en nål, alt ettersom hvor betent den er og slenger på litt medisinsk honning så er jeg good to go. Har du ikke hatt det før og er usikker på behandling så tar du deg en tur til lege. Blodforgiftning trenger du nok ikke å bekymre deg for slik ting er nå. Ta deg en tur på apoteket i morgen og får deg litt medisinsk honning og bandasje. Anonymkode: 592da...33c Skeptisk til det å kutte opp og stikke med nål. Kan jo bli veldig betent vil jeg tro? Ja jeg bør vel bare kaste håndkle og ta den telefonen🙈 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #9 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hatt det flere ganger, kutter de opp eller penetrerer med en nål, alt ettersom hvor betent den er og slenger på litt medisinsk honning så er jeg good to go. Har du ikke hatt det før og er usikker på behandling så tar du deg en tur til lege. Blodforgiftning trenger du nok ikke å bekymre deg for slik ting er nå. Ta deg en tur på apoteket i morgen og får deg litt medisinsk honning og bandasje. Anonymkode: 592da...33c Jeg ville for all del ikke kuttet den opp selv! Men støtter tipset med medisinsk honning. Finnes både plaster med det på og krem. Anonymkode: 74b5d...951 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #10 Skrevet 7. mars 2025 Adele1234 skrev (1 minutt siden): Skeptisk til det å kutte opp og stikke med nål. Kan jo bli veldig betent vil jeg tro? Ja jeg bør vel bare kaste håndkle og ta den telefonen🙈 Du trenger jo ikke å stikke den opp nå, sorry glemte at den hadde sprukket mens jeg skreiv. Er gammel og trøtt. Da trenger du bare medisinsk honning og en ok bandasje. Dette er ikke noe å bekymre seg så voldsomt for altså, har hatt slike fra jeg 12 år og aldri fått noe blodforgiftning og jeg er ikke den med mest flaks her i verden. Anonymkode: 592da...33c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #11 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville for all del ikke kuttet den opp selv! Men støtter tipset med medisinsk honning. Finnes både plaster med det på og krem. Anonymkode: 74b5d...951 Hun trenger ikke å ta den selv da den allerede har sprukket, jeg som koblet av mens jeg skreiv. Anonymkode: 592da...33c
Adele1234 Skrevet 7. mars 2025 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en sykdom som gjør at jeg får disse ofte. De tømmes (og noen lekker en lang periode) også trekker de seg sammen igjen. Kun vært hos lege med det engang fordi det begynte å bli nekrose, ble helt helt svart inni, og måtte skrapes langt ned og måtte til helsepersonell å bytte bandasjer. Føler du deg generelt dårlig og du er veldig rød rundt byllen (og kanskje hva den startet med - kom den bare?) Ville jeg kanskje tatt en telefon til legevakt og forhørt meg. Lykke til❤️ Anonymkode: e27be...799 Ser an til i morgen. Er rødt rundt byllen ja, på et større område. Blir litt redd 🙈 Skal skifte plaster i morgen, så tar avgjørelsen på om jeg ringer legevakt da. Takk ❤️ 1
Adele1234 Skrevet 7. mars 2025 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du trenger jo ikke å stikke den opp nå, sorry glemte at den hadde sprukket mens jeg skreiv. Er gammel og trøtt. Da trenger du bare medisinsk honning og en ok bandasje. Dette er ikke noe å bekymre seg så voldsomt for altså, har hatt slike fra jeg 12 år og aldri fått noe blodforgiftning og jeg er ikke den med mest flaks her i verden. Anonymkode: 592da...33c Hahaha. Godt å høre. Da kan jeg sove godt i natt likevel da. Takk for svar ☺️
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #14 Skrevet 7. mars 2025 Hvis du søker litt på nett, ser du at det anbefales å kontakte lege ved verkebyll og ikke behandle selv ved å ta hull eller snitt i den selv. Situasjonen er sikkert litt annerledes for brukeren med en sykdom som gjør at hun får det støtt og stadig. Andre bør forholde seg til allmenne råd. Ta heller en telefon for mye enn for lite til legesenteret. Mulig de sier du ikke trenger å komme, siden den har sprukket. Men det vet du ikke før du har snakket med dem. Kom gjerne med en oppdatering her i morgen. Anonymkode: 74b5d...951
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #15 Skrevet 8. mars 2025 Jeg fikk en i det ene brystet. Dro til legen, den ble snittet, tømt, skylt, lagt inn et "rør" så den ikke skulle gro før alt var ute, og jeg måtte komme inn et par ganger til for å skylle den. Fikk også streng beskjed om å si fra om det ble rødt, hovent, allmenntilstanden ble påvirket osv. Jeg synes du skal ringe legevakta og høre. Anonymkode: 3b6a4...bf3
Adele1234 Skrevet 8. mars 2025 Forfatter #16 Skrevet 8. mars 2025 (endret) Da oppdaterer jeg. Ringte legevakta og de sa jeg skulle fortsette rengjøringen av såret. Sa at «dette er ikke akutt, så vi har ikke mulighet til å ta deg inn. «Men ring oss om du får feber, og legen på mandag om det blir verre» Så da har jeg vært på apoteket og kjøpt flere plaster og pyrisept. Endret 8. mars 2025 av Adele1234
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #17 Skrevet 8. mars 2025 Adele1234 skrev (2 timer siden): Da oppdaterer jeg. Ringte legevakta og de sa jeg skulle fortsette rengjøringen av såret. Sa at «dette er ikke akutt, så vi har ikke mulighet til å ta deg inn. «Men ring oss om du får feber, og legen på mandag om det blir verre» Så da har jeg vært på apoteket og kjøpt flere plaster og pyrisept. Ok, viktig å følge med! Kom byllen bare av seg selv eller etter et sår/bitt? Meg over her som har en sykdom som gjør at jeg får disse ofte bruker bacimysin-salve (og fucidin, men det er reseptbelagt og du får nok ikke tak i det nå) etter å ha renset også setter jeg på plaster håper det går fort over for deg🤞🏻 Anonymkode: e27be...799
Adele1234 Skrevet 8. mars 2025 Forfatter #18 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ok, viktig å følge med! Kom byllen bare av seg selv eller etter et sår/bitt? Meg over her som har en sykdom som gjør at jeg får disse ofte bruker bacimysin-salve (og fucidin, men det er reseptbelagt og du får nok ikke tak i det nå) etter å ha renset også setter jeg på plaster håper det går fort over for deg🤞🏻 Anonymkode: e27be...799 Hei du 🥰 kom bare av seg selv. Skal prøve salve! Takk for omtanken, dette går nok helt sikkert bra. Xx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå