Gå til innhold

Blir nærmest «forfulgt» av noen brukere fra tråd til tråd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg brukt Nick her inne en stund og opplever at to brukere forfølger meg fra tråd til tråd og forsøker å starte krangler med meg. Det er ikke helt saklig debatt men smålige krangler. Er det flere som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 0e22b...64c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke det, men jeg tror ikke så mange registrerer at nicket mitt er et nick. Det gjorde jeg helt bevisst 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå har jeg brukt Nick her inne en stund og opplever at to brukere forfølger meg fra tråd til tråd og forsøker å starte krangler med meg. Det er ikke helt saklig debatt men smålige krangler. Er det flere som har opplevd det samme? 

Kan du gi eksempler? Er det ting relevant til tråden eller helt andre emner?

Anonymkode: 2fa08...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du gi eksempler? Er det ting relevant til tråden eller helt andre emner?

Anonymkode: 2fa08...54b

Det startet med at vi var uenige om sak i en tråd, og nå dukker de opp i alle tråder hvor jeg er og prøver å starte smålige krangler. Det er mulig jeg misforstår men det er påfallende hvor mye de to er på hugget så snart jeg stikker nesa fram i en tråd. Det er uansett hvilke meninger jeg måtte ha om noe. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er her dessverre for å lage kvalme, og de tåler ikke at andre er uenige med de. Hev deg over de, la være å svare når de skriver i tråden

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Seff skrev (2 minutter siden):

Sånne kan du vel bare blokkere?

Hvordan blokkerer man noen her?

Til ts, rapporter dem da det stor tydelig i reglene at det ikke er lov..

Anonymkode: 9ca18...a25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Til ts, rapporter dem da det stor tydelig i reglene at det ikke er lov..

Jeg måtte sjekke, men gå inn på forhåndsvisningen av egen profil, så Innstillinger, nederst ser man Ignorerte brukere, og der kan man ignorere/blokkere brukere, ser det ut som. '

Har ikke gjort det selv, men det ser ut som om det er mulighet for det.

Ignorerte brukere

Det å ignorere en bruker lar deg blokkere noe eller alt av innholdet deres fra å bli vist. Brukere blir ikke varslet om du ignorerer dem.

Legg til bruker i ignoreringslisten

Skriv inn navn på medlemmet du ønsker å ignorere for å få opp flere valg

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Forvirret23 skrev (10 minutter siden):

Noen er her dessverre for å lage kvalme, og de tåler ikke at andre er uenige med de. Hev deg over de, la være å svare når de skriver i tråden

Ja, det er tydelig at de ikke tåler at vi er uenige. De henger på meg som kleggen og jeg er lei. Jeg skal la være å svare dem. TS 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På PC, pek på brukernavnet og velg Ignorer.

Anonymkode: ccc36...871

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, så jeg byttet bruker innimellom/svarte anonymt. 

Anonymkode: 2068e...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det flere som har opplevd det samme? 

Ja, det er relativt vanlig her inne, og en av flere grunner til at så mange konsekvent bruker ab-funksjonen og ikke nick. 

Anonymkode: 54266...c40

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har opplevd det, og opplever det fremdeles. Hvor aktive de brukerne er på å gå etter meg varierer, men det er da fra tråd til tråd.

Å rapportere slike brukere, selv når det er tildels grove overtramp synes å i beste fall ha marginal effekt midlertidig. Dette er et problem som synes å tas altfor lett på, tross at det er veldig klare og tidvis grove regelbrudd.

Det virker som om dette er ønsket på forumet. Spesielt ille er det når enkeltbrukere driver det som ikke kan kalles for annet enn propaganda, og så går bevisst etter personer som svarer saklig om tema som diskuteres. Propagandaen får stå og får fortsette, selv om det gjerne også kombineres med brukerangrep. Mens saklige svar uten brukerangrep, med kildehenvisninger til seriøse og uavhengige kilder blir slettet. Det er noe som ikke lukter godt av hvordan forumet takler dette.

