Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, trenger litt innspill fra folk. Jeg hadde ikke en god dag i dag og gikk ned for å hente meg mer kaffe, der sto min yngre bror og med en gang han ser meg brøler han ut om hvor jævlig det så ut på kjøkkenet og brøler til meg at jeg må rydde opp etter meg, dette har skjedd andre ganger også. Det lå kun en panne i vasken som jeg hadde skylt med vann tidligere.

Jeg har ofte blitt tråkket på av familien min og nå har jeg begynt å sette ned foten for jeg har fått nok av å gå på nåler her hjemme, jeg blir stresset bare av å holde på med oppvasken for jeg vet hvor mye vår far kan klikke helt av det og jeg fått nok og det merker jeg ikke blir så godt tatt imot.

Når jeg og bror min begynner å krangle vil han ikke høre på hva jeg har å si, han har alltid en sånn jeg har rett og du tar feil mentalitet, uansett hva det gjelder. Jeg har sett at broren min har blitt mer og mer lik faren våres, han har samme sinneproblemer som han.

Når jeg begynner å bli sint tilbake sier jeg at jeg ikke orker dette nå, at jeg er trøtt og sliten og da brøler han av full hals og han kaller meg masse stygge ting, han har blant annet sagt at jeg er schizofren og kalt meg datter av satan. Mye av sånne ting som dette som han har kalt meg og sagt til meg har nesten brent seg inn i hjernen min. Vi har en oppvekst som ble preget av vold fra faren våres og det resulterte i at jeg fikk kompleks ptsd, min bror har aldri blitt utredet for noe. Jeg har jobbet kjempe mye med meg selv og ptsden, så når bror min kaller meg sånne ting så setter det seg i bakhodet og spiller på repeat og da får jeg enda mer tankekjør, jeg jobber dag ut og inn for å endre tankemønster og få bedre selvtillit. 

Hvorfor i helvete forventer han at jeg skal gjøre sånn og sånn når det første han gjør når han ser meg er å brøle til meg? Og når jeg sier at det bestemmer jeg selv og at jeg ikke orker å snakke om dette nå og ikke vil høre på han så blir han bare mer og mer intens og sint og respekterer ikke grensene mine, selv om jeg sier ifra om det flere ganger.

Både når vi krangler og etter at vi har kranglet sitter jeg å skjelver og jeg blir bare så jævla forbanna for at grensene mine blir tråkket over uansett hvor mye jeg sier ifra. Jeg vet at broren min er en sånn så får raskt dårlig samvittighet etterpå, men hvor mye hjelper det når han aldri forstår at nok er nok? Han blir sinnsykt forbannet selv når noen tråkker over hans grenser, så hvorfor klarer han ikke å sette seg i mine sko når jeg sier klart ifra om det? Han er en sånn person som nesten kommer opp i ansiktet ditt når du sier ifra at du ikke orker dette og hvis jeg trekker meg inn på rommet mitt så respekterer han ikke det heller, altså når folk krangler så må jo han forstå at folk trenger å trekke seg bort og puste ut og roe seg ned. 

Hva hadde dere gjort i sånne situasjoner? Skal jeg bare ikke svare han uansett? Jeg vil han skal lære seg at jeg har grenser og når nok er nok. 

Anonymkode: 70d44...cf2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere i samme hus? Hvor gammel er du? Jeg har et greit forhold til søstrene mine, men ikke pokkern om jeg hadde orker å bo med noen av de. Det er ikke bra. Og det er en grunn til at også dyr går hver til sitt når de er store nok til å fly ut av redet eller hiet de ble født

Anonymkode: 71820...dee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slik som du skriver dette og hva du har opplevd og hva det har påført deg, dette må du komme deg vekk fra. Hvis det du beskriver her er daglig, dvs du lever med konstant høyt stress/cortisol nivå så vil det skade deg ytterligere over tid. Vi mennesker tåler dette i perioder og korte doser, men når det begynner å prege hverdagen din så ødelegger du livskvaliteten din.

Hvor gammel er du? Har du andre venner/familie der du kan leve uten drama 24/7? 
Ikke gå i diskusjon, dette er noe du aldri vil klare å fikse/hjelpe.
Selv om det er ekstra sårt siden det gjelder egen familie, må du tenke på deg selv først!
Det er ikke din jobb å hjelpe andre med uløste sinneproblemer.

Det er ditt liv det gjelder, redd deg selv 💕det finnes mange gode mennesker der ute!

Anonymkode: 07633...5d5

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er gammel nok til å flytte bort, og at det er på tide. 

Anonymkode: e9359...e72

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...