Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr ikke sønnen min seg om han lukter svette?

Han gidder ikke å skifte tskjorte og genser feks. Han har begynt å dusje uten kamp, men skjønner ikke poenget med å bruke roll-on eller lignende. Det siste han gjør før han går på skolen (etter at han har tatt på jakka) er å ta på godlukt under armene (etter oppfordring fra meg). 

Han lukter STRAM svette hvis han ikke bruker roll-on under armene.

Hvor gammel var du da du skjønte det? Eller hvor gammel var din gutt da han skjønte det? Eventuelt jente?

Anonymkode: e5be3...4b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 11 eller 12 tror jeg. Da fikk jeg en kommentar fra en i klassen, og da ble jeg veldig påpasselig. Foreldrene mine hadde latt meg styre det selv, så da hadde jeg gått rundt og luktet svette en stund. Flaut å tenke på i ettertid.

Sønnen min på 14 dusjer og tar på deodorant fordi han får beskjed om det, men han bryr seg ikke selv ennå.

Anonymkode: 73bea...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke eksakt, men fra 10-12 år ca. Jentene begynte kanskje litt tidligere. Jeg har måttet være på som en vaktbikkje for å få dem til å dusje/vaske seg daglig og bruke deodorant. Det gikk en periode så fikk de nok modenhet og sosial skam til å passe på det selv. 

Anonymkode: 0479a...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Kom i puberteten tidlig, så jeg var vel 8 eller 9 når jeg begynte med deo

Sønnen min har brukt deo fra de var 10, for da begynte han å reagere selv på at gymbagen luktet litt stramt

Anonymkode: aed8b...63c

AnonymBruker
Skrevet

Husk at godlukt under armene ikke hemmer svette, men kun gir en sur blanding av svette og parfyme. Han trenger å bruke en antiperspirant. Gjerne om kvelden. Sterilan 72h har den beste effekten av de jeg har prøvd. Og jeg har prøvd mange. Både fra butikken og apoteket (også Stop 24).

Jeg har forklart mine at går de på skolen med svettelukt, så kan de risikere at andre baksnakker dem, og at de ikke nødvendigvis får vite om det selv.

Anonymkode: 3b41f...642

AnonymBruker
Skrevet

Steg 1 er vel ren kropp og rene klær. Steg 2, hvis han fortsatt lukter, er å bruke antiperspirant på nyvasket kropp.

Anonymkode: d9310...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...