Anonymkode: c5fb2...a55

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det startet med at vi var uenige om sak i en tråd, og nå dukker de opp i alle tråder hvor jeg er og prøver å starte smålige krangler. Det er mulig jeg misforstår men det er påfallende hvor mye de to er på hugget så snart jeg stikker nesa fram i en tråd. Det er uansett hvilke meninger jeg måtte ha om noe. 

Opplevd det selv ja. Mange som liker å trolle og krangle

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har opplevd det, og opplever det fremdeles. Hvor aktive de brukerne er på å gå etter meg varierer, men det er da fra tråd til tråd.

Å rapportere slike brukere, selv når det er tildels grove overtramp synes å i beste fall ha marginal effekt midlertidig. Dette er et problem som synes å tas altfor lett på, tross at det er veldig klare og tidvis grove regelbrudd.

Det virker som om dette er ønsket på forumet. Spesielt ille er det når enkeltbrukere driver det som ikke kan kalles for annet enn propaganda, og så går bevisst etter personer som svarer saklig om tema som diskuteres. Propagandaen får stå og får fortsette, selv om det gjerne også kombineres med brukerangrep. Mens saklige svar uten brukerangrep, med kildehenvisninger til seriøse og uavhengige kilder blir slettet. Det er noe som ikke lukter godt av hvordan forumet takler dette.

Ja, det var jo nettopp dette som skjedde da en bruker inne på koronaforumet som argumenterte mot antivaksinepropaganda ble utestengt selv om vedkommende var saklig fordi de kranglete brukerne stadig rapporterte ham fordi de ikke tålte at han argumenterte i mot med fakta og kilder. 

Anonymkode: 54266...c40

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen sånne er det nok her.

Men nå er det også slik at det finnes snowflskes her i forumet som ikke tåler å få sine fordommer konfrontert og er full av hat. Og når de blir korrigert så kommer de med offer-kortet og sier at de blir "forfulgt". Det er ikke nødvendigvis slik at de blir"forfulgt" som person, men ofte fordi deres verdier og syn gjenspeiles gang på gang og når trådene der den som "forfølger" og som blir "forfulgt"  har begge interesse av, så havner de naturlig nok på samme tråd og deres ulike syn/verdier/holdninger kommer frem atter en gang.

Og nei, jeg sier IKKE at du TS er en av snowflakesene, jeg kjenner ikke til deg :)

Anonymkode: f76f2...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jepp, en grunn til at jeg stort sett kun poster som anonym. Har opplevd det der tidligere.

Anonymkode: 089dc...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det personangrep eller er de uenige i dine synspunkter? 

Anonymkode: aa756...9d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen sånne er det nok her.

Men nå er det også slik at det finnes snowflskes her i forumet som ikke tåler å få sine fordommer konfrontert og er full av hat. Og når de blir korrigert så kommer de med offer-kortet og sier at de blir "forfulgt". Det er ikke nødvendigvis slik at de blir"forfulgt" som person, men ofte fordi deres verdier og syn gjenspeiles gang på gang og når trådene der den som "forfølger" og som blir "forfulgt"  har begge interesse av, så havner de naturlig nok på samme tråd og deres ulike syn/verdier/holdninger kommer frem atter en gang.

Og nei, jeg sier IKKE at du TS er en av snowflakesene, jeg kjenner ikke til deg :)

Anonymkode: f76f2...b75

Så for at andre har andre meninger enn deg er det greit å kalle de snowflakes og forfølge de? 
Aldri greit å forfølge mennesker uansett om du mener meningene demmes er helt bak mål. Ingen av oss har rett til å irettesette andre personer basert på meninger. Om den personen angriper andre personer, er ufyselig mot andre mennesker ja da kan man si ifra på en skikkelig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det personangrep eller er de uenige i dine synspunkter? 

Anonymkode: aa756...9d6

Både personangrep og prøver å starte smålige krangler og ikke debattere saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...