Gå til innhold

Blir nærmest «forfulgt» av noen brukere fra tråd til tråd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seff skrev (45 minutter siden):

Sånne kan du vel bare blokkere?

Jeg ville også bare blokkert dem. Da kan du velge å se hva de har skrevet hvis du vil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har det også slik at folk er fiendtlig innstilt til det jeg skriver fordi de er uenige med meg i et visst underforum. 

Anonymkode: 15870...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan som nevnt før i tråden blokkere brukere med brukernavn, men det hindrer bare innleggene for DEG å bli synlige. Alle andre kan lese dem i trådene. Da kan du like gjerne bare hoppe over de du ikke har lyst å lese noe fra.

Anonymkode: b34c3...62b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har jeg brukt Nick her inne en stund og opplever at to brukere forfølger meg fra tråd til tråd og forsøker å starte krangler med meg. Det er ikke helt saklig debatt men smålige krangler. Er det flere som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 0e22b...64c

Jeg har også opplevd det samme. Ble til at jeg byttet brukernavn, og begynte å skrive mye som AB. Det finnes dessverre psykopater der ute, så jeg forsøker heretter å holde meg så anonym som jeg kan.

Anonymkode: 2b06c...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik bør det ikke være, at noen starter en krangel med vilje og forfølger deg fra tråd til tråd for å krangle. Kan du ta det opp med en moderator? Eller sende en privat melding til brukerene det gjelder, at du ikke liker at de alltid skal krangle? Hvis du vet hvilken brukere det er da, hvis de ikke skriver som anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi oss brukernavnet ditt så kan vi forske litt på hvorfor 😊

Anonymkode: 7215a...253

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt tåpelig dersom noen faktisk holder på slik (og det kan for all del hende det stemmer, folk er gærne), men det er ikke bare det at de generelt har veldig motstridende meninger som deg da?

Jeg opplever at jeg stadig kommer i "konflikt" med de samme brukerne her inne fordi vi rett og slett har så motstridende verdier og grunnholdninger at vi er uenige om det meste. Og det samme opplever jeg i motsatt ende - at det ofte er de samme brukerne jeg er enig med i ulike diskusjoner. Vi har alle en tendens til å havne i de samme trådene, men jeg tror ikke det handler om at noen forfølger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har opplevd det samme. Pleier å ignorere dem, og deretter blokkere hvis det ikke hjelper.

Litt komisk å se at de fortsetter å «forfølge» meg etter å ha blitt blokkert. 

Anonymkode: 6b131...2c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg har også opplevd det. Men de kan ikke forfølge meg, fordi jeg er alltid anonym. Men ut i fra fremgangsmåten, så merker jeg at det er "de samme eller hun samme". Det er akkurat som du finner seg en tråd og skal spolere diskusjonen. Det greier de ofte også, for folk gidder ikke diskutere med sånne rundt seg. 

Likheten er at de ikke er interessert i diskusjonstråden. Det er akkurat som den irriterende lillesøsteren. Som er så liten at hun vet ikke hva vi voksne snakker om, men bare gjør mye for å få oppmerksomhet. Litt sånn kverulerende snakkemåte.... ja skiller seg veldig ut fra andre. Skiller seg også ut fra andre som er uenig med meg. 

Jeg syns det er rart at moderator ikke fjerner slike brukere ASAP. 

Anonymkode: 56776...563

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare lurer: kan man blokkere andre anonyme i en tråd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper de dukker opp her også. Da kan moderator ta de og fjerne de med engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye psykiatri her inne. Det som er av god debatt ødelegges ofte av "troll". De verste har vært her i årevis, og de kjenner hverandre, og opererer tidvis i flokk.   Det nytter ikke å ignorere. Hjelper ørlite grann, men den funksjonen kunne med hell vært bedre. 

Anonymkode: e72bc...49f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GlitrendeSjokolade skrev (7 timer siden):

Slik bør det ikke være, at noen starter en krangel med vilje og forfølger deg fra tråd til tråd for å krangle. Kan du ta det opp med en moderator? Eller sende en privat melding til brukerene det gjelder, at du ikke liker at de alltid skal krangle? Hvis du vet hvilken brukere det er da, hvis de ikke skriver som anonym.

Private meldinger er som å helle bensin på bålet! 

Anonymkode: 15870...ac9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En må ta med i bilde at det ofte er vesentlig mer interessant å debattere med noen som har brukernavn, om det da er majoritet av anonyme i tråden vil en får mer oppmerksomhet som bruker. 

Så tenker jeg en må tåler litt når en faktisk er på et diskusjonsforum, men det er selvsagt en grense. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 12.09):

Nå har jeg brukt Nick her inne en stund og opplever at to brukere forfølger meg fra tråd til tråd og forsøker å starte krangler med meg. Det er ikke helt saklig debatt men smålige krangler. Er det flere som har opplevd det samme? 

Ja, men om det er en eller flere er jeg usikker på. Vedkommende (entall eller flertall) bruker AB-funksjon, så det er ikke så lett å blokkere. Jeg overlever, men jeg syns også det er en uting og en årsak til at jeg i enkelte forum har begynt å poste som AB der jeg tidligere brukte nick.

Anonymkode: f022d...e70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 12.09):

Ja, jeg måtte blokkere en bruker pga dette. Det er trakkasering, så du kan rapportere det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Forvirret23 skrev (På 7.3.2025 den 13.53):

Så for at andre har andre meninger enn deg er det greit å kalle de snowflakes og forfølge de? 
Aldri greit å forfølge mennesker uansett om du mener meningene demmes er helt bak mål. Ingen av oss har rett til å irettesette andre personer basert på meninger. Om den personen angriper andre personer, er ufyselig mot andre mennesker ja da kan man si ifra på en skikkelig måte. 

Nei, de beskylder folk for å forfølge dem, uten at noen gjør det og tror andre er å ute etter å ta dem, da er de snowflakes ja. 

Anonymkode: f76f2...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 13.50):

Er det personangrep eller er de uenige i dine synspunkter? 

Anonymkode: aa756...9d6

Personangrep!

Anonymkode: c5fb2...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillevill skrev (3 timer siden):

Ja, jeg måtte blokkere en bruker pga dette. Det er trakkasering, så du kan rapportere det.

Hjelper lite å rapportere, er min erfaring.

Blokkerer man slike brukere så fortsetter de jo bare personangrep og brudd på forumreglene, uten at man ser det. Og da blir forumet bare verre og verre, når slike synes å kunne herje fritt.

Anonymkode: c5fb2...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å blokkere. Bare irriterende at du fortsatt vil se hva de skriver når andre siterer dem. Du vil også få varsel når de siterer deg. Så da gjelder det å la være å sjekke hva de har skrevet.

Min erfaring er at når de ignoreres, så gidder de ikke å fortsette å angripe. De ønsker krangler.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